• soffipropp1987

Junibebisar 2014

Hej! Tänkte att det skulle va kul med en tråd för oss som fått våra bebisar i Juni.
    Min bebis kom 20 Juni på midsommarafton.
    En tråd att utbyta glädje och eventuella problem som andra kanske har bra lösningar på?

• Svar på tråden Junibebisar 2014
  • Asjak
    ellami skrev 2014-12-29 20:39:43 följande:

Vår bebis e också oerhört mammig/pappig. Kan vara hos andra men om vi är i närheten och kan ta han så fort han säger ifrån haha. Men märker han att varken mamma eller pappa är kvar i rummet efter ett tag blir han ledsen. Men de är ju så små än. stressa inte :) jag hade nog inte ens velat lämna än till någon annan än pappan haha.

Vi har haft det jättteeeeejobbigt på sistone med sömn. Natten vaknar han säkert varje timme om inte oftare ibland och bara gnäller. Dagarna är han omöjlig att söva så han sover kanske 1 pass eller koooortkorta 2. Förut var det varannan timme. Vilket leder till att han är jättetrött och gnällig efter några timmar vaken men kan inte somna. Han ska inte alls vara i en fas nu så förstår inte varför han är sån? Sen har han ju alltid varit strulig med sömnen så det kommer ju inte som en chock precis men i perioder är han ju mycket bättre. Suck!! Jag oroar mig mest över hur länge detta (sömnstrulet) ska hålla på :p tills han blir tonåring? Haha..

Precis så är min tjej oxå att hon måste se oss om hon är hos ngn annan, hon ser nästan ut som om hon räknar in oss :)

Stackars er som har sånna sömn problem, är ju jobbigt för lill killen oxå att inte kunna komma till ro och sova ut.

Här vaknas det i normala fall 1-2 ggr per natt och sovs två gånger om dagen ca en timme vardera
  • Kela1981

Uppdatering: feber, förkylning, kräkningar, diarré, matvägran, slemhosta. Ja det var väl inte så spännande! Tur att vi i alla fall inte hade några storslagna planer för nyår som måste ställas in ;)

Gott nytt år på er :)

• smalljey

Vår tjej tjuter oxå, tokpiper verkligen när det är nåt. Uscha, det ljudet!! :-O

Annars är det fullt ös medvetslös hos oss. Hon tar sig fram genom hela lägenheten i en jäkla fart så det är ingen rast ingen ro, och så ska hon ställa sig upp mot allt nu så man får ju en halv hjärtattack flera gånger dagligen för att man tror att hon ska ramla och slå sig. Hon sätter sig på knä och drar sig upp till stående snabbt och lätt och står riktigt stadigt, men allt hon lutar sig mot är ju inte lika stadigt dock. Sen ser man hur hon kämpar och tar nåt stapplande steg i sidled, men då är det gungigare i benen dock. Galen framfart den här lilla damen!!

• soffipropp1987

Har en förkyld liten pojk. Hosta, snor och glädje. Ler man så får man bara massa skratt och leenden tillbaka. Sitter inte så stadigt än men vi är på god väg. Han har hängt med sin pappa i halva dagar med gott resultat! Skönt att det går bra, man vill ju kunna vara lite fri! :)

• Axo

Här är det också höga glädjetjut! Så gulligt, även om det gör lite ont i öronen

Vi har bytt ut en flaska om dagen mot en burk med mat, funkar hur bra som helst! Sen är det full fart framåt i gåstolen, han har precis lärt sig att ta sig framåt ordentligt och granen och storebror är det roligaste som finns!

• soffipropp1987

Gott nytt år alla fina mammor!! Hoppas ni hade en trevlig nyårsafton :)

Vi höll på länge och jag kom inte i säng förrän strax efter två. L skötte sig exemplariskt och sov från kl 20.

• Kela1981

Vad hände?! Helt plötsligt sitter hon superstadigt! Vågar inte sätta henne rakt på golvet än men madrassen vågar jag lämna henne på, hon tycker mest det är roligt när hon trillar :) Fortfarande jätteförkylda hela familjen så nyårsafton spenderades hemma som vilken annan kväll som helst och hon sov igenom alla smällare och fyrverkerier :D

Tänk; 2015 ska våra små fylla 1, vissa ska börja på dagis, vi själva ska börja jobba igen....fy vad tiden går <3

• smalljey

Kul att se utvecklingen på alla bebisar nu! Händer ju massor bara över en natt för alla hoppas alla fick en bra nyårsafton! Vår lille tjej vägrade sova ner än 5 minuter på hela kvällen så det blev gnälligt mest hela kvällen tyvärr. Men efter 12-slaget när hon låg i vagnen och det var nyårssmällar överallt så somnade hon. Knas!!

Ville bara dela med mig av hur våra morgnar ser ut nu. Hon reser sig upp och vill att vi ska bära över henne. Imorse stod håret rakt upp oxå, hård natt tydligen

• Kela1981
    smalljey skrev 2015-01-01 20:08:44 följande:

Kul att se utvecklingen på alla bebisar nu! Händer ju massor bara över en natt för alla smile2.gif hoppas alla fick en bra nyårsafton! Vår lille tjej vägrade sova ner än 5 minuter på hela kvällen så det blev gnälligt mest hela kvällen tyvärr. Men efter 12-slaget när hon låg i vagnen och det var nyårssmällar överallt så somnade hon. Knas!!

Ville bara dela med mig av hur våra morgnar ser ut nu. Hon reser sig upp och vill att vi ska bära över henne. Imorse stod håret rakt upp oxå, hård natt tydligen smile5.gifphpLSFvHi18658.jpg

Oj! Dags att sänka sängen? Alice vill gärna resa sig men har inte klurat ut hur hon ska bära sig åt :) Det börjar verkligen hända saker nu med våra små :)
  • Asjak

Kela och smalljey vilka underbara godingar, jag blir ju bebis sugen igen :)

Här nyper vi oss i armen då vår lilla sessa sovit utan att vakna 3/4 nätter nu... Vad hände?

Hon har fått ny bilstol då hon inte längre fick plats i babyskyddet. Hon är tok nöjd och kan sitta och titta på bilar nu när vi åker :)

Vi försöker ju bli gravida men det tar sig inte, vi har försökt fyra ggr nu, så tror inte kroppen kommit i takt ännu

Svar på tråden Junibebisar 2014