• Jossevk

VLCD DIET

Någon här inne som går på en vlcd diet nu? Eller någon som gått på en? Dela gärna med er, hur mycket gick ni ner och på hur lång tid? Några tips och trix? Har fuskat till och från men börjar sten hårt imorgon och tänkte köra 10 veckor. Skulle vara kul om det finns någon som också går på dieten eller någon som gjort som kan ge pepp och dela med sig av erfarenheter och viktnedgång :)

• Svar på tråden VLCD DIET
  • JuniSol78
    Jossevk skrev 2014-08-04 14:27:24 följande:

Ptmartina, vad jag vet så är ingen är grovt efterbliven, alla vet redan det du säger, men vi väljer detta sätt, så låt oss göra det då. Ingen börjar med något förns den läst på om själva produkten. VI VET. Eftersom du inte har någonting med detta forum att göra så kan du lämna. Är sjukt trött på människor son dig, som ska lägga sig i detta med vlcd, typ som om man vore helt bakom flötet och inte redan vet allt du skriver. HEJDÅ MED DIG.

Förövrigt har jag kommit igång nu, kullan du är så himla duktig! Riktig peppning! :) hoppas det går bra för er andra!! :) kämpa på.

Håller helt med där!Varför ens gå in och kommentera i en tråd man inte vill vara med i...Här vill vi peppa varann och hjälpas åt att nå vårt mål,med vlcd!
    Alltid är det nån som ska komma med pekpinnar och tala negativt om den metod el kost man valt.
    Jag kör på nytt nu...efter att ha kastat bort en vecka.Men nu har jag tre veckor på mig fram till skolstart och då SKA det ha hänt nåt ialla fall på våg/måttband.
    Blir mycket promenader denna vecka för att kicka igång viktnedgången.Så kom igen nu alla i tråden, vi fixar detta
  • Illusion

Ptmartina, vad jag vet så är ingen är grovt efterbliven, alla vet redan det du säger, men vi väljer detta sätt, så låt oss göra det då. Ingen börjar med något förns den läst på om själva produkten. VI VET. Eftersom du inte har någonting med detta forum att göra så kan du lämna. Är sjukt trött på människor son dig, som ska lägga sig i detta med vlcd, typ som om man vore helt bakom flötet och inte redan vet allt du skriver. HEJDÅ MED DIG.

Förövrigt har jag kommit igång nu, kullan du är så himla duktig! Riktig peppning! :) hoppas det går bra för er andra!! :) kämpa på.

• Jossevk

Verkligen peppande att höra er som är inne på många veckor, om man bara ger fan påt och står ut första veckan, så blir det ju lättare sen. Måste bara tänka så hela tiden, tror dock det kommer bli lättare för mig när ledigheten är över, för då har man massa och göra så man slipper bli rastlös. Sen måste jag komma in i rutiner då jag äter dem olika shakesen också, så blir det nog lättare när kroppen vant sig vid det. Har hällt upp en stor flaska med vatten och ställt in i kylen också, så jag får i mig mina 3L ;) längtar till hösten så man kan träna lite utan att rinna bort haha. Ni är så duktiga ni som tränar, jag orkar verkligen inte, längtar verkligen till att införskaffa fina träningskläder sen när jag nått målvikten! :) ni är otroligt duktiga, hur många kilon har ni kvar? Känns ju som ni är i mål snart! ;)

• Illusion
    Jossevk skrev 2014-08-04 18:31:11 följande:

Verkligen peppande att höra er som är inne på många veckor, om man bara ger fan påt och står ut första veckan, så blir det ju lättare sen. Måste bara tänka så hela tiden, tror dock det kommer bli lättare för mig när ledigheten är över, för då har man massa och göra så man slipper bli rastlös. Sen måste jag komma in i rutiner då jag äter dem olika shakesen också, så blir det nog lättare när kroppen vant sig vid det. Har hällt upp en stor flaska med vatten och ställt in i kylen också, så jag får i mig mina 3L ;) längtar till hösten så man kan träna lite utan att rinna bort haha. Ni är så duktiga ni som tränar, jag orkar verkligen inte, längtar verkligen till att införskaffa fina träningskläder sen när jag nått målvikten! :) ni är otroligt duktiga, hur många kilon har ni kvar? Känns ju som ni är i mål snart! ;)

Att jag tränar beror på att jag har tränat i hela mitt liv. När jag började plugga på universitet ändrades dock mycket, vilket gjorde att jag drog på mig ungefär 10 kilo. Träning är en del av mitt liv. Men som sagt, nu äter jag annan föda också, men aldrig måltider på det sättet. Det kan bli ett ägg, lite kalkon. Senare lite sallad. Jag skulle aldrig orka träna på det sättet jag gör nu (två ggr per dag) på ren kur. Och det gjorde jag inte de två första veckorna, utan då var det mer lugna promenader/ lugnt tempo på crosstrainen. 
  • Jossevk
    Illusion skrev 2014-08-04 18:39:56 följande:

Att jag tränar beror på att jag har tränat i hela mitt liv. När jag började plugga på universitet ändrades dock mycket, vilket gjorde att jag drog på mig ungefär 10 kilo. Träning är en del av mitt liv. Men som sagt, nu äter jag annan föda också, men aldrig måltider på det sättet. Det kan bli ett ägg, lite kalkon. Senare lite sallad. Jag skulle aldrig orka träna på det sättet jag gör nu (två ggr per dag) på ren kur. Och det gjorde jag inte de två första veckorna, utan då var det mer lugna promenader/ lugnt tempo på crosstrainen. 

Det är ju jätte bra. :) jag har en exakt plan, gäller bara att jag måste följa den hehe. :)
  • ouii

Jag är på dag 8 på cambridge ren kur. Känns toppen! Gick ner 20 kg på detta sätt förra svängen jag körde Cambridge.

Har alltid tränat mycket och varit noga med maten och haft ett hälsosamt BMI på 21. Men under mina två graviditeter har jag gått upp ca 30 kg varje gång. Och när knappt något har hänt med viktminskningen efter amningen avslutats, så har jag behövt en kickstart för att orka motivera mig för att ta tag i det hela igen :)

När kroppen blir lättare, så har iaf jag tyckt att det blivit lättare att komma i gång med nyttig mat och träning efteråt :)

• vivo

Hej

Här glider jag in och kollar om man får vara med??
    Lite sent på det kanske??

Jag har världens sämsta karaktär men för tre år sedan bestämde jag mig för att gå ner i vikt och gick från 130 till 70.
    Sen var det precis som jag kände mig nöjd och tyckte jag kunde släppa på kontrollen.
    Efter sjukdomsperiod, bla på intensiven mm är jag nu uppe på 97kg

Mår SKIT.... började med VLCD igår och tänker försöka köra 4 veckor som kickstart för att sedan börja träna igen (går ju knappt nu när man känner sig såå tung och värmen är som den är).

• JuniSol78

Duktiga ni är alla och kämpar och tränar Själv har jag inte fått till nån träning ordentligt förrän idag då jag tagit ett par längre promenader och hinner nog en halvlång till innan jag ska hämta barnen.Har skaffat ketostix idag då jag tror det kan peppa mig lite extra när jag kan ha koll på ketosen.Så jag kör på...är väl egentligen min andra dag efter mitt stora snedsteg...men åt några riskakor igår så räknar from idag
    Kämpa på nu allihop!!!

Och välkomna till alla nya som hänger på också

• kullan87

Härligt att läsa hur duktiga och vilken disciplin ni har :) jag går in på min femte vecka nu och går i snitt ner två kg per vecka.. Men de har varit en utmanande vecka men man kan bara man vill :)

Kämpa på där ute och håll tummarna för rejäla regnskurar vid branden :)

• Jossevk

Jag börjar om och börjar om och börjar om.

Blir galen på mig själv, hur svårt ska det vara? Jag vet ju vad jag vill och vad jag vill uppnå men ändå så kan jag inte ta det där klivet mot att gå in 100% för det. Känns som jag tappat all motivation efter alla försök. Nu tänker jag ladda stenhårt till att riktigt ge gärnet, imorgon är det jag som håller mig borta från all frestande mat och tar tag i shakesen påriktigt, måste bara intala mig själv att stå ut en vecka så blir det ju så mycket lättare sen, jag vet ju det. Nu jävlar alltså! Inget fuskande och skit nu. Ni andra är sjukt duktiga, ska börja imorgon och riktigt gå in för det 100%! Tänker börja med att bara dricka shakesen, sen får träningen komma när den kommer, ska inte göra det till något stress moment. Kämpa på ni alla duktiga! :)

Svar på tråden VLCD DIET