• Jossevk

VLCD DIET

Någon här inne som går på en vlcd diet nu? Eller någon som gått på en? Dela gärna med er, hur mycket gick ni ner och på hur lång tid? Några tips och trix? Har fuskat till och från men börjar sten hårt imorgon och tänkte köra 10 veckor. Skulle vara kul om det finns någon som också går på dieten eller någon som gjort som kan ge pepp och dela med sig av erfarenheter och viktnedgång :)

• Svar på tråden VLCD DIET
  • Jossevk

Kombinerad går inte för mig. Bättre att inte ha något alls då. Men detta var bara ett snesteg, hoppas dock hon jag köper shakes av svarar imorgon att jag får åka och byta ut shake smaken, skulle ge mig peppning. Men mår inte så dåligt längre när jag gör snesteg, bara att fortsätta ändå. :) så kör på renkur, känns absolut bäst. :)

• Jossevk

Konstigt nog, efter all mat igår och godsaker, friterat och smördegsbakelser med sylt och you name it, har jag gått ner i vikt. Så skumt haha :) men det var ju skönt iallafall, trodde det skull bli kilon upp, så det var ju super. Idag har jag ätit två shakes, och lite kött och så. Hyffsad dag. :)

• ouii

Jag gick ner och höll min vikt efter att jag kört Cambridge. Men det gäller ju verkligen att vara supernoga med upptrappningen och äta rätt sen när den väl är över. Kastar man i sig allt möjligt så går vikten väldigt snabbt upp igen. Ett tips som funkat för mig är att ladda hem gratisappen Shape Up, eller Lifesum som den heter nu. Där registrerar allt man äter och tränar. Var ärlig med dig själv och knappa in allt! Ge dig fan på att hålla dig inom ramarna ;) Äter du för mycket en dag, så ge dig ut på en PW eller ngt.

Jag behöver ngt som håller koll åt mig. Annars blir det lätt att jag stoppar i mig av allt som jag suktat efter under dietveckorna ;)

• ouii

Hur har det gått för alla här inne? Jag har kört renkur (3 cambridge shakes) i 14 dagar nu, - 8kg. Mycket glad!

Det jag har märkt är att det är superviktigt med minst 3 liter vatten per dag. Min viktnedgång har varit mindre dom dagar jag inte hunnit få i mig hela mängden. Hungern blir också otroligt mindre!

• Anonym (..)

Skulle nån här inne vara intresserad av att köpa Slanka-soppor? Själv har jag väldigt svårt för dem men nån annan kanske gillar dem. Jag har ett antal tomat, grönsak och kyckling.

• kullan87

För mig går det som vanligt, standard -2 kg i veckan :) jag önskar iof jag gick ner lika mkt som de första veckorna men funkar ju inte riktigt så :p idag ska jag träffa min konsult och väga mig där, ska bli spännande och skönt med lite peppning :)

• kullan87

Ska dock tillägga att jah fuskade en dag förra veckan då jag fick "återfall" på sockret.. Jag verkligen längtade att få komma hem efter affären och njuta av chokladen, men så blev det inte. Efter en tugga slängde jag den för de var allt annat än gott:) förstod verkligen hur sockerberoende jag varit och att det är mkt godare i hjärnan än verkligheten :)

• Jossevk

Ny vecka och nya tag!

Nu sätter jag igång för fulla mugar med renkur. Har unnat mig onyttigheter för ett helt år dem här dagarna, igår åt jag min sista chips påse och godis påse + cola och även min sista måltid. Hehe. Har fått unna mig lite men nu är jag på banan igen, är påväg att inhandla nya shakes också, det bästa av allt under mina onyttiga dagar här, har jag inte gått upp mer än 500gram, så det känns super! Har saknat shakesen faktiskt hehe, så nu sitter jag och dricker min jordgubbsshake och njuter. Back on track hårdare än någonsin ;)

• Illusion

hejar på er. jag kör inte vlcd längre då jag tränar intensivt men läser här ändå. vlcd är en perfekt ingångspurt, sen har vi olika idéer (och ork) hur länge den bör/vill pågå. 

Svar på tråden VLCD DIET