• soffipropp1987

Junibebisar 2014

Hej! Tänkte att det skulle va kul med en tråd för oss som fått våra bebisar i Juni.
    Min bebis kom 20 Juni på midsommarafton.
    En tråd att utbyta glädje och eventuella problem som andra kanske har bra lösningar på?

• Svar på tråden Junibebisar 2014
  • Gulas

Byter ni blöja nån gång på natten? Jag brukar byta i sängen i totalt mörker 1 gång/natt. Då somnar han om så nöjt. Är pampers baby dry en tjockare blöja?

• soffipropp1987
    Gulas skrev 2014-12-19 14:20:24 följande:

Byter ni blöja nån gång på natten? Jag brukar byta i sängen i totalt mörker 1 gång/natt. Då somnar han om så nöjt. Är pampers baby dry en tjockare blöja?

Jag har pampers baby dry och den håller tätt 12 timmar. Ibland är den full ibland är den snustorr. :)
  • Kela1981
    Gulas skrev 2014-12-19 14:20:24 följande:

Nej vi byter inga blöjor på natten och vi har inte behövt innan eftersom den alltid höll henne torr. Hon var snustorr om rumpan i morse så det verkar ha fungerat :)

Baby dry ska hålla upp till 12 timmar så det är tänkt som en nattblöja :)
  • Kela1981

Kan med stolthet berätta att thaigrytan gick ner idag. Stolt mamma! Trodde att hon skulle protestera eftersom riset blir små små bitar oavsett hur mycket man mixar men nej, hon tuggade lite på dom och sen slank dom ner :)

• Kela1981

Ja jag spammar lite ;)

Att man aldrig lär sig! Man ska inte kommentera sömnvanor osv när det går bra för då går det åt skogen igen!!!! Hon sover så jäkla oroligt nu igen, vaknar typ var 20e minut från det att jag lagt henne vid 8 och fram till typ midnatt sen är det kanske en gång i timmen. In och ge napp men hon kan inte somna om själv utan jag måste ta upp och vagga henne. Hon är inne i sluttampen av en fas så det kanske kan vara det men jag blir gaaaalen!!!! Vet att några av er har det mycket mycket värre men jag var bara tvungen att kräka av mig :/

• Asjak

Min lilla är inne på sin 17 de natt nu som hon är sjuk, tät och hostar så hon väcker sig själv.

Jag är helt slut men tacksam att det bara är en helt vanlig förkylning.

Min brorsdotter fick sin andra dotter nu den 2 december, tyvärr hade hon blivit smittad redan i magen av ett lunginflammation virus så hon fick inte tillräckligt med syre, så hon ligger än idag med syrgas och slangar, och inte nog med viruset, nu hade hon även fått det bakteriellt så hon får antibiotika...

Man får lite andra perspektiv när ngt sånt här hemskt händer :(

Dom vet ännu inte om hon fått skador av syrebristen.

Jag pussar och kramar min lilla extra hårt och länge varje dag nu och är så tacksam för allt

• smalljey
    Kela1981 skrev 2014-12-19 20:56:55 följande:

Ja jag spammar lite ;)

Att man aldrig lär sig! Man ska inte kommentera sömnvanor osv när det går bra för då går det åt skogen igen!!!! Hon sover så jäkla oroligt nu igen, vaknar typ var 20e minut från det att jag lagt henne vid 8 och fram till typ midnatt sen är det kanske en gång i timmen. In och ge napp men hon kan inte somna om själv utan jag måste ta upp och vagga henne. Hon är inne i sluttampen av en fas så det kanske kan vara det men jag blir gaaaalen!!!! Vet att några av er har det mycket mycket värre men jag var bara tvungen att kräka av mig :/

Ja vi har det så trots att fasen är över så jag vetifan vad som är fel? Killen får ta över nattningen varje gång jag gör för jag flippar när hon bara sparkar och sparkar och gnäller och gråter och pratat om vartannat. Hon är supertrött men KAN inte slappna av, helt stört! Jag grät här ikväll och sa just att fan tänk att få slänga sig på soffan en tidig kväll och glo på film tills man inte orkar mer, sen gå och lägga sig och sova när man själv vill och sova tills man vaknar av sig själv morgonen efter. Alltså vad lätt man hade det förut! Helt galet vad en sån enkel vardagsfrågor känns som lyx nu
  • smalljey
    Asjak skrev 2014-12-19 21:14:38 följande:

Min lilla är inne på sin 17 de natt nu som hon är sjuk, tät och hostar så hon väcker sig själv.

Min brorsdotter fick sin andra dotter nu den 2 december, tyvärr hade hon blivit smittad redan i magen av ett lunginflammation virus så hon fick inte tillräckligt med syre, så hon ligger än idag med syrgas och slangar, och inte nog med viruset, nu hade hon även fått det bakteriellt så hon får antibiotika...

Jag pussar och kramar min lilla extra hårt och länge varje dag nu och är så tacksam för allt

Men åh fy vad hemskt! Stackars lilla! <3 ja man är så sjukt bortskämd med en sån liten perfekt tjej så när man läser sånt blir man arg på sig själv att man gnäller över att hon inte sover. Det Är ett stort problem i min värld, men i det stora hela är hon en extremt levnadsglad, frisk och underbar lite tjej. Så man borde sluta gnälla!
  • smalljey

Nu spammar jag oxå, men jag måste bara lägga ut ett foto på min lilla. Jag tog lite alldeles för sena foton ikväll som ska skickas som julkort i helgen...hon är så söt mitt lilla hjärta!

• Kela1981
    Asjak skrev 2014-12-19 21:14:38 följande:

Åh fy vad hemskt! Det gör ont i mammahjärtat när man hör sånt :(

Hoppas din lilla kryar på sig snart <3
Svar på tråden Junibebisar 2014