Junibebisar 2014
Hej! Tänkte att det skulle va kul med en tråd för oss som fått våra bebisar i Juni.
Min bebis kom 20 Juni på midsommarafton.
En tråd att utbyta glädje och eventuella problem som andra kanske har bra lösningar på?
Hej! Tänkte att det skulle va kul med en tråd för oss som fått våra bebisar i Juni.
Min bebis kom 20 Juni på midsommarafton.
En tråd att utbyta glädje och eventuella problem som andra kanske har bra lösningar på?
Bvc sa att vi skulle andvända en lite större snuttefilt och lägga den intill henne, tig ca en vecka innan hon visste att snuttis va lika med sömn :)
Inatt har vi inte sovit mycket, vaknade av en jätte ledsen tjej med 40 graders feber, har gett henne suppar tre ggr nu och febrrn går ner bra med dom
Usch då, krya på henne! Vi är i slutspurten på sjukdom här hemma. Massa snor och hosta men febern är som tur är borta. Verkligen inte roligt när som är sjuka :(
Vi har inga rutiner alls här :( avundsjuk på er som kan ha rutiner. Känns som att det är omöjligt med min pojk. Ingen dag är den andra lik. Ni som tex har strikta sovrutiner, HUR gör ni???? Är det bara jag som har ett barn som strular så med sömnen att det är omöjligt. Ibland sover han 1 timme. Ibland 30 min. Ibland tar det två timmar att bara "natta" på dagen trots att han är trött vägrar han somna. När han väl somnar sover han en kort stund. Vissa dagar lyckas jag bara få honom att sova ett kort pass. Andra dagar tre längre. Osv.. Mat har jag inte heller koll på. Backat med maten pga strul med magen så helammar senaste dagarna igen och jag har inte alls koll på när eller hur mycket. Ibland äter han bara lite och sen när han gnäller en timme senare tror jag att han är hungrig igen så får han amma lite igen osv osv. Nån som känner igen sig?? Hade varit skönt med rutiner.
Den enda rutinen är att vi börjar natta kring 18.30 varje kväll och mellan 19-19.30 somnar han. Morgonen brukar börja 6.30-7.30. Men nätterna är ju helt kaos dom med :) inatt var vi vakna halva natten med en bebis som hade ont i magen..
Någon annans bebis som blir ledsen vid blöjbyten plötsligt? Jag fattar ingenting! Tiden på skötbordet har alltid varit supermysig innan och vi har kunnat prata, sjunga, mysa och göra henne i ordning. Helt plötsligt så bara gråter hon så fort det ska bytas blöja! Det är inte själva liggläget för det är inga problem med att ha henne i vagnen, sängen eller på golvet. En fas kanske?
Någon annans bebis som blir ledsen vid blöjbyten plötsligt? Jag fattar ingenting! Tiden på skötbordet har alltid varit supermysig innan och vi har kunnat prata, sjunga, mysa och göra henne i ordning. Helt plötsligt så bara gråter hon så fort det ska bytas blöja! Det är inte själva liggläget för det är inga problem med att ha henne i vagnen, sängen eller på golvet. En fas kanske?
Min gör det! Gallskriker på skötbordet men på golvet eller nån annanstans går jättebra :)
Sitter just nu i sängen med en liten plutt som vaknat med 40 graders feber
Första gången han har feber, har bara varit rejält förkyld innan. Fick i honom lite flytande Alvedon så får vi se hur natten blir. Är van vid att inte få sova så det blir väl ingen större skillnad.
Sitter just nu i sängen med en liten plutt som vaknat med 40 graders feber
Första gången han har feber, har bara varit rejält förkyld innan. Fick i honom lite flytande Alvedon så får vi se hur natten blir. Är van vid att inte få sova så det blir väl ingen större skillnad.