• Jossevk

VLCD DIET

Någon här inne som går på en vlcd diet nu? Eller någon som gått på en? Dela gärna med er, hur mycket gick ni ner och på hur lång tid? Några tips och trix? Har fuskat till och från men börjar sten hårt imorgon och tänkte köra 10 veckor. Skulle vara kul om det finns någon som också går på dieten eller någon som gjort som kan ge pepp och dela med sig av erfarenheter och viktnedgång :)

• Svar på tråden VLCD DIET
  • Jossevk
    Anonym (Kille) skrev 2014-07-28 10:52:27 följande:

Får man som kille vara med i denna diskussion?... Har bestämt mig för att ta tag i detta en gång för alla och läser på. Ska börja efter semestern. Målet är egentligen inte viktnedgång utan snarare att bli av med min extremt fula mage.. tänkte köra en månad och tappa 10-12 kilo, dvs från 92 till 80... Jag ligger på 25 i BMI och har alltid varit smal men har pga. stress och depression (Efterdyningar av en genomgången cancer) lagt på mig runt midjan. Resten av kroppen är skaplig även om jag gärna blir av med lite i ansiktet.. 

Tänkte sedan gå upp till ca: 85 kg men då i muskler.. 

Vad har ni för erfarenhet, hur mycket tappar man på en månad? 

Det är så himla individuellt, så det går knappt att svara på, dock har du lite extra tur eftersom du är kille, ni loosar vikt snabbare. Men man läser ju om folk som går ner från 7-15 kg på 5veckor och då är dem även tjejer. Jag har gått ner 5kg på en vecka, eller snarare fyra dagar rent. Vad funderar du på för märke av vlcd? :) hur som helst ska du dricka massa vatten, sen är det bra att kanake ta lite promenader, dock kan man inte bygga muskler på såhär lite kaloriunderskott så det är bara onödigt att träna stenhårt, men lite underhållande styrketräning för musklerna är ju bra, sen cardio som sagt, promenad, jogging osv, fast man kan även sitta helt still om man vill det, du kommer även att gå ner i vikt då, dock går det nog ännu snabbare om man kör lite cardio, går ju inte att punktförbränna med dieter så du kommer ju gå ner på hela kroppen :) och klart får du vara med här :)
  • Jossevk

Gått ner exakt 5,1kg från måndag till måndag då även med fusk dem första tre dagarna, då jag åt massa mat. Så det känns super! :) ikväll blir det lite motion också. Skönt att vara under 80 nu alltså!

Junisol, ge inte upp, alla faller någon/några gånger under såna här dieter, se det inte som ett misslyckande, se det som en motivation att köra stenhårt nästa dag, blir själv helt sänkt när jag fuskar och vill bara ge upp, men jag kör på, det är bättre att fortsätta än att strunta i det för ett litet fall, om du tycker det är hemskt och vill ha något att äta dem, fokusera på protein, kött,fisk osv och ta lite av sånt. Då känns det inte helt förjävligt. Du är duktig! Du klarar det! :)

• Illusion
    Anonym (Kille) skrev 2014-07-28 10:52:27 följande:

Får man som kille vara med i denna diskussion?... Har bestämt mig för att ta tag i detta en gång för alla och läser på. Ska börja efter semestern. Målet är egentligen inte viktnedgång utan snarare att bli av med min extremt fula mage.. tänkte köra en månad och tappa 10-12 kilo, dvs från 92 till 80... Jag ligger på 25 i BMI och har alltid varit smal men har pga. stress och depression (Efterdyningar av en genomgången cancer) lagt på mig runt midjan. Resten av kroppen är skaplig även om jag gärna blir av med lite i ansiktet.. 

Tänkte sedan gå upp till ca: 85 kg men då i muskler.. 

Vad har ni för erfarenhet, hur mycket tappar man på en månad? 

Punktförbränna är omöjligt. VLCD är inte en diet för att bygga upp muskler.
    Kör istället löpning med intensiv intervall, ät var tredje timme, små portioner. Det ska vara proteinrik mat. Bort med samtliga kolhydrater. 

Starkt jobbat av dig att klara av en sådan stark sjukdom! 
  • Anonym (Kille)
    Jossevk skrev 2014-07-28 13:09:25 följande:
    Det är så himla individuellt, så det går knappt att svara på, dock har du lite extra tur eftersom du är kille, ni loosar vikt snabbare. Men man läser ju om folk som går ner från 7-15 kg på 5veckor och då är dem även tjejer. Jag har gått ner 5kg på en vecka, eller snarare fyra dagar rent. Vad funderar du på för märke av vlcd? :) hur som helst ska du dricka massa vatten, sen är det bra att kanake ta lite promenader, dock kan man inte bygga muskler på såhär lite kaloriunderskott så det är bara onödigt att träna stenhårt, men lite underhållande styrketräning för musklerna är ju bra, sen cardio som sagt, promenad, jogging osv, fast man kan även sitta helt still om man vill det, du kommer även att gå ner i vikt då, dock går det nog ännu snabbare om man kör lite cardio, går ju inte att punktförbränna med dieter så du kommer ju gå ner på hela kroppen :) och klart får du vara med här :)
    Funderar på nutrilett, har ingen erfarenhet av detta alls då jag i princip alltid har kunnat äta vad som helst och hur mycket som helst utan att gå upp i vikt.. Det har liksom gått långsamt. typ 0,5 kg viktökning / år. Men nu har jag helt enkelt fått för många kilo och jag trivs inte med mitt utseende.. Jag drar t.ex. per automatik in magen. Jag kommer att göra lätt och ibland även tung cardio, bl.a. så kommer jag att gå hem från jobbet (45 min promenad) så att familjen hinner äta klart innan jag kommer hem. På så sätt så slipper jag frestelserna... Är dock sjukt motiverad så jag är övertygad om att det kommer att gå...

Musklerna får vänta tills efter att jag har gått ned den vikt som krävs.. vill ned på BMI runt 21...
  • Jossevk
    Anonym (Kille) skrev 2014-07-28 13:40:52 följande:

Funderar på nutrilett, har ingen erfarenhet av detta alls då jag i princip alltid har kunnat äta vad som helst och hur mycket som helst utan att gå upp i vikt.. Det har liksom gått långsamt. typ 0,5 kg viktökning / år. Men nu har jag helt enkelt fått för många kilo och jag trivs inte med mitt utseende.. Jag drar t.ex. per automatik in magen. Jag kommer att göra lätt och ibland även tung cardio, bl.a. så kommer jag att gå hem från jobbet (45 min promenad) så att familjen hinner äta klart innan jag kommer hem. På så sätt så slipper jag frestelserna... Är dock sjukt motiverad så jag är övertygad om att det kommer att gå...

Musklerna får vänta tills efter att jag har gått ned den vikt som krävs.. vill ned på BMI runt 21...

Nutrilett vanilj tycker jag smakar helt okej, så om du kör på renkur så äter du 6påsar varje dag, och drick minst 2L, också individuellt men du får se vad som känns bäst för dig. Tänk på att man blir lite trött och slö iallafall den första veckan, så bli inte besviken om du inte orkar så mycket träning som du tänkt dig, önskar dig lycka till, det här kommer du klara :)
  • Anonym (Kille)
    Illusion skrev 2014-07-28 13:36:54 följande:
    Starkt jobbat av dig att klara av en sådan stark sjukdom! 
    Man har inget val, för min del kom det svåra efteråt. Dvs att när jag blev friskskriven efter 7 år. All ängslan och ångest som gjorde att kroppen till slut krashade.. men men det är nästan historia nu. Endast lite övervikt och småsymptom kvar nu..
  • Anonym (Kille)

Började lite lätt igår, tänkte prova fram till semestern och bara köra pulver förutom till middag. Efter semestern och jobbresan blir det bara pulver tills målvikten är nådd. Bör kunna tappa ngt kilo med en diet på ca: 1000 KCAL / dag.

Blev friggs då de hade ett 25 pack på ICA för 70 :- , får prova mig runt tills jag hittar ett pulver som jag kan står ut med under 6-7 veckor...

• Jossevk

Här har det inte gått bra, fuskat som tusan, med massa godsaker och mat. Gått upp lite igen, men nu orkar jag inte hålla på såhär och larva mig fram och tillbaka, imorgon kör jag igång igen och då ska jag verkligen KÖRA tills jag nått min målvikt. Inget jävla fuskande, man kan ju inte sitta och vänta på bättre tider och att kroppen ska bli smal av sig själv, nä nu får det vara nog. Hoppas det går mycket bättre för er. Har inte hört av er på länge, så hoppas ni är påväg till ert mål, lycka till! :)

• Anonym (..)

Jag är på dag 1, hade bestämt mig för att gå av några dagar, sen är det så otroligt svårt för mig att börja igen. Men nu är jag igång igen. För min del tänker jag att det kan vara ganska bra att ha uppehåll ibland, där jag äter mat, för jag försöker ju få in nån sorts normalt förhållande till mat... ska klura lite på hur jag ska göra.

• JuniSol78
    Jossevk skrev 2014-07-30 20:39:16 följande:

Här har det inte gått bra, fuskat som tusan, med massa godsaker och mat. Gått upp lite igen, men nu orkar jag inte hålla på såhär och larva mig fram och tillbaka, imorgon kör jag igång igen och då ska jag verkligen KÖRA tills jag nått min målvikt. Inget jävla fuskande, man kan ju inte sitta och vänta på bättre tider och att kroppen ska bli smal av sig själv, nä nu får det vara nog. Hoppas det går mycket bättre för er. Har inte hört av er på länge, så hoppas ni är påväg till ert mål, lycka till! :)

Exakt samma för mig...har bara ätit o ätit hela veckan Men idag är det verkligen slut på detta,så arg och besviken på mig själv.Har gått upp en del igen men ändå fortsätter jag ätandet.Har eller hade som mål att komma till 60 och helst lite under innan den 25 augusti...det blir nog svårt nu Men nu får det bli skärpning igen och hitta motivationen igen.Det värsta är ju att nu har hungern kommit tillbaks och det blir de här tuffa första 3-4 dagarna
Svar på tråden VLCD DIET