• Jossevk

VLCD DIET

Någon här inne som går på en vlcd diet nu? Eller någon som gått på en? Dela gärna med er, hur mycket gick ni ner och på hur lång tid? Några tips och trix? Har fuskat till och från men börjar sten hårt imorgon och tänkte köra 10 veckor. Skulle vara kul om det finns någon som också går på dieten eller någon som gjort som kan ge pepp och dela med sig av erfarenheter och viktnedgång :)

• Svar på tråden VLCD DIET
  • Jossevk
    Illusion skrev 2014-08-11 15:11:25 följande:

hejar på er. jag kör inte vlcd längre då jag tränar intensivt men läser här ändå. vlcd är en perfekt ingångspurt, sen har vi olika idéer (och ork) hur länge den bör/vill pågå. 

Duktig du är som klarade din kur, önskar dig lycka till med att hålla vikten och att må bra :)
  • Jossevk
    Illusion skrev 2014-08-11 17:09:21 följande:

Jag går fortfarande ned ;)

Ja självklart, det var inte så jag menade :)

Klart man går ner också, men menade mer att lycka till med målet att hålla vikten vid huvudtaget sen när du är nöjd :) man går ner med bra mat och träning också, det är ju det bästa sättet, men är man lat som mig och inte orkar vänta så värst länge på någonting, så kör jag på här med vlcd ;) längtar tills jag känner mig lite mer nöjd med min kropp, då ska jag försöka börja springa, det verkar så skönt och alla säger ju att det är så skönt att rensa tankarna och koppla av. Men kommer sitta fast i vlcd fängelset ett tag, haha sen när jag blir frigiven så ska jag börja mitt nya liv, vad fyndig jag kände mig där hehe ;) men det var ju faktiskt ett ganska bra exempel att se på saken. Mitt nya tänk, jag sitter i vlcd fängelse och tjänar av mitt fettstraff ;) vitsig tjej här ;D
  • ouii

Jag tycker att Cambridge är helt fantastiskt, speciellt om man har bestämt sig för att köra VLCD. Jag har testat Nutrilett, Naturdiet och Allevo tidigare men deras shakes smakar inte alls lika gott som CB.

Sen om man tycker att man har svårt att hålla sig till dieten så tycker jag absolut att man ska träffa en konsulent. Sen bestämmer man själv hur ofta man vill väga sig ;)

Jag som kan ha väldigt dålig karaktär emellanåt blev väldigt duktig när jag visste att en annan person skulle vara med när jag ställde mig på vågen ????

Och så att man får veta mängden fett, muskler och vätska dessutom. Även fast vågen stått stilla en vecka kan man ändå ha tappat nåt kilo fett och det peppade iaf mig! ????

Sen när man väl skrivit in sig första gången så behöver man ju inte träffa en konsulent om man inte vill såklart. Det är bara att gå in och handla sina produkter när man vill.

Många verkar köra Slankas produkter här inne. Själv har jag aldrig hört talats om dom, är det något nytt?? ????

• ouii
    kullan87 skrev 2014-08-11 13:02:18 följande:

För mig går det som vanligt, standard -2 kg i veckan :) jag önskar iof jag gick ner lika mkt som de första veckorna men funkar ju inte riktigt så :p idag ska jag träffa min konsult och väga mig där, ska bli spännande och skönt med lite peppning :)

-2kg i veckan är ju jättebra! Jag brukar aldrig gå ner mer än så när jag kört. Heja heja! Hur länge har du hållit på? Vad kör du för något?
  • ouii

Oj, om man lägger till iPhones smileys blir det visst bara massa frågetecken :) Haha

• kullan87

Jag kör Cambridge ren kur :) inne på min femte vecka nu på ren kur, känns bra förutom att man är lite trög i magen trots te som ska hjälpa :)

• JuniSol78

Nu är jag tillbaks på banan också,unnade mig en ätdag igår.Har börjat löpträna lite försiktigt också så idag har jag tagit lite extra protein i form av lite kycklingfile och ett par äggvitor utspritt över dagen. Ligger än så länge på väldigt lite kalorier idag så har några shakes att ta om hungern blir jobbig.
    Har lite ångest över att jag förstört flera veckor och den 25:e närmar sig. Hade som mål att ha kommit under 60 då.Får se hur det går...3 kg på 14 dar kanske inte är omöjligt

• Jossevk
    ouii skrev 2014-08-11 17:24:40 följande:

Jag tycker att Cambridge är helt fantastiskt, speciellt om man har bestämt sig för att köra VLCD. Jag har testat Nutrilett, Naturdiet och Allevo tidigare men deras shakes smakar inte alls lika gott som CB.

Sen om man tycker att man har svårt att hålla sig till dieten så tycker jag absolut att man ska träffa en konsulent. Sen bestämmer man själv hur ofta man vill väga sig ;)

Jag som kan ha väldigt dålig karaktär emellanåt blev väldigt duktig när jag visste att en annan person skulle vara med när jag ställde mig på vågen ????

Och så att man får veta mängden fett, muskler och vätska dessutom. Även fast vågen stått stilla en vecka kan man ändå ha tappat nåt kilo fett och det peppade iaf mig! ????

Sen när man väl skrivit in sig första gången så behöver man ju inte träffa en konsulent om man inte vill såklart. Det är bara att gå in och handla sina produkter när man vill.

Många verkar köra Slankas produkter här inne. Själv har jag aldrig hört talats om dom, är det något nytt?? ????

Slanka & cambridge ska vara samma sak bara det att slanka är ett svenskt märke typ, har inte smakat cambridge så vet inte om dem smakar likadant men det ska som sagt vara likadant, dem har samma sortiment med smaker osv. Jag dricker slanka o är nöjd med det, tycker vlcd produkterna såsom naturdiet & nutrilett smakar för kemiskt och metalligt för min smak, vet dock inte hur det är med allevo & modifast och allt vad det finns. Har smakat alla slankas shakes och soppor, och mina favoriter är jordgubb & choklad, tycker även kaffe och chokladmint är god, har bara apelsinchokladen kvar och prova och det ska jag göra idag till middag, men tror även den kommer vara god, för både choklad och mint choklad var goda. Det ända dåliga jag märkt med slanka är att den kan vara en aning svår att lösas upp, det kanske dock är min shaker? Inte vet jag, iallafall är det ingen jätte sak som stör mig utan tar bara en sked och mosar ut om det blir några klumpar, får ju som sagt tillbaka i god smak, så det funkar för mig. Vad jag vet är slanka glutenfritt har jag för mig och även utan aspartam och sojamjöl, vet inte hur det är med cambridge :)
Svar på tråden VLCD DIET