• Anonym (ledsen och förbannad!)

Dead beat daddy!!

Sen vi skildes för några år sedan har han gått från att vara världens bästa pappa till att inte bry sig om sina barn längre?! Jag valde att gå, men hur länge ska han hämnas på mig? Det är ju barnen som råkar illa ut bara, och mitt hjärta blöder för dom.

Kort scenario: Jag övertog vårt gemensamma hus efter skilsmässan för att barnen skulle kunna gå kvar i skolan och slippa ryckas upp från allt som är dem kärt och bekant. Vi har 3 barn i åldrarna 4, 8 och 18. Det enda pappan gjort för sina barn förutom att ha dem varannan helg är att betala underhållsbidraget han är skyldig att betala. Eller tagit ut dem på restaurang eller så NÅN gång när barnen är hos honom. Jag går på knäna ekonomiskt och tycker f*n han kan hjälpa till att köpa saker till barnen då cyklar, datorer, spel, kläder osv är väldigt dyrt till tre barn och han tjänar minst det dubbla än jag!! Dom hade en bra standard när vi var tillsammans och bara för att vi skiljt oss vill jag inte att mina barn ska ha det sämre än deras kompisar häromkring. Nu vill pappan att alla tre barnen ska börja bo hos honom lite mer, gärna varannan vecka. Men påstår att JAG ska stå för ALLTING barnen behöver då barnbidraget går till mig. Vadå, han tjänar DUBBELT mer än mig och det är JÄTTEDYRT att köpa försäkring, fritids, kläder, sportskor, betala terminsavgifter för deras sporter, glasögon, mediciner, mat osv. Hur faan kan han ha blivit så jävla snål och oempatisk helt plötsligt och bara skita i (mig han vet min situation) barnen. VILL HAN verkligen att DE ska behöva lida för VÅR separation? Går inte att prata med honom han är kall hårs och skiter totalt i mig och barnen nuförtiden verkar det som. Han har RÅD att ge barnen en bättre livsstandard än det här! Vad fan hände med honom, känner inte igen honom längre, har jag levt med en främling?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-07 18:08
    Vet ej fall jag lagt den i rätt tråd? Kanske skulle legat under separation/skilsmässa?
    Men å andra sidan är det väl för att han träffat en ny och lever ett helt nytt liv utan sina barn som han skiter i oss. Så kanske funkar det här med.

• Svar på tråden Dead beat daddy!!
  • BioBonus
    Brumma skrev 2014-07-14 22:01:31 följande:

Missade du mellansticket i inlägget du svarade på. Artonåringen får söka socialbidrag.

Det är inte pappan som ser till att ni hamnar på gatan isåfall utan du som lever över era tillgångar. Det är även du som väljer att bo dyrare än du har råd med och därför är ansvarig för att övrig standard blir "katastrofal". Tryggheten ligger inte i ett hus utan i er föräldrar.

Ta och sluta skyll på pappan och ta tag i ditt eget ansvar istället. Det är inte han som satt dig i sitsen du är i nu. Det är helt o hållet dina val.

• Brumma
    Anonym (ledsen och förbannad!) skrev 2014-07-14 21:57:57 följande:
    Man kan inte skiljas från sina barn. Inte han heller. Jag är barnens mamma och vi har ett evigt band genom barnen. Även om vi inte är tillsammans längre. Jag tycker fortfarande att han ska betala för att våra barn får samma livsstandard hos båda föräldrarna, och framför allt så vi kan bo kvar!
    Nej. Ni har inget evigt band. Han har ett evigt band till barnen, inte till dig.

De får väl flytta på heltid till sin pappa då - om barnens standard nu är det viktigaste för dig. Du påstår ju det iallafall...

Det är inte hans sak att betala ditt boende!
  • FuckGoggleAskMe

Man kan inte skiljas från sina barn. Inte han heller. Jag är barnens mamma och vi har ett evigt band genom barnen. Även om vi inte är tillsammans längre. Jag tycker fortfarande att han ska betala för att våra barn får samma livsstandard hos båda föräldrarna, och framför allt så vi kan bo kvar!

Ja, så tycker du, men så säger inte lagen. Du får göra om din budget, nu har du bara din egen inkomst, plus minimalt underhåll från pappan. Barn är glada och trygga om föräldern är det, glädjen sitter inte i en byggnad - flytta.
  • Iam

Med tanke på att han vill ha varannan vecka så verkar det bara vara dig han vill skiljas från.. och om du beter dig lika bortskämt i din relation till honom som du gör här så förstår jag honom till fullo.

DU betalar för ditt liv, han för sitt. Lär dig det innan du gör bort dig allt för mycket inför myndigheter och annat folk du inte kan vara anonym inför.
  • Ess
    Rent bullshit. Väx upp och inse att du är ansvarig för din egen ekonomi. Vill du bränna underhållet på ett alldeles för dyrt hus. Visst, gör det. Men gnäll sen inte över att det är synd om barnen och annat blaha. 

Att ni skulle ha ett "evigt band" är bara ett påhitt från dig för att du tror att du ska få mer pengar då.
    Byt bostad och byt jobb, sen hade du säkert inte haft några problem att dra din del till barnens försörjning.

Jag märker att det har kommit många konstiga svar från människor som inte tänker och funderar ens i närheten av de banor jag gör. Men det måste ju finnas några vettiga och kloka här som FÖRSTÅR mig och har samma problem som jag?? Som alltid levt ett visst liv och har en viss levnadsstandard. Bara för att "Bettan" tvingas bo i en etta med sina ungar i nån hemsk förort behöver inte jag göra det! Och jag kommer aldrig att göra det heller. Så jämställ mig inte tack med nån sunkig förortsmamma med antagliga alkoholproblem... Jag behöver tips på hur jag får pappan att FÖRSTÅ!! Om det nu finns några kloka människor på denna sajten som kan ge mig det? 

• Anonym (sugardaddy)
    Anonym (ledsen och förbannad!) skrev 2014-07-17 13:03:49 följande:

Jag märker att det har kommit många konstiga svar från människor som inte tänker och funderar ens i närheten av de banor jag gör. Men det måste ju finnas några vettiga och kloka här som FÖRSTÅR mig och har samma problem som jag?? Som alltid levt ett visst liv och har en viss levnadsstandard. Bara för att "Bettan" tvingas bo i en etta med sina ungar i nån hemsk förort behöver inte jag göra det! Och jag kommer aldrig att göra det heller. Så jämställ mig inte tack med nån sunkig förortsmamma med antagliga alkoholproblem... Jag behöver tips på hur jag får pappan att FÖRSTÅ!! Om det nu finns några kloka människor på denna sajten som kan ge mig det? 

Du får väl hitta en dåre som tjänar bra och flyttar in med dig så du kan fortsätta vara Lyxfrun på någon annans bekostnad!

Jag är ingen lyxfru! Jag är en enkel medelklasskvinna. Har alltid varit, och kommer alltid att vara. Dessutom är det barnens FAR som ska betala. Han ska inte undslippa sina skyldigheter ÄVEN om en eventuell ny karl skulle råka komma in i mitt liv. Dessutom lär hans plats hos sina barn inte direkt kärleksfullt öka när dom kommer på att pappa hade råd men sket i oss ungar, eller att en annan man fick stå för kalaset. Men han kommer få skörda sitt faderskap sen när barnen själva kommer på vilket egoistiskt svin han varit som sket i dem totalt efter skilsmässan och lade all sin kärlek och energier på den "nya" i stället.  

• Anonym (sugardaddy)
    Anonym (ledsen och förbannad!) skrev 2014-07-17 13:15:15 följande:

Jag är ingen lyxfru! Jag är en enkel medelklasskvinna. Har alltid varit, och kommer alltid att vara. Dessutom är det barnens FAR som ska betala. Han ska inte undslippa sina skyldigheter ÄVEN om en eventuell ny karl skulle råka komma in i mitt liv. Dessutom lär hans plats hos sina barn inte direkt kärleksfullt öka när dom kommer på att pappa hade råd men sket i oss ungar, eller att en annan man fick stå för kalaset. Men han kommer få skörda sitt faderskap sen när barnen själva kommer på vilket egoistiskt svin han varit som sket i dem totalt efter skilsmässan och lade all sin kärlek och energier på den "nya" i stället.  

Kärleken till ens föräldrar definieras inte av DYRA SAKER. Jag växte upp i en fattig familj men brist på saker var det inte, jag hade cykel som kostade 100 kr, begagnad dator som kostade 500 kr.
    Kärleken definieras av TIDEN ens föräldrar lägger ner på en och FÖRTROENDET man bygger upp sinsemellan. 

Du har nog svarat på din fråga själv i det du skriver. Erbjud dina barn det DU kan, deras far får göra det HAN tycker är rätt. Barnen själva kommer att inse vissa saker när de är vuxna och göra sina val därefter.
  • Ess
    Anonym (ledsen och förbannad!) skrev 2014-07-17 13:03:49 följande:

Fatta läget!!
    Du ÄR Bettan med det dåligt betalda jobbet. Vill du ha bättre ekonomi så är det upp till dig att göra de förändringarna. Sök nytt jobb, utbilda dig, GÖR NÅGOT SJÄLV mer än att gnälla för det kommer du ändå ingen vart med.

Tar exet barnen på halvtid så kommer din ekonomi att försämras betydligt, för då får du inte ens underhållet längre.
    Jag tycker faktiskt synd om ditt ex som inte upptäckte tidigare innan ni skaffat barn hur du egentligen är. Nu kommer han tvingas höra ditt gnäll fram tills det yngsta barnet fyller 18.
Svar på tråden Dead beat daddy!!