• Anonym (TS)

Skaffa gemensamma barn

Jag lever med min sambo och hans två barn. Min längtan efter barn är stor och jag känner att det snart är dags att börja försöka. Problemet är bara det att jag vill ha två och han vill nätt o jämnt bara ha en.. Vi bråkar om detta väldigt ofta och ja, vad ska man göra? För honom var det jätteviktigt att hans äldsta dotter skulle få ett syskon och för mig är det också viktigt att vårt barn får ett helsyskon. Kanske en del tycker att det är löjligt för att vårt barn redan kommer ha två halvsyskon men så känner jag iallafall. Och jag vill ha två barn. Det är bara så. Men sambon vägrar. Ett får räcka.. Men ska min dröm om flera barn måste anpassa sig för att han redan har två? Ska jag måsta känna mig tacksam för att han kunde släppa till och ge mig ett barn? Nej, jag tycker inte det är rätt.. Bonus mammor stå på er och våga ställa era egna krav!!

• Svar på tråden Skaffa gemensamma barn
  • Brumma

TS. Jag kände precis dom Bibo. Att vara ensambarn är väl helt ok, men har man syskon på halvtid eller vh så är barnet varken eller... Vår äldste grät när storasyster åkte. Och i två veckors tid frågade han varje dag "när kommer xx?" Han är en glad social kille i normala fall oxå men när hon är här lever han upp på ett helt annat sätt. Nu har han ett syskon som han bor på heltid med, vad som än händer, så han behöver inte känna den där känslan av övergivenhet på samma sätt längre... Sedan skiljer det MÅNGA år i ålder, och ju äldre storasyster blur desto mindre vill hon såklart "leka"...

Det känns som om ni får ta er ett ordentligt snack o en funderare. Sedan vet man ju inte vad som händer i framtiden.

• eeeehhu

Men hur tänker du nu TS. När han sedan lämnar dig och träffar en ny kvinna som vill ha barn, ska han då behöva ha sex barn bara för att hans ex fick två barn av honom???

• missan75
    Anonym (TS) skrev 2014-08-04 21:12:38 följande:
    Tack för ditt fina och förstående svar :)

Jag känner precis som du att mitt barn ska få ett syskon att uppleva allt med. Sen kommer det att skilja så många år på hans barn och vårt. Sen tycker jag, med tanke på att han skaffade sitt andra barn för att det första skulle ha ett syskon, att det är väl inte mer än mänskligt av mig att önska detsamma för mitt barn?
    Jo, att önska sig är mänskligt. Men är det inte mänskligt av honom att tycka det räcker med 3 barn?

Ser du hans sida i detta alls eller bara din?
  • Anonym (Anki)
    Brumma skrev 2014-08-04 21:18:55 följande:
    Oj. Hade ni bestämt sådant innan ni flyttade ihop... Att vi ville ha barn pratade vi om men inte sjutton bestämde vi hur många vi skulle ha.... Vi hade känt varandra i ett halvår när vi flyttade ihop, inte pratar man så ingående då?
    I TS fall där mannen redan har barn, blir det ju speciellt. Man kan ju inte bara räkna med att han vill ha fler barn.
  • Anonym (Lila)
    Brumma skrev 2014-08-04 21:18:55 följande:
    Oj. Hade ni bestämt sådant innan ni flyttade ihop... Att vi ville ha barn pratade vi om men inte sjutton bestämde vi hur många vi skulle ha.... Vi hade känt varandra i ett halvår när vi flyttade ihop, inte pratar man så ingående då?
    Vadå, man flyttar ihop men ett ingående samtal kan man inte ha? Eh, haha.
    Det är sådant man bör vara bekväm med att prata om för länge sedan om man flyttar ihop!
  • Anonym (TS)
    Tow2Mater skrev 2014-08-04 21:21:07 följande:

Om den ena redan har 2, så ja det gor man.

Ja precis som Brumma säger så pratade vi om barn, jag frågade direkt om han kunde tänka sig fler barn. För jag har en kusin utan barn som träffat en kille med barn, och han säger att "det får räcka med ungar!" Och den sitsen vill jag inte hamna i så jag frågade på en gång och han sa att det kan han väl.. Men som sagt antal ungar är väl inget man tänker på då. Trodde aldrig att jag skulle få nån slags "gräns" satt över mig..
  • Anonym (TS)
    eeeehhu skrev 2014-08-04 21:25:12 följande:

Men hur tänker du nu TS. När han sedan lämnar dig och träffar en ny kvinna som vill ha barn, ska han då behöva ha sex barn bara för att hans ex fick två barn av honom???

Hahaha eeeh va, när han sedan lämnar mig?!?
  • Brumma
    Tow2Mater skrev 2014-08-04 21:21:07 följande:
    Om den ena redan har 2, så ja det gor man.
    Ok. Ja här hade den ena bara ett barn så det är väl stooor skillnad... "Facepalm"....
  • Anonym (Sep)
    Anonym (TS) skrev 2014-08-04 21:31:42 följande:
    Hahaha eeeh va, när han sedan lämnar mig?!?
    Ja, risken  finns för det eftersom du är beredd att  köra över honom och inte är det minsta tacksam när han kompromissar för din skull.
  • Brumma
    Anonym (Anki) skrev 2014-08-04 21:25:39 följande:
    I TS fall där mannen redan har barn, blir det ju speciellt. Man kan ju inte bara räkna med att han vill ha fler barn.
    Min man har ett barn sedan innan ;)
Svar på tråden Skaffa gemensamma barn