Anonym (..) skrev 2014-08-03 04:19:30 följande:
Mitt mål är givetvis att äta sunt, men ska jag vara ärlig så klarar jag inte det i dagsläget. Det finns tyvärr ingen chans - kalla det dålig karaktär eller dåliga vanor eller missbruk, eller vad man nu vill, oavsett vad det är måste jag bryta helt och hållet med min gamla inställning till mat och då är vlcd för mig ett sätt som jag tror fungerar. Dessutom är jag _gravt_ överviktig och tror att det är väldigt sporrande för mig att se resultat hyfsat snabbt i början.
Jag kan ju bara svara för mig själv, men personligen har jag inte känt några av de negativa saker du radar upp. Jag är dessutom förstås medveten om att en del av viktnedgången består av vatten, och jag ser även till att träna, för att minska muskelnedbrytningen.
Jag är lite nyfiken på hur du ser på "kombinerade" vlcd-program, alltså att man äter pulver + 1 måltid om dagen?
Tråkigt att du känner så, men de är bara att kämpa på.
Kombinerade program funkar mer som lågkaloridieter än VLCD. Det är skonsammare mot kroppen eftersom att du aldrig försätter dig i ketos, men desto större vikt att du äter bra när du äter eftersom att kroppen hungrar efter näring. Risken är ofta stot att man börjar överäta och gör dåliga val eftersom att man ofta är hungrig, och ska du kombinera så funkar det inte med VLCD pulver, då måste du oftast ha något med mer kalorier, tex Herbalife, prenet osv :)