• Lillyros

Pergotime start sep 2014?

Hej!
    Ska börja på första pergotime kur nu i sep, finns det fler som vill följas åt?
    Har en flicka på 4 år...har försökt nu i två år snart att bli gravid, med ett missfall i maj 2013!

• Svar på tråden Pergotime start sep 2014?
  • Sophie16

Har ni barn från tidigare? Hur gamla är ni? Varför ber du inte din gynekolog hänvisa dig?

monn skrev 2014-12-02 06:04:19 följande:

Jag tror det blir samma för oss! Dock har jag bim idag och tempen håller sig hög, men man vågar inte hoppas alls. Om/när mensen kommer så skickar jag egenremiss till reproduktionsmedicinskt centrum :)

• Lillyros

Hoppas det håller i sig!!

monn skrev 2014-12-02 06:04:19 följande:

Jag tror det blir samma för oss! Dock har jag bim idag och tempen håller sig hög, men man vågar inte hoppas alls. Om/när mensen kommer så skickar jag egenremiss till reproduktionsmedicinskt centrum :)

• Solros78
    Lillyros skrev 2014-12-01 16:42:25 följande:

Har du/ni gjort en utredning? Min gynekolog ville eventuellt göra en ny (gjorde en 2009) för att se om de är något fel med äggledarna! Då ev spola! Men jag kör på privat ändå! Dom sa iaf att de finns andra alternativ!

Inte någon stor utredning. Blodprover och vul bara. Jag har liksom tänkt att eftersom jag blev gravid lätt två gånger förra året (mf) borde de inte vara några fel men nu efter ett helt år utan plus börjar jag ju undra. Har telefontid med gyn i eftermiddag.
  • Lillyros

Hoppas dom kommer med något nytt nu då!

Ja skaffa barn har så inte vart något mysigt, roligt, kärleksfullt direkt! Om det tar sig nu...kommer jag ALDRIG gå igenom denna processen igen!:(

Har inte fått plus sedan mars förra året...slutade i ma vecka 12...bara krånglat sedan dess!

Så ledsamt detta!

Solros78 skrev 2014-12-02 08:14:07 följande:

Inte någon stor utredning. Blodprover och vul bara. Jag har liksom tänkt att eftersom jag blev gravid lätt två gånger förra året (mf) borde de inte vara några fel men nu efter ett helt år utan plus börjar jag ju undra. Har telefontid med gyn i eftermiddag.

• Gweny
    Armin15 skrev 2014-12-02 01:01:44 följande:

Verkar som vi alla ska köra IVF.

Trodde det skulle bli fler med plus här, hade hoppats att jag skulle vara en av dem. Första ivf konsultationen är nästa tisdag. Kör pergotime från imorgon. IVF försöket får bli i januari.

Verkar inte bättre! Jättetråkigt att inte fler plusat. Ni som ska på IVF-besök snart... hur snabbt hörde dem av sig att era remisser kommit in? Går och väntar....
  • monn

Inga barn sedan tidigare, vi är 28år! Jo vi skall ringas vid när mensen kommit, skall se vad hon säger då:)

Armin15 skrev 2014-12-02 08:06:33 följande:

Har ni barn från tidigare? Hur gamla är ni? Varför ber du inte din gynekolog hänvisa dig?

• monn

Tack!! Hoppas jag med, ingen mens ännu...

Lillyros skrev 2014-12-02 08:06:46 följande:

Hoppas det håller i sig!!

• Lillyros

Har du testat dig? Vilken dag är du på?

monn skrev 2014-12-02 10:00:54 följande:

Tack!! Hoppas jag med, ingen mens ännu...

• Solros78

Pratat med min gynläkare och jag tar en månads uppehåll med pergo och kör sen igen. Han tyckte inte någon annan koll eller utredning var befogat nu eftersom jag svarar på behandlingen osv. Frågade inte specifikt om spolning men vet inte när och för vilka det kan bli aktuellt. Men jag ska dit för vul igen när jag kört ny omgång med pergo i januari så då får jag väl fråga då. Han menade i alla fall att man kör sex omgångar med pergo utan problem.

• Solros78

Hoppas väldigt nu dock att jag ska få äl utan pergo denna månad. Sägs ju att effekten kan sitta i till månaden efter ibland. Någon som gjort uppehåll med pergo och fått äl ändå den månaden?

Svar på tråden Pergotime start sep 2014?