• Lillyros

Pergotime start sep 2014?

Hej!
    Ska börja på första pergotime kur nu i sep, finns det fler som vill följas åt?
    Har en flicka på 4 år...har försökt nu i två år snart att bli gravid, med ett missfall i maj 2013!

• Svar på tråden Pergotime start sep 2014?
  • helnil_

Förstår det! Håller verkligen tummarna för dig!

Lynnig skrev 2014-11-28 21:31:00 följande:

Tack, känner mig väldigt restriktiv med glädje ( mm strävar så mycket mot pluss, så är man inte glad utan bara rädd)

Första kur pergotime, 2,5 års kämpande ( missfall på graviditet direkt efter spolning

• helnil_

Är det någon av er som har erfarenhet av sprutor? Hur funkar dom och varför tar man dem? Samma sak med spolning, vad är syftet med dem?

• Gweny
    helnil_ skrev 2014-11-28 22:03:18 följande:

Är det någon av er som har erfarenhet av sprutor? Hur funkar dom och varför tar man dem? Samma sak med spolning, vad är syftet med dem?

sprutor får en del fortsätta med om pergotime inte fungerat som man önskat. Vad jag förstått så är risken större för överstimulering, så är mer noggrann koll med sprutor.

spolning görs för att se så det inte är någon blockering i äggledarna. ibland om det bara är lite, så kan dem få loss det, men ibland kan man ha en helt blockerad, och då kan dem inget göra. Har man bägge blockerade, så blir det IVF som nästa steg.  spolning brukar ingå i dem flesta utredningar. 
  • sofie8702

Fick min mens idag.... är oerhört ledsen o besviken, fattar inte varför de inte gick ja hade ju ägglossning...

orkar inte med denna besvikelsen länge. ....

• Lynnig

Blod på pappret!!!

Varför kan det inte stanna???

Förtvivlad/ besviken/ trött/ förolämpad/ hatarmin kropp/

Ja ni om några vet alla känslor....!!!! Det suger!!!

• Gweny
    sofie8702 skrev 2014-11-29 07:49:45 följande:

Fick min mens idag.... är oerhört ledsen o besviken, fattar inte varför de inte gick ja hade ju ägglossning...

Uch vad depp det är!! Jag har också fått äl på mina kurer, men inte tagit sig ändå.
  • Gweny
    Lynnig skrev 2014-11-29 08:45:55 följande:

Blod på pappret!!!

Uch ja... svordomslistan räcker inte till. kram
  • Solros78

Ingen graviditet denna månad heller. Tog ett test som var negativt, är på äl +13-14.

Helt sannslöst vad svårt det ska vara då!!

• Solros78
    sofie8702 skrev 2014-11-29 07:49:45 följande:

Så känner jag också! Hade två ägg på gång denna månad, tydlig äl och sex på rätt dagar. Ändå inte. Men chansen är väl typ tio procent i min ålder har jag läst...
  • Solros78
    Lynnig skrev 2014-11-29 08:45:55 följande:

Blod på pappret!!!

Åh nej, åh nej!
Svar på tråden Pergotime start sep 2014?