• Jossevk

VLCD DIET

Någon här inne som går på en vlcd diet nu? Eller någon som gått på en? Dela gärna med er, hur mycket gick ni ner och på hur lång tid? Några tips och trix? Har fuskat till och från men börjar sten hårt imorgon och tänkte köra 10 veckor. Skulle vara kul om det finns någon som också går på dieten eller någon som gjort som kan ge pepp och dela med sig av erfarenheter och viktnedgång :)

• Svar på tråden VLCD DIET
  • kullan87

Vad härligt!! Skönt att ha den där tagga känslan :D bara köra på viljan nu! Bra jobbat :)

• JuniSol78

Klarade grillkvällen utan problem igår,svepte en shake innan jag gick och köpte sen en cola zero som jag smuttade på hela tiden
    Var så nöjd med gårdagen då jag verkligen var strikt och såg att jag var på väg in i ketos...Men så blir jag bara besviken när jag ändå har gått upp idag Gjorde ju verkligen inga misstag.Men jag fortsätter naturligtvis och är strikt.Det lossnar säkert igen men tråkigt med uppgång när man bara är på dag fyra och utan fusk.
    Magen börjar dock platta till sig så det känns bra

Hur gör ni andra med vägning?Har ni en vägdag i veckan eller väger ni varje dag?
    Jag kan verkligen inte låta bli att väga mig varje dag...fast jag vet att jag egentligen inte borde det...

• Jossevk

Här går det bra, andra dagen med shakes, ibland lite protein av något slag, ifall jag mår illa, men inga större mängder så det är säkert ingen fara. Väger mig lite hur som, har ingen speciell dag, försöker bara fokusera på att köra på, när jag har massa planerat och massa och tänka på, brukar det bara sluta i skit, så bara tar dagarna som dem kommer. Sen så ska man ju helst väga sig på morgon efter man gått på toa och innan man ätit något, för det är den riktiga vikten, utan vätska och mat (dricka) i magen, så om du väger tex (siffrorna har ingenting med nått och göra) men om du väger 71 på morgonen och sen senare på kvällen väger 73,4 är det inget konstigt alls eftersom det är din vätska som väger så om du istället för att väga dig på kvällen väger dig på morgonen ska du se att du väger 71kg på nästa morgon med, kanske ännu mindre. Det är iallafall vad som händer mig. Eller du kanske menar att du går upp nästa dag eller vadå?

• kullan87

I början vägde jag mig flera gånger per dag och det gjorde det tufft att hålla motivationen uppe om jag inte hade gått ner osv. De säger att man ska väga sig en gng i veckan men jag väger mig alltid en viss tid på kvällarna och de känns mkt bättre :)

Vad kul att du klarade av grill kvällen då har du klarat en utmaning :)

• JuniSol78
    Jossevk skrev 2014-08-07 10:20:02 följande:

Här går det bra, andra dagen med shakes, ibland lite protein av något slag, ifall jag mår illa, men inga större mängder så det är säkert ingen fara. Väger mig lite hur som, har ingen speciell dag, försöker bara fokusera på att köra på, när jag har massa planerat och massa och tänka på, brukar det bara sluta i skit, så bara tar dagarna som dem kommer. Sen så ska man ju helst väga sig på morgon efter man gått på toa och innan man ätit något, för det är den riktiga vikten, utan vätska och mat (dricka) i magen, så om du väger tex (siffrorna har ingenting med nått och göra) men om du väger 71 på morgonen och sen senare på kvällen väger 73,4 är det inget konstigt alls eftersom det är din vätska som väger så om du istället för att väga dig på kvällen väger dig på morgonen ska du se att du väger 71kg på nästa morgon med, kanske ännu mindre. Det är iallafall vad som händer mig. Eller du kanske menar att du går upp nästa dag eller vadå?

Duktig du är Kommer gå jättebra!!
    Ang vikten och vägning så väger jag mig aldrig nånsin på kvällen...utan det var i morse jag hade gått upp.Men det är väl bara vätska hoppas jag.Åt en bar igår och det var nog den som gjorde att jag föll ur ketosen...så får låta bli dem nu!
  • JuniSol78
    kullan87 skrev 2014-08-07 10:55:53 följande:

I början vägde jag mig flera gånger per dag och det gjorde det tufft att hålla motivationen uppe om jag inte hade gått ner osv. De säger att man ska väga sig en gng i veckan men jag väger mig alltid en viss tid på kvällarna och de känns mkt bättre :)

Vad kul att du klarade av grill kvällen då har du klarat en utmaning :)

Man blir lätt lite besatt av att väga sig och när det sen står still nån dag så blir man omotiverad!
    Ska nog försöka låta bli att väga mig på några dar...men jag är så spänd varje morgon och skuttar ut till vågen

Ja det kändes bra att stå emot trots den goda doften Nu kommer snart nästa stora utmaning...helgen!Där föll jag förra gången trots att jag var motiverad och hade tappat nästan tre kilo...
  • kullan87

Jag vet att många gärna väger sig på morgonen för det är ju alltid lite bättre siffror på vågen då :)men jag blir mer peppad när jag väger mig på kvällen på ngt vis, är individuellt det där oxå hur man känner:)

Helgerna för mig är extra tuffa för det är ju då man vill ha lite extra gott och unna sig lite onyttigheter :) men livet är ju inte över bara för att man får unna sig en light läsk några helger :D

• Jossevk
    JuniSol78 skrev 2014-08-07 12:46:17 följande:

Duktig du är Kommer gå jättebra!!

Ang vikten och vägning så väger jag mig aldrig nånsin på kvällen...utan det var i morse jag hade gått upp.Men det är väl bara vätska hoppas jag.Åt en bar igår och det var nog den som gjorde att jag föll ur ketosen...så får låta bli dem nu!

Konstigt, man ska ju inte gå upp så jätte märkbart på en bar tex, din våg kanske spökar? Vad menar du att det är. Några gram hit och dit eller flera kilo? Kan inte minnas att jag gått upp något när jag ätit bar, men det kanske man gör? Dricker du tillräckligt med vatten? :)
  • Jossevk

Brukade ha måndagar som vägningsdag, men nu har ju skuttat runt haha med dagarna så mycket, så äsch. Väger mig när jag känner för det. :) men de är ju bra att ha en vägningsdag i veckan, måndagar är ju bra, får då har det ju hunnit gått en vecka mellan invägningarna :)

• Snartfrueriksson

Hej hoppar in här :) Igår beställde jag slanka o nu har mitt paket kommit. Hoppas på att sambon hinner hämta ut idag så jag kan börja imorgon :)!'ska köra 2 veckor på Ren kur o sen kombination...

Svar på tråden VLCD DIET