• soffipropp1987

Junibebisar 2014

Hej! Tänkte att det skulle va kul med en tråd för oss som fått våra bebisar i Juni.
    Min bebis kom 20 Juni på midsommarafton.
    En tråd att utbyta glädje och eventuella problem som andra kanske har bra lösningar på?

• Svar på tråden Junibebisar 2014
  • Kela1981

I går hade vi julafton hos oss för min familj och Alice blev begravd i klappar. Bland annat fick hon en jättefin gåstol som hon inte når ner i ha ha ha... Kör sista maskinen disk just nu och sen är allting undan plockat! Känner mig fortfarande helt färdig efter i går så idag gör vi exakt ingenting som vi inte måste eller vill ;) Men mysigt var det :)

Hoppas ni alla får en mysig lillejul <3

• Asjak

Kela vad mysigt det lät! Längtar så tills imorgon :)

Idag fick min duktiga lilla prinsessa sin andra vaccination och hon brydde sig knappt!

Hon vägde 9650 gram och var 68,6 cm lång.

Imorgon på julafton blir hon 6 månader :)

Önskar er alla en underbar jul!

• Asjak
    Nathalie1992 skrev 2014-12-22 00:53:43 följande:

Hoppar oxå in med en bild, på vår fina pepparkaksgumma :)

Men vilken rund liten goding :)
  • soffipropp1987

Jag önskar er alltihop en riktigt skön och mysig jul!

Vi ska vara hos svärföräldrarna på förmiddagen och sen bege oss till mina föräldrar lagom till Kalle börjar. Sen blir det första övernattningen borta sen L föddes. Mycket som händer imorgon :)

Ha det gott allihopa och God Jul!

• nica

Hoppas alla haft en underbar jul

Idag blir min lilla loppa 6 månader och visade att hon kan sätta sig själv, så stolt mamma!

Har jobbat ett par dagar och varit ifrån min bebis massa timmar, hafy sjukt mycket på jobb så har inte hunnit sakna min lilla prinsessa så mycket. Dock så sinar mjölken rätt rejält så ammar inte så mycket längre

Idag blir de fynda lite på mellandagsrean och köpa julklappar till mina pojkar som kommer hem efter varit borta 11 långa dagar.

• Juronjaure

Var ett tag sedan jag skrev, ungen har blivit stor och sitter och ålar och snackar och är inte alls särskilt bebisig längre... Vad hände, liksom?!

Har ni lämnat bort ungen till andra ännu? Det var tänkt att vi skulle gå på teater om några dar, och barnet skulle var med morfar och mormor i 2,5h. Tyvärr blir hon ledsen så fort hon blir lämnad till dem, vill inte ens sitta i knä ett par minuter... Vill mest hänga på mamma eller pappa hela tiden, och när hon i enstaka fall accepterar att sitta hos någon annan handlar det om enstaka minutrar, inte 2,5 h... Så, det blir nog så att vi bokar om teatern och går om ett par månader istället, men vem vet om hon är mindre mammig/pappig då? Suck. Känns som om hon kommer vara klistrad vid oss för evigt :P Hur är era små? Kan de lämnas till andra i ett par timmar, ännu?

• Gulas
    Juronjaure skrev 2014-12-29 16:09:11 följande:

Var ett tag sedan jag skrev, ungen har blivit stor och sitter och ålar och snackar och är inte alls särskilt bebisig längre... Vad hände, liksom?!

Har ni lämnat bort ungen till andra ännu? Det var tänkt att vi skulle gå på teater om några dar, och barnet skulle var med morfar och mormor i 2,5h. Tyvärr blir hon ledsen så fort hon blir lämnad till dem, vill inte ens sitta i knä ett par minuter... Vill mest hänga på mamma eller pappa hela tiden, och när hon i enstaka fall accepterar att sitta hos någon annan handlar det om enstaka minutrar, inte 2,5 h... Så, det blir nog så att vi bokar om teatern och går om ett par månader istället, men vem vet om hon är mindre mammig/pappig då? Suck. Känns som om hon kommer vara klistrad vid oss för evigt :P Hur är era små? Kan de lämnas till andra i ett par timmar, ännu?

Min sitter också nu. Helt plötsligt satt han bara upp. Man blir så stolt :D han blev 6 månader igår, det går så himla fort!

Vi har inte lämnat bort än. Jag ammar alla måltider och han tar inte flaska. Har varit borta högst 30 min medans vi har åkt och handlat. Då fick han vara hos mormor och morfar och det gick bra. Men han är inte så mammig, utan alla går bra än så länge :)
  • Asjak

Min lilla kan oxå sitta själv nu, med övervakning såklart :)

Och den första tanden har tittat upp nu.

Tjuter era små högt? Isabelle tjuter så himla högt så jag tror att glas rutorna sprickor snart, när hon är glad eller uttråkad tjuter hon så.. Mina öron :)

• Amalian83

Yepp här tjuts det rejält också. Jag tror faktiskt på allvar att jag fått förvärrad tinnitus... Idag t ex tjöt hon sig igenom hela eftermiddagsluren. Gissa om det var en trött bebis som la sig för natten för en timme sedan :)

Min tjej är 7 månader. Hon hade en period där hon var mer skeptiskt för någon månad sedan. Det har lugnat sig nu. Vi har väl inte testat att lämna bort henne på sistone, men jag tror inte att det skulle vara några problem. Om tre månader åker vi utomlands med mormor, som då kommer att vara barnvakt ett par kvällar. Jag räknar med att det kommer att gå bra :)

• ellami
    Juronjaure skrev 2014-12-29 16:09:11 följande:

Vår bebis e också oerhört mammig/pappig. Kan vara hos andra men om vi är i närheten och kan ta han så fort han säger ifrån haha. Men märker han att varken mamma eller pappa är kvar i rummet efter ett tag blir han ledsen. Men de är ju så små än. stressa inte :) jag hade nog inte ens velat lämna än till någon annan än pappan haha.

Vi har haft det jättteeeeejobbigt på sistone med sömn. Natten vaknar han säkert varje timme om inte oftare ibland och bara gnäller. Dagarna är han omöjlig att söva så han sover kanske 1 pass eller koooortkorta 2. Förut var det varannan timme. Vilket leder till att han är jättetrött och gnällig efter några timmar vaken men kan inte somna. Han ska inte alls vara i en fas nu så förstår inte varför han är sån? Sen har han ju alltid varit strulig med sömnen så det kommer ju inte som en chock precis men i perioder är han ju mycket bättre. Suck!! Jag oroar mig mest över hur länge detta (sömnstrulet) ska hålla på :p tills han blir tonåring? Haha..
Svar på tråden Junibebisar 2014