• Anonym (ledsen och förbannad!)

Dead beat daddy!!

Sen vi skildes för några år sedan har han gått från att vara världens bästa pappa till att inte bry sig om sina barn längre?! Jag valde att gå, men hur länge ska han hämnas på mig? Det är ju barnen som råkar illa ut bara, och mitt hjärta blöder för dom.

Kort scenario: Jag övertog vårt gemensamma hus efter skilsmässan för att barnen skulle kunna gå kvar i skolan och slippa ryckas upp från allt som är dem kärt och bekant. Vi har 3 barn i åldrarna 4, 8 och 18. Det enda pappan gjort för sina barn förutom att ha dem varannan helg är att betala underhållsbidraget han är skyldig att betala. Eller tagit ut dem på restaurang eller så NÅN gång när barnen är hos honom. Jag går på knäna ekonomiskt och tycker f*n han kan hjälpa till att köpa saker till barnen då cyklar, datorer, spel, kläder osv är väldigt dyrt till tre barn och han tjänar minst det dubbla än jag!! Dom hade en bra standard när vi var tillsammans och bara för att vi skiljt oss vill jag inte att mina barn ska ha det sämre än deras kompisar häromkring. Nu vill pappan att alla tre barnen ska börja bo hos honom lite mer, gärna varannan vecka. Men påstår att JAG ska stå för ALLTING barnen behöver då barnbidraget går till mig. Vadå, han tjänar DUBBELT mer än mig och det är JÄTTEDYRT att köpa försäkring, fritids, kläder, sportskor, betala terminsavgifter för deras sporter, glasögon, mediciner, mat osv. Hur faan kan han ha blivit så jävla snål och oempatisk helt plötsligt och bara skita i (mig han vet min situation) barnen. VILL HAN verkligen att DE ska behöva lida för VÅR separation? Går inte att prata med honom han är kall hårs och skiter totalt i mig och barnen nuförtiden verkar det som. Han har RÅD att ge barnen en bättre livsstandard än det här! Vad fan hände med honom, känner inte igen honom längre, har jag levt med en främling?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-07 18:08
    Vet ej fall jag lagt den i rätt tråd? Kanske skulle legat under separation/skilsmässa?
    Men å andra sidan är det väl för att han träffat en ny och lever ett helt nytt liv utan sina barn som han skiter i oss. Så kanske funkar det här med.

• Svar på tråden Dead beat daddy!!
  • Anonym (svartsjuk)
    Anonym (ledsen och förbannad!) skrev 2014-07-17 23:22:53 följande:
    Av skäl jag nämnde anser jag att han har skyldigheter både mot barnen och mig faktiskt.
    Tyvärr så har han inte det....
  • Anonym (...)

Du tog ett beslut men klarar inte att leva med konsekvenserna av ditt beslut?? Vad överraskad jag blir att det händer en till tjej... Han ska ha barnen varannan vecka, ni delar på barnbidraget samt ni delar på alla deras omkostnader såsom du beskriver ovan utifrån en totalsumma som ni delar på två varje månad... Ni står för respektive del.

Säg inte att du var en av de tuffa tjejerna som sa "jag klarar mig själv och mina barn!!" och nu??

• Ess
    Anonym (ledsen och förbannad!) skrev 2014-07-17 23:04:04 följande:
    Straffas för vad menar du?
    Anonym (ledsen och förbannad!) skrev 2014-07-17 23:13:50 följande:
    Jag är INTE svartsjuk? Varför skulle jag vara det? På vad? Jag vill bara att han ska göra rätt för sina barn. Och mot sin exfru. Innehållet i ordet självständig är en definition som du i detta nu har fyllt med ditt egna innehåll. För mig innebär ordet självständig i detta sammanhang att jag bibehåller en bra standard för VÅRA barn och att jag faktiskt slipper att hamna på gatan eller i en förort som "Bettan" och må dåligt och alltid kämpa för överlevnad. Jag levde med en man som garanterade mig att jag alltid skulle ha det bra. Vi gifte oss. Våra planer var att dela resten av livet tillsammans. Jag bör fortfarande ha det bra. Jag gav honom mitt liv, mitt allt under alla de år vi levde tillsammans. Jag har gjort så mycket som inte kan mätas i pengar. Jag har tagit hand om hans dyrgripar, barnen, och uppfostrat dem till de goda medborgare de är i dag. Jag har städat hans hus varje dag i måånga år. I reda pengar är allt jag gjort värt lika mycket som det han lagt in ekonomiskt. Han hade ALDRIG kunnat göra den karriär han gjort om jag inte stått för markservicen hemma! En karriär som gör att HAN nu har det bättre. Han är skyldig mig och barnen detta. Jag investerade också mig själv och större delen av mina bästa år på denna man. En investering som bör/ska vara lika utdelande som hans.
    För detta du skriver i andra inlägget här.
    Att du gjort usla val och inte sett till att förse dig själv med ett bättre jobb och en karriär. Det är uteslutande dina val, inte hans. Du har självmant satt dig i den klassiska kvinnofällan, där du investerat i sådant som ger noll i utdelning.

• Ess
    Brumma skrev 2014-07-17 23:24:17 följande:
    Skitsnack att du gör detta för barnen. Allt du skriver är jag, jag, jag.

Du verkar extremt självcentrerad och långt ifrån att vilja barnens bästa. DITT bästa, men inte barnens..
    Brumma skrev 2014-07-17 23:26:16 följande:
    Att du anser gör inte skälen mer giltiga...
    Att DU anser gör inte att det du tycker är mer giltigt..
    Ess skrev 2014-07-17 23:41:13 följande:
    Anonym (ledsen och förbannad!) skrev 2014-07-17 23:13:50 följande:
    Jag är INTE svartsjuk? Varför skulle jag vara det? På vad? Jag vill bara att han ska göra rätt för sina barn. Och mot sin exfru. Innehållet i ordet självständig är en definition som du i detta nu har fyllt med ditt egna innehåll. För mig innebär ordet självständig i detta sammanhang att jag bibehåller en bra standard för VÅRA barn och att jag faktiskt slipper att hamna på gatan eller i en förort som "Bettan" och må dåligt och alltid kämpa för överlevnad. Jag levde med en man som garanterade mig att jag alltid skulle ha det bra. Vi gifte oss. Våra planer var att dela resten av livet tillsammans. Jag bör fortfarande ha det bra. Jag gav honom mitt liv, mitt allt under alla de år vi levde tillsammans. Jag har gjort så mycket som inte kan mätas i pengar. Jag har tagit hand om hans dyrgripar, barnen, och uppfostrat dem till de goda medborgare de är i dag. Jag har städat hans hus varje dag i måånga år. I reda pengar är allt jag gjort värt lika mycket som det han lagt in ekonomiskt. Han hade ALDRIG kunnat göra den karriär han gjort om jag inte stått för markservicen hemma! En karriär som gör att HAN nu har det bättre. Han är skyldig mig och barnen detta. Jag investerade också mig själv och större delen av mina bästa år på denna man. En investering som bör/ska vara lika utdelande som hans.
    För detta du skriver i andra inlägget här.
    Att du gjort usla val och inte sett till att förse dig själv med ett bättre jobb och en karriär. Det är uteslutande dina val, inte hans. Du har självmant satt dig i den klassiska kvinnofällan, där du investerat i sådant som ger noll i utdelning.

Fel. Det var inte usla val. Jag och min exman var överens om att prioriteringarna skulle vara så. HAN ville att det skulle vara så. Också. Och om det nu är en "kvinnofälla", det blir bara en fälla om man accepterar och tillåter att männen kan behandla oss kvinnor så. Det är ju det jag sagt. Han ska stå för sina ord och göra rätt för sig i framtiden. Om jag så ska behöva kriga för det.
  • Anonym (hej)

Hur länge hade du tänkt dig att han skulle försörja även dig?

• Anonym (hej)

Varför tycker du att du skulle vara finare än bettan?

• Tow2Mater
    Anonym (ledsen och förbannad!) skrev 2014-07-18 01:16:13 följande:
     Om jag så ska behöva kriga för det.
    Lycka till! Barnen kommer förmodligen att bli lidande flerfalt av ditt "krig" jämfört med att ha lite lägre materiell standard än de brukade. Men det är väl inte så vilktigt.
    Anonym (...) skrev 2014-07-17 23:30:35 följande:

Du tog ett beslut men klarar inte att leva med konsekvenserna av ditt beslut?? Vad överraskad jag blir att det händer en till tjej... Han ska ha barnen varannan vecka, ni delar på barnbidraget samt ni delar på alla deras omkostnader såsom du beskriver ovan utifrån en totalsumma som ni delar på två varje månad... Ni står för respektive del.

Säg inte att du var en av de tuffa tjejerna som sa "jag klarar mig själv och mina barn!!" och nu??

Denna mening säger mig ingenting?!! Förstår inte alls vad du menar. Min exman vet precis vad han skulle gjort. Dessvärre har han inte gjort det rätta. Men en dag ska han göra det. Jag ger ALDRIG upp. De flesta svaren härinne har bara stärkt min känsla av hur många kvinnor förlorar allt vid en skilsmässa och OCKSÅ TROR att de är tvungna att förlora allt. Jag tänker göra ALLT för att rätt ska bli rätt och mitt ex gör det rätta. Jag är ingen ung, "dum" brud som låter mig köras över lätt. Ja, just nu har jag varit väldigt ledsen, arg besviken men det gör mig inte svag. Tvärtom, jag stärks av det unisona motstånd som verkar ha laddats upp mot mig i denna tråden. Men jag får väl också inse att forumet måste vända sig till mest till "underklass" eller iaf folk som verkar tro att de måste kämpa sig igenom livet och är utan rättigheter... och svar kommer utav detta faktum. Man får inse att vi är olika och uppenbarligen lever och kommer från olika världar.
Svar på tråden Dead beat daddy!!