• Jossevk

VLCD DIET

Någon här inne som går på en vlcd diet nu? Eller någon som gått på en? Dela gärna med er, hur mycket gick ni ner och på hur lång tid? Några tips och trix? Har fuskat till och från men börjar sten hårt imorgon och tänkte köra 10 veckor. Skulle vara kul om det finns någon som också går på dieten eller någon som gjort som kan ge pepp och dela med sig av erfarenheter och viktnedgång :)

• Svar på tråden VLCD DIET
  • JuniSol78

Blir såå arg!!!Av bara farten så åt jag tre riskakor på stranden sen gjorde jag mat till familjen och smakade av köttfärsen och inte bara en sked utan 4-5 Inte nog med detta utan tre små tom & jerry kakor.Varför???Jag är ju supermotiverad just nu och kände att jag fixar detta.Tur iaf att jag ska ut på pw nu så kalorierna försvinner iaf...men ketosen lär ju dröja

• kullan87

Förstår din känsla. Själv kämpar jag mår enormt sug nu ikväll när jag är barnledig och vet att jag KAN åka till affären och köpa ngt gott.. Jobbig kväll men bara kämpa på och ta nya tag :)

• Jossevk
    Snartfrueriksson skrev 2014-08-07 16:04:05 följande:

Hej hoppar in här :) Igår beställde jag slanka o nu har mitt paket kommit. Hoppas på att sambon hinner hämta ut idag så jag kan börja imorgon :)!'ska köra 2 veckor på Ren kur o sen kombination...

Välkommen :)
    JuniSol78 skrev 2014-08-07 18:19:56 följande:

Blir såå arg!!!Av bara farten så åt jag tre riskakor på stranden sen gjorde jag mat till familjen och smakade av köttfärsen och inte bara en sked utan 4-5 Inte nog med detta utan tre små tom & jerry kakor.Varför???Jag är ju supermotiverad just nu och kände att jag fixar detta.Tur iaf att jag ska ut på pw nu så kalorierna försvinner iaf...men ketosen lär ju dröja

Ge inte upp, nya tag imorgon! Jag sitter just nu och äter lite stekt köttfärs, mår så illa av någon konstig anledning, kanske bara måste stå ut lite så försvinner den? Iallafall så hällde jag lite köttfärs och lite rapsolja + lite salt i stekpannan, för att mår bättre när jag får i mit lite protein, och kan säga att det var väldigt gott, ska dock försöka hålla mig undan från allt, men har en så konstig illamående som bara suktar efter protein? Får även ont i ryggen längst ner på båda sidorna, är det inte njurarna som sitter där? Jag kanske dricker för mycket vatten :o fast det känns underligt eftersom jag knappt får i mig 2L, något ni känner igen er i? Dag 2 eller 3? Avklarad, fick hemma några nya smaker från slanka, har börjat tröttna rejält på vaniljen, jordgubb tycker jag dock om fortfarande, iallafall så kan jag tipsa er om att slankas varma, kyckling soppa och grönsakssoppa är goda, jag gillar förövrigt inga pulver varma soppor av något slag, inte ens vanliga soppor som "knorr" "findus" osv. Så om du brukar gilla såna soppor, som varma koppen osv, tror jag du skulle tycka dem var jätte goda, då får man både god soppa + att dem är i vlcd som inte direkt knorr och allt vad dem heter är ;) så tips tips dock är det som sagt inget för mig det här med varma pulver soppor så håller mig till shakes, fick även hem lite nya smaker av shakes, cappucino & chocklad, och jag säger bara att där hade jag min räddning till att byta ut vaniljen som blivit tradig. Chocklad shaken smakar som julkalenders chockladen man käka när man var yngre, sjukt god!! jag brukar inte gilla kaffe förutom i väldigt liten mängd i tex bakverk eller i frappino osv. Men denna var faktiskt helt okej, man får välja om man vill värma eller inte, men jag tog den kall med massa isbitar, i tanke att det kanske skulle bli lite frapino aktigt, till och börja med att bara stå och lukta på cappucino pulvret gjorde så jag kom till himlen, luktade mjölkgräddig, chocklad kaffe karamel dröm, stod och sniffa på pulvret jätte länge innan jag fick mig att blanda ner pulvret haha, den blev också god, med tanke på att jag annars inte brukar gilla kaffe, så får den + av mig. Så ni som annars brukar gilla kaffe, kommer tycka denna är jätte god! Så ett + om man vill ha vlcd kaffe med mjölkig smak ;) istället för att bara dricka svart, som sagt kunde man både ha kaffet kallt eller varmt. Så när jag besöker butiken igen, ska jag definitivt ta och köpa chocklad shaken och några kaffe, ska även be om att få smaka mint chockladen, eftersom att den vanliga chockladen var sjukt goda, så tror ja, jag även kommer gilla den med mint, och det är ju alltid fräscht med lite mint smak. > Lite tips från mig här ifall du letar nya smaker osv. Hoppas ni förstod vad jag skrev hehe mycket text ;)
  • Anonym (..)

Jag använder inte våg alls, jag tycker att det blir att man bara stirrar sig blind på den... Det underlättas naturligtvis av att jag inte ens äger någon våg :)

Om middagar: det jag brukar försöka göra är att tänka framåt: om jag vore jag om två månader, vad hade jag då önskat att jag hade gjort? Vad önskar jag att jag hade gjort för två månader sen?

• JuniSol78

Blir lite less...Har suttit och läst lite trådar för att få peppning att fortsätta.Vet att vlcd är enda lösningen för mig då det går snabbt och det ger motivation att fortsätta trots vissa snedsteg.
    Men så är det vissa inlägg och trådar som bara gör att man tröttnar och tänker att det kanske inte är nån ide.
    Det ska tala om att vlcd är så dåligt,det är i princip bara vätska man går eller tomma tarmar osv.Sen kommer man gå upp aaaall vikt tillbaks igen.
    Men alla människor man ser som lyckas då?Många går ner till sin drömvikt med vlcd och HÅLLER VIKTEN efteråt....
    Är så tröttsamt att behöva få höra negativa saker vad man än väljer för väg..
    Jag gillar vlcd och jag tänker kämpa tills min målvikt är nådd!!Jag mår bra av det och många andra likaså!!

Så,ville bara skriva av mig lite irritaion Nu känns det bättre och idag är det nya friska tag med mina pulver och långpromenad
    Ha en härlig dag allihop...och vi kommer fixa detta Eller hur?

• Jossevk
    JuniSol78 skrev 2014-08-08 12:06:13 följande:

Blir lite less...Har suttit och läst lite trådar för att få peppning att fortsätta.Vet att vlcd är enda lösningen för mig då det går snabbt och det ger motivation att fortsätta trots vissa snedsteg.

Men så är det vissa inlägg och trådar som bara gör att man tröttnar och tänker att det kanske inte är nån ide.

Det ska tala om att vlcd är så dåligt,det är i princip bara vätska man går eller tomma tarmar osv.Sen kommer man gå upp aaaall vikt tillbaks igen.

Men alla människor man ser som lyckas då?Många går ner till sin drömvikt med vlcd och HÅLLER VIKTEN efteråt....

Är så tröttsamt att behöva få höra negativa saker vad man än väljer för väg..

Jag gillar vlcd och jag tänker kämpa tills min målvikt är nådd!!Jag mår bra av det och många andra likaså!!

Så,ville bara skriva av mig lite irritaion Nu känns det bättre och idag är det nya friska tag med mina pulver och långpromenad

Ha en härlig dag allihop...och vi kommer fixa detta Eller hur?

Man kan ju inte veta förren man testat ;)

Jag tror definitivt att man kan gå ner och hålla vikten med vlcd, bara man har öppna ögon och trappar upp långsamt osv,

och inte låter det bära iväg så fort man är klar, utan att man faktiskt till en början inte äter nå sötsaker alls, att det får komma senare, när vikten stabeliserat sig och att man har lite koll vad stoppar i sig för något, så att det är bra mat och även fortsätter med motion, då tror jag absolut att man kan lyckas. Sen är det dem som bara vill gå ner lite kilon på vlcd, det är oftast dem som går upp igen, får då har dem inte haft tid att planera och förändras, det slutar oftast att man går in i gamla vanor, eftersom att man körde så för bara två veckor sen liksom, så kör på, du kommer klara det, det vet jag! :)
  • Jossevk

Dagen har redan börjat med fusk, rökt fisk, en näve start (sockerflingorna..) och tog ett finger i en sås och drog upp lite och smaka. Lyckat! Eller inte. Men finns inte mycket att göra bara att köra på som vanligt, får ta två jordgubbsshakes senare och dricka massa vatten och fortsätta dagen :) har även mejlat och frågat om jag får åka och byta ut mitt vaniljpulver till en annan smak i butiken, så väntar på att hon ska svara bara. Nu ska jag iallafall hålla mig borta och bara körs shakes resten av dagen!

• Jossevk

Dagen är totalt misslyckad. Ska inte äta nå mer nu utan bara dricka vatten resten av kvällen. Här ätit två smördegsbakelser, kött, flingor med vanilj yoghurt, glass och ja.. Misslyckad dag helt klart. Nu blir det vatten, sova tidigt och köra hårt imorgon!

• Anonym (..)

Josse, du tror inte att den kombinerade metoden vore nåt för dig? Kanske lättare om du vet att du "får" äta ett mål om dagen? Sorry om du har skrivit något om det tidigare, det har jag missat i så fall.

Svar på tråden VLCD DIET