• Anonym (TS)

Skaffa gemensamma barn

Jag lever med min sambo och hans två barn. Min längtan efter barn är stor och jag känner att det snart är dags att börja försöka. Problemet är bara det att jag vill ha två och han vill nätt o jämnt bara ha en.. Vi bråkar om detta väldigt ofta och ja, vad ska man göra? För honom var det jätteviktigt att hans äldsta dotter skulle få ett syskon och för mig är det också viktigt att vårt barn får ett helsyskon. Kanske en del tycker att det är löjligt för att vårt barn redan kommer ha två halvsyskon men så känner jag iallafall. Och jag vill ha två barn. Det är bara så. Men sambon vägrar. Ett får räcka.. Men ska min dröm om flera barn måste anpassa sig för att han redan har två? Ska jag måsta känna mig tacksam för att han kunde släppa till och ge mig ett barn? Nej, jag tycker inte det är rätt.. Bonus mammor stå på er och våga ställa era egna krav!!

• Svar på tråden Skaffa gemensamma barn
  • Brumma
    eeeehhu skrev 2014-08-04 22:13:11 följande:

Ja, fyra barn kommer kosta ganska mkt mer än två barn. TS har du funderat på detta tillräckligt så att det går ihop bra. Hans barn ska ju inte behöva påverkas negativt med mindre rum eller så för att du tvingar deras pappa till barn han egentligen inte ens vill ha.

Hans barn ska inte behöva påverkas negativt? Självklart blir det förändringar i en familj om familjen utökas, oavsett om det är helsyskonen eller halvsyskon som kommer. Men du kanske tillhör den skaran som anser att bonusbarn eller barnen från förra förhållandet skall sättas på en piedestal? Att allt skall kretsa runt dem och att de aldrig skall behöva kompromissa eller ta hänsyn till resten av familjen?
  • Brumma
    Anonym (TS) skrev 2014-08-04 22:38:30 följande:

tack Brumma för att du sätter ord på vad jag menar, kunde inte sagt det bättre själv!

:D
  • Anonym (Anki)
    Brumma skrev 2014-08-04 22:30:24 följande:
    Fast det räckte ju för TS. Och hon kanske uppfattade orden "skaffa fler barn" alldeles korrekt. Att han var villig att skaffa just FLER barn med TS. Men att han ändrade sig med tiden och kände att det blev för mkt.
    han sa att det kan han väl. När de pratade om det i början.

han vill nätt o jämnt bara ha en.. Nu idag.

Så skriver TS att han sagt. Jag kan inte hur jag än vill få detta till att han vill ha flera barn. Utan jag tycker han verkar ganska ovillig redan från början, men kan skaffa ett för TS skull.

• Nyfiken gul
    Brumma skrev 2014-08-04 22:38:10 följande:
    För oss som inte har bonusar på heltid eller ens halvtid är det en stor skillnad. Även att enbart ha halvtidssyskon tror jag gör stor skillnad.. Att ha ngn, fast bara vv....
    här hos oss är det bara minsta som bor hemma.  Dom andra bor inte ens växelvis här , dom är här på skollov och vissa helger osv.   Det går alltså långt mellan gångerna så vi har bara Victor på heltid. 

han lider inte av det.  Han har ju sina syskon även om dom inte bor ihop.  
    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Anonym (Lena)
    Anonym (Anki) skrev 2014-08-04 22:48:47 följande:

Så skriver TS att han sagt. Jag kan inte hur jag än vill få detta till att han vill ha flera barn. Utan jag tycker han verkar ganska ovillig redan från början, men kan skaffa ett för TS skull.
    precis så tolkade jag det Ts skrivit också. 
  • Brumma
    Nyfiken gul skrev 2014-08-04 22:50:49 följande:
    här hos oss är det bara minsta som bor hemma.  Dom andra bor inte ens växelvis här , dom är här på skollov och vissa helger osv.   Det går alltså långt mellan gångerna så vi har bara Victor på heltid. 

han lider inte av det.  Han har ju sina syskon även om dom inte bor ihop.  
    Ja det är väl skillnad på barn o barn. Vår äldsta mår jättedåligt av att hans storasyster inte bor här mer. Av att plötsligt vara ensam när han verkligen älskar att vara med henne. Det har blivit mkt bättre sedan vi skaffade ett barn till, för nu är han liksom inte "själv" längre. Men han tycker fortfarande det är jobbigt när storasyster åker hem och han mår ganska dåligt av det...
  • Brumma
    Anonym (Anki) skrev 2014-08-04 22:48:47 följande:

Jo så kan det vara. Men jag tycker ändå att man bör känna av sådant när man har det där "snacket"... Om det är ovilja att ens skaffa ett till. Om man gör det för att man "måste". Men antingen har han inte utstrålat ngn sådan ovilja eller så har det gått TS helt förbi..
  • Anonym (?)

Brumma 18 st inlägg
    TS 5 st

Ta inte detta på fel sätt, men hur kommer det sig att det ser ut så här i varje styvtråd? 

• Anonym (Anki)
    Anonym (?) skrev 2014-08-04 23:07:11 följande:

Brumma 18 st inlägg
    TS 5 st

Ta inte detta på fel sätt, men hur kommer det sig att det ser ut så här i varje styvtråd? 

TS brukar ju inte vara så aktiva i sina trådar, det är inte bara i denna som det är så.

Brumma är väl både bio- och bonusmamma, och är intresserad av detta ämne. Inget konstigt.
  • Nyfiken gul
    Brumma skrev 2014-08-04 22:57:45 följande:
    Jo så kan det vara. Men jag tycker ändå att man bör känna av sådant när man har det där "snacket"... Om det är ovilja att ens skaffa ett till. Om man gör det för att man "måste". Men antingen har han inte utstrålat ngn sådan ovilja eller så har det gått TS helt förbi..
    alternativt att Ts eller sambon - eller båda faktiskt har varit oärliga med sina tankar om barn från början.  

alterntativt som det brukar vara i längta-efter-barn-trådar - kvinnan tror att hon kan få en motvillig pappa att ändra åsikt.  Vilket ju sällan eller aldrig händer. 
Svar på tråden Skaffa gemensamma barn