• Lillyros

Pergotime start sep 2014?

Hej!
    Ska börja på första pergotime kur nu i sep, finns det fler som vill följas åt?
    Har en flicka på 4 år...har försökt nu i två år snart att bli gravid, med ett missfall i maj 2013!

• Svar på tråden Pergotime start sep 2014?
  • monn

Jag är på cd dag 28. Hade ägglossning på dag 18, så rätt sent. Testade igår dum som jag är och det vart klart negativt. Jag avvaktar tills fredag tills nästa test tror jag :)

Lillyros skrev 2014-12-02 14:06:01 följande:

Har du testat dig? Vilken dag är du på?

• Gweny
    Solros78 skrev 2014-12-02 15:32:02 följande:

Hoppas väldigt nu dock att jag ska få äl utan pergo denna månad. Sägs ju att effekten kan sitta i till månaden efter ibland. Någon som gjort uppehåll med pergo och fått äl ändå den månaden?

Jag fick inte det iallafall,men också hört om det.
  • KnytetsMamma
    monn skrev 2014-12-02 15:40:38 följande:
    Jag är på cd dag 28. Hade ägglossning på dag 18, så rätt sent. Testade igår dum som jag är och det vart klart negativt. Jag avvaktar tills fredag tills nästa test tror jag :)
    Men då har du väl inte BIM än? Hoppas på plus när du testar nästa gång.
  • Juliii86
    Armin15 skrev 2014-12-02 01:01:44 följande:

Verkar som vi alla ska köra IVF.

Trodde det skulle bli fler med plus här, hade hoppats att jag skulle vara en av dem. Första ivf konsultationen är nästa tisdag. Kör pergotime från imorgon. IVF försöket får bli i januari.

Ja det känns lite tråkigt men det ska gå på ett och annat sätt Glad
    Vad spännande! Önskar att jag också får göra IVF snart, läkaren har inte riktigt lovat mig det men han skulle höra med de andra läkarna om det finns möjlighet för mig att få göra det. Det känns som tabletterna inte kommer fungera för mig Obestämd Har ju denna och nästa försök kvar utav pergo sen kanske det blir IVF.
    Lillyros skrev 2014-12-02 08:04:17 följande:

Hoppas vi snart plussar! Spelar ingen roll hur!

Känns som tiden går så sakta när man väntar!

Ja det hoppas jag ocskå att vi alla gör =) Ja den väntan är inte rolig, då känsdet ännu mer segt när man tänker på det.

Jag har funderat på testa det här med tempning men vet inte hur det fungerar. Använde du dig av febertermometer innan du skaffade dig den nya?

• monn

Förra månaden hade jag en cykel på 28 dagar, med pergotime. Har jag inte beräknax mens idag då om det är cd28? :) haha jag har tydligen ingen koll !

KnytetsMamma skrev 2014-12-02 16:35:10 följande:

Men då har du väl inte BIM än? Hoppas på plus när du testar nästa gång.

• KnytetsMamma
    monn skrev 2014-12-02 19:00:13 följande:
    Förra månaden hade jag en cykel på 28 dagar, med pergotime. Har jag inte beräknax mens idag då om det är cd28? :) haha jag har tydligen ingen koll !
    Brukar man inte ha en luthealfas på 14 dagar?! För då har du väl inte BIM förrän på cd 32.
  • Lillyros

Ja de gjorde jag...men de ska ju vara bättre med en med 2 decimaler!

Juliii86 skrev 2014-12-02 18:11:51 följande:

Ja det känns lite tråkigt men det ska gå på ett och annat sätt

Vad spännande! Önskar att jag också får göra IVF snart, läkaren har inte riktigt lovat mig det men han skulle höra med de andra läkarna om det finns möjlighet för mig att få göra det. Det känns som tabletterna inte kommer fungera för mig Har ju denna och nästa försök kvar utav pergo sen kanske det blir IVF.Ja det hoppas jag ocskå att vi alla gör =) Ja den väntan är inte rolig, då känsdet ännu mer segt när man tänker på det.

Jag har funderat på testa det här med tempning men vet inte hur det fungerar. Använde du dig av febertermometer innan du skaffade dig den nya?

• monn

Den kan väl variera? Fredag eller lördag testar jag nästa gång om inte mensen kommer :)

KnytetsMamma skrev 2014-12-02 20:29:30 följande:

Brukar man inte ha en luthealfas på 14 dagar?! För då har du väl inte BIM förrän på cd 32.

• Juliii86

Ja, det vet jag =) Har bara en med febertermometer som jag kanske ska försöka mig in på innan jag skaffar mig en riktig sådan men tänker ändå hålla kolla med ÄL test ifall jag gör något galet med tempa.

Lillyros skrev 2014-12-02 21:02:40 följande:

Ja de gjorde jag...men de ska ju vara bättre med en med 2 decimaler!

------

Blääääh, känns väldigt drygt att få börja om med provera igen då mensen blev knasig efter att inte fått ÄL. Läkaren tyckte ju att det var lättare att hålla koll på mensen genom att ta provera igen så man vet säkert när den kommer igång. Det blir en väldans lång menscykel Obestämd Har redan räknat ut att min BIM kommer säkerligen hamna kring den 1 Januari, inte säkert att det hamnar just det datumet men på ett ungefär. Försöker förbereda mig hur jag ska göra inför nyår och det lutar åt att inte dricka alkohol. Man vill ju vara på det säkra sidan, ialla fall jag Glad
    Måste erkänna att det var tråkigt att det inte blev något denna månad för hade annars planerat ge en bra julklapp till mina föräldrar och syster men så blev inte fallet, tyvärr. Hur mysigt skulle det inte vara?
  • Lillyros

Cd 34 idag...inte gravid på clearblue digital:(

Varför kommer inte mensen? Den kan ju lika gärna göra de nu liksom!!!!!!

Svar på tråden Pergotime start sep 2014?