• Anonym (Kärlek bakom lås å bom)

Min pojkvän sitter på öppen anstalt

För drygt 6 månader sedan fick jag kontakt med min kille på nätet. Vad jag inte visste då, var att han hade permission och va under den helgen hos sin familj.

När helgen va slut ville han ringa mig och berätta en sak...Ok, han hade blivit vansinnigt intresserad av mig och jag hade absolut fattat intresse för honom med!

Vi synkade i Allt! Tänk, intellekt..allt!

I alla fall, han tog tjuren vid hornen, ringde upp mig och berättade att han satt dömd för ett mindre brott och ska bli fri i december. Han har möjlighet till utslussning nu i sep-okt med ev fotboja.

Vi har setts ett ex antal ggr, då han haft permission hemma hos mig, vi skriver brev 4-5 ggr i veckan, vi ringer till varandra ett par ggr i veckan. Allt är SÅ förbannat bra och vi verkligen älskar varandra! Han är den absolut bästa som hänt mig!

Vid utslussning, kommer han bo hos mig, vi har redan tidigt, planerat att bli sambo när han släpps fri i dec, men desto tidigare, desto bättre..

Problemet är...Jag har EN vän, som vet om detta, att han sitter dömd. Jag har fått hitta på historier och det är skitjobbigt! Mina andra vänner, tror jag skulle döma honom och skrika på mig, att är du inte klok...

Min familj vet absolut inte om det, för jag vill att de ska lära känna Honom, Han som person...vet man att han sitter frihetsberövad nu, får de en helt annan syn på honom!

Har någon erfarenhet av pojkvänner/män i fängelse? Dela gärna med er...så jobbigt att inte kunna dela känslorna med någon. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-08-10 21:04
    Kan tillägga att vi inte är några ungdomar, vi är båda 44 år...
  • Svar på tråden Min pojkvän sitter på öppen anstalt
  • Flash Gordon
    Anonym (Kärlek bakom lås å bom) skrev 2014-08-11 12:14:00 följande:

Med tanke på "Påhoppen" Har jag valt att utesluta en del info. Hade inte direkt varit snällare ord mot mig då.

Han är dömd för mer än misshandel i självförsvar, men inget som inte är allvarligare än det förstnämnda så sett.

Sen min bekanta på anstalten i min ort, pratar ABSOLUT INTE om någon intern, utan hon har endast förklarat för mig hurvida en utslussning går till..DET kan väl knappast va tjänstefel!? kan man ju googla på också

Aha, så det är MER än bara en misshandel under ett slagsmål?

Vadå? Droger? Fler misshandlar? Flickvännen? Fyllekörningar?

Jag kan, kanske, köpa att "vem-som-helst" av misstag kan bli inblandad i ett bråk på krogen som går illa men "vem-som-helst" får inte flera domar på sig. Inte av misstag.

Ja, du gör väl som du vill, antar jag.
    .
    .
    På ämnet "pojkvänner i fängelse": lyssnade på en radioshow häromdagen. En flickvän ringde in och frågade om hon verkligen skulle ta ut en livförsäkring på sig själv som hennes pojkvän tyckte. Han satt i fängelse och sa att skulle något hända behövde han hjälp med pengar till att starta om sitt liv eftersom han skulle få svårt att få jobb osv. Radioshowens värd sa att "nä, det får han klara själv", och så var det bra med det och man gick till reklam.

Under reklamen mejlar en fängelsedirektör in: "Säg åt flickan att fly så fort hon kan. En fånge som ber sin "flickvän" på utsidan ta en livförsäkring för att hjälpa till med starten av deras nya liv ihop innebär istället ofta att han planerar att döda henne! Oups! Värden för programmet blev helt mållös. Han hade inte ens tänkt tanken.
    .
    .
    Inga direkt likheter med fallet i tråden men en tanke kan vara att folk på insidan kan vara beredda att utnyttja folk på utsidan på ett sätt en normal människa inte tänker på.

• elmadumle

Har du läst domen från domstolen där han dömdes? om inte se till att hämta ut den och läs den först innan du bestämmer dig för något.

Jag hann aldrig läsa domen i går, utan ska försöka hinna med det idag när jag kommer hem.

Jag har den på mailen och självklart finns ju funderingen vad som står i den och ska väl erkänna att det suger lite i magen, vill jag ens läsa...kommer kanske få "svar" jag inte vill ha..

Men han vet att jag har domen och att jag kommer att läsa den, han tror att jag redan har gjort det, då jag sa i går i tel med honom, att jag skulle göra det direkt efteråt..

Han ska ringa i kväll igen...Innan dess ska jag försöka hinna läsa den.

• Anonym (Mia)

Fängelsestraff borde vara en dealbreaker för alla kvinnor! Tänk till först eller skyll dig själv sedan!

Anonym (Mia) skrev 2014-08-12 15:13:08 följande:

Fängelsestraff borde vara en dealbreaker för alla kvinnor! Tänk till först eller skyll dig själv sedan!

Fast, kan ju knappast va en dealbreaker när jag träffade honom när han redan SATT där?!

Hade han hamnat där under vårt förhållande, hade det väl mer varit en dealbreaker....Eller??

Sen det där med "skyll dig själv" osv osv...Har inte ansökt om allmoser eller klapp på kinden, endast olika erfarenheter, för att jag ev ska kunna se från ett annat perspektiv, sen väljer ju jag utifrån det, VAD jag vill ta till mig..

• Anonym (allt är inte svart eller vitt)
    Anonym (Kvinna) skrev 2014-08-12 12:52:43 följande:
    Min advokat sa tvärtom. Män och kvinnor döms på samma sätt! Det är beroende av tidigare misskötsamhet och inte om det är man eller kvinna.

Dessa saker diskuterades mkt under min tid i häktet med både intagna och plitar, så jag litar inte det minsta på din försvarare utan är övertygad om att jag har rätt!
    Jag har precis läst detta på universitetet - Göteborg, socionomutbildningen. Men det betyder inte att varken du eller jag har rätt, det finns många människoöden och olika inställningar till saker och ting.
  • Anonym (Mia)
    Anonym (Kärlek bakom lås å bom) skrev 2014-08-12 15:19:23 följande:

Fast, kan ju knappast va en dealbreaker när jag träffade honom när han redan SATT där?!

Hade han hamnat där under vårt förhållande, hade det väl mer varit en dealbreaker....Eller??

Sen det där med "skyll dig själv" osv osv...Har inte ansökt om allmoser eller klapp på kinden, endast olika erfarenheter, för att jag ev ska kunna se från ett annat perspektiv, sen väljer ju jag utifrån det, VAD jag vill ta till mig..

För mig är det obegripligt att ens komma på tanken att träffa någon som sitter inne. Men det är ditt val som du får stå för i alla lägen. Tycker inte man kan begära att andra ska förstå sådant.
  • Anonym (kvinna)
    Anonym (allt är inte svart eller vitt) skrev 2014-08-12 15:48:24 följande:
    Jag har precis läst detta på universitetet - Göteborg, socionomutbildningen. Men det betyder inte att varken du eller jag har rätt, det finns många människoöden och olika inställningar till saker och ting.
    Läser du socionomutbildningen så förstår jag att du tänker lite "galet".

Det är en flumutbildning av stora mått. Lycka till i framtiden med den "utbildningen" i bagaget.

Ja, det är nog olika från fall till fall. Men rent generellt bedöms inte kvinnor annorlunda än män för samma brott tror jag.

Anonym (Mia) skrev 2014-08-12 16:33:36 följande:
    För mig är det obegripligt att ens komma på tanken att träffa någon som sitter inne. Men det är ditt val som du får stå för i alla lägen. Tycker inte man kan begära att andra ska förstå sådant.

.....Och för mig är det obegripligt att vara fördömande och inskränkt...Men som du säger, man kan inte förstå allt...
    JAG begär absolut INTE något av nån, man ska förstå mig...vart har du läst det?

Jag bad bara om erfarenheter...

• Anonym (Mia)
    Anonym (Kärlek bakom lås å bom) skrev 2014-08-12 17:10:45 följande:

.....Och för mig är det obegripligt att vara fördömande och inskränkt...Men som du säger, man kan inte förstå allt...

JAG begär absolut INTE något av nån, man ska förstå mig...vart har du läst det?

Jag bad bara om erfarenheter...

Point taken. Har inga erfarenheter själv som du säkert gissat men om det är ok att komma med ett råd så bryt med en gång.
Svar på tråden Min pojkvän sitter på öppen anstalt