• Lillyros

Pergotime start sep 2014?

Hej!
    Ska börja på första pergotime kur nu i sep, finns det fler som vill följas åt?
    Har en flicka på 4 år...har försökt nu i två år snart att bli gravid, med ett missfall i maj 2013!

• Svar på tråden Pergotime start sep 2014?
  • omarosa87

Ska ta 4 tabletten idag. Mår bra. Det jobbiga är att man bara väntar. Det är bara man kan göra. Vänta på ultraljudet. Vänta på ägglossningen. Sen den långa 2 veckors väntan på mensen. Dom två veckorna känns som flera månader. Många siger och har läst att man ska inte tänka på det hela. Då blir man lättare gravid. När man har kämpat i 2 år. Hur lätt är det o bara inte tänka på att bli gravid. ? Det är det enda man tänker på. Kollar på blocket. Kollar på barnvagn. Har redan köpt bebi kläder som man kan inte bara låta bli o köpa. Dom brukar jag pilla på ibland. Inte bara jag. Även min man :(( vi vill att hon/han ska komma nu. Snälla kom :((

• Solros78

Jag har precis börjat testa med ältester för att se om man möjligtvis kan få äl en månad utan pergo. Jag har ju ändå haft egen äl förut så jag tycker den borde kunna komma.

• Solros78
    omarosa87 skrev 2014-12-09 06:58:15 följande:

Ska ta 4 tabletten idag. Mår bra. Det jobbiga är att man bara väntar. Det är bara man kan göra. Vänta på ultraljudet. Vänta på ägglossningen. Sen den långa 2 veckors väntan på mensen. Dom två veckorna känns som flera månader. Många siger och har läst att man ska inte tänka på det hela. Då blir man lättare gravid. När man har kämpat i 2 år. Hur lätt är det o bara inte tänka på att bli gravid. ? Det är det enda man tänker på. Kollar på blocket. Kollar på barnvagn. Har redan köpt bebi kläder som man kan inte bara låta bli o köpa. Dom brukar jag pilla på ibland. Inte bara jag. Även min man :(( vi vill att hon/han ska komma nu. Snälla kom :((

Det är verkigen världens sämsta kommentar att man ska slappna av och inte tänka på det!
  • omarosa87

Hoppas att du får solros. Jag tror inte att jag har haft ägglossning på ett tag. Vi har kört i mer än 2 år utan skydd. Det har inte hänt något. Innan dess vet jag inte. För han kan man siga är min första :) men tror att min vikt kan ha påverkat en hel del. Samt så har man käkat bantningspiller jätte längesen. Den tror jag också har kunnat påverka. Samt en dagenefterpiller för 2.5 år sen. Den gjorde att min mens kom oregelbundet i kanske 1 år :((. Verkar vara känslig för tabletter. Men hoppas att pergo kickar till det hela.

• Lillyros

Trist! Känns som alla väntar! Är på cd 5 så här händer de inte mycket på ett tag!

Försöker slappna av och tänka att vi har ivf möte 19/1 så kanske de tar sig nu innan:)

Juliii86 skrev 2014-12-08 21:22:31 följande:

Tänkte just på samma sak. Det har varit tyst i tråden :-/

• Juliii86
    Lillyros skrev 2014-12-09 08:09:00 följande:

Trist! Känns som alla väntar! Är på cd 5 så här händer de inte mycket på ett tag!

Försöker slappna av och tänka att vi har ivf möte 19/1 så kanske de tar sig nu innan:)

Ja det känns så! Jaha oki, det går sakta för mig också. Har inte ens fått min mens än efter att tagit Provera, så här väntar man för fullt. Ömmade bröst och svullen mage till max.

Åh jag hoppas det för dig :) Håller tummarna!
  • Lillyros

Trodde liksom lite naivt att de skulle lösa sig me lite tabletter...men nu e 3 kuren snart uppäten...å va jag önska alla fina resultat innan jul! Vad de än är...positivt gravtest eller att man producerat fina ägg:)

Juliii86 skrev 2014-12-09 16:57:53 följande:

Ja det känns så! Jaha oki, det går sakta för mig också. Har inte ens fått min mens än efter att tagit Provera, så här väntar man för fullt. Ömmade bröst och svullen mage till max.

Åh jag hoppas det för dig :) Håller tummarna!

• omarosa87

Då har man varit på ultraljud. Dag 10. 2 ägg. En på 18.3 mm den andra på 12mm. Men slemhinnan var bara 5.4mm. Undrar om den växer till sig? :((

• KnytetsMamma
    omarosa87 skrev 2014-12-11 10:43:42 följande:
    Då har man varit på ultraljud. Dag 10. 2 ägg. En på 18.3 mm den andra på 12mm. Men slemhinnan var bara 5.4mm. Undrar om den växer till sig? :((
    Oj, vilken stor äggblåsa så tidigt. Trodde gyn att den skulle släppa denna cykel? Annars kanske det är en gammal äggblåsa från förra cykeln och det är äggblåsan på 12 mm som ska växa till och släppa och då hinner slemhinnan säkert växa till sig. Spännande!! Ska du tillbaka på fler vul eller är det fritt fram för sex nu?
  • omarosa87
    KnytetsMamma skrev 2014-12-11 11:15:45 följande:

Oj, vilken stor äggblåsa så tidigt. Trodde gyn att den skulle släppa denna cykel? Annars kanske det är en gammal äggblåsa från förra cykeln och det är äggblåsan på 12 mm som ska växa till och släppa och då hinner slemhinnan säkert växa till sig. Spännande!! Ska du tillbaka på fler vul eller är det fritt fram för sex nu?

Hon sa inget om att det kan vara en gammal äggblåsa. Tror inte det faktis. Fick ägglossning förra månaden. Och fick bara ett ägg. Hon sa att den var stor. Växt väldigt snabbt. Men om 2/3 dagar så ska jag ha ägglossning. Hoppas att bara slemhinnan växer till sig. :)) tyvärr så är det vanligt med att slemhinnan blir tunn av pergon. Hoppas bara att det gör inget.
Svar på tråden Pergotime start sep 2014?