• Lillyros

Pergotime start sep 2014?

Hej!
    Ska börja på första pergotime kur nu i sep, finns det fler som vill följas åt?
    Har en flicka på 4 år...har försökt nu i två år snart att bli gravid, med ett missfall i maj 2013!

• Svar på tråden Pergotime start sep 2014?
  • sofie8702

Ska äta min sista kur nu i december sen ska ja göra äggledarundersökning och efter de blir vi skickade vidare för vidare utredning.

Är det någon som gjort äggledarundersökning? Isf vad gör man?

• Lillyros

Har du/ni gjort en utredning? Min gynekolog ville eventuellt göra en ny (gjorde en 2009) för att se om de är något fel med äggledarna! Då ev spola! Men jag kör på privat ändå! Dom sa iaf att de finns andra alternativ!

Solros78 skrev 2014-12-01 15:54:48 följande:

Det är ju bara att vad finns det för annan behandling utöver ivf? För får jag äl av pergo är ju sprutor ingen vits. Och vad mer kan finnas? Jag funderar ju på om det där med spolning borde vara aktuellt dock? Kostar sånt?

• Juliii86
    Lillyros skrev 2014-12-01 12:42:43 följande:

Pratade även med carlanderska i Gbg (har tid där i januari) dom var MYCKET mer förstående och tyckte vi skulle komma till dom! Jag stor tjöt under nästan hela samtalet men hon var så gullig kvinnan jag pratade med:) känns tryggt att ha den tiden bokad! Kör sista pergotime kuren nu i dec...hon på carlanderska tyckte även att de var slöseri med tid att köra fler än tre kurer!

Vad skönt att höra att det gick bra! Tycker det är jätte konstigt att det kan vara så olika med hur läkarna hjälper en. Det är bra att hon ser andra alternativ på hjälpmedel och att man inte bara tar samma läkemedel i längre perioder. Håller mina tummar för dig!
  • Lillyros

Tack! Ja nu känner jag mig mycket lugnare, möjligen snart fattigare oxå men de får vara värt det! Längtar så efter en liten...nästan så man glömmer det i all stress...fast att de är det som man kämpar för!

Hur mycket och länge ska vissa människor behöva plågas med detta!?hur mycket ska vi behöva stå ut med? Blir så arg på min kropp ibland!

Men vi får aldrig ge upp! Hejja oss!

Juliii86 skrev 2014-12-01 17:49:48 följande:

Vad skönt att höra att det gick bra! Tycker det är jätte konstigt att det kan vara så olika med hur läkarna hjälper en. Det är bra att hon ser andra alternativ på hjälpmedel och att man inte bara tar samma läkemedel i längre perioder. Håller mina tummar för dig!

• Juliii86
    Lillyros skrev 2014-12-01 19:53:54 följande:

Tack! Ja nu känner jag mig mycket lugnare, möjligen snart fattigare oxå men de får vara värt det! Längtar så efter en liten...nästan så man glömmer det i all stress...fast att de är det som man kämpar för!

Hur mycket och länge ska vissa människor behöva plågas med detta!?hur mycket ska vi behöva stå ut med? Blir så arg på min kropp ibland!

Men vi får aldrig ge upp! Hejja oss!

Förstår det! Längtar också efter en liten och mer när man inte har barn alls :(

Ja man får stå ut det mesta för att bilda en familj medans andra ploppar ut barn som om det vore godis fabriken, orättvist!

Håller faktiskt med! Vi ska klara oss igenom detta och vi ska peppa varandra till det. Hejja hejja!
  • Sophie16

Verkar som vi alla ska köra IVF.

Trodde det skulle bli fler med plus här, hade hoppats att jag skulle vara en av dem. Första ivf konsultationen är nästa tisdag. Kör pergotime från imorgon. IVF försöket får bli i januari.

• monn

Jag tror det blir samma för oss! Dock har jag bim idag och tempen håller sig hög, men man vågar inte hoppas alls. Om/när mensen kommer så skickar jag egenremiss till reproduktionsmedicinskt centrum :)

Armin15 skrev 2014-12-02 01:01:44 följande:

Trodde det skulle bli fler med plus här, hade hoppats att jag skulle vara en av dem. Första ivf konsultationen är nästa tisdag. Kör pergotime från imorgon. IVF försöket får bli i januari.

• Lillyros

Cd 33 idag...ingen mens, inget plus, ömma bröst! Blir väl en super lång cykel bara för att de troligen ej va någon äl denna gången:(

Köpte termometer från natural cykles...plus den appen som är till den...ska köra på det på december kuren...om mensen kommer då!

• Lillyros

Hoppas vi snart plussar! Spelar ingen roll hur!

Känns som tiden går så sakta när man väntar!

Juliii86 skrev 2014-12-01 22:28:58 följande:

Förstår det! Längtar också efter en liten och mer när man inte har barn alls :(

Ja man får stå ut det mesta för att bilda en familj medans andra ploppar ut barn som om det vore godis fabriken, orättvist!

Håller faktiskt med! Vi ska klara oss igenom detta och vi ska peppa varandra till det. Hejja hejja!

• Lillyros

Trodde vi nog alla!

Har våran första konsultation 19/1...känner mig mycket lugnare nu när jag vet att proffesionell hjälp väntar!

Armin15 skrev 2014-12-02 01:01:44 följande:

Svar på tråden Pergotime start sep 2014?