• Lillyros

Pergotime start sep 2014?

Hej!
    Ska börja på första pergotime kur nu i sep, finns det fler som vill följas åt?
    Har en flicka på 4 år...har försökt nu i två år snart att bli gravid, med ett missfall i maj 2013!

• Svar på tråden Pergotime start sep 2014?
  • omarosa87
    omarosa87 skrev 2014-12-11 11:22:35 följande:

Hon sa inget om att det kan vara en gammal äggblåsa. Tror inte det faktis. Fick ägglossning förra månaden. Och fick bara ett ägg. Hon sa att den var stor. Växt väldigt snabbt. Men om 2/3 dagar så ska jag ha ägglossning. Hoppas att bara slemhinnan växer till sig. :)) tyvärr så är det vanligt med att slemhinnan blir tunn av pergon. Hoppas bara att det gör inget.

Ska inte på fler vul i denna månad. Sa inget om sex heller. :)) så det är bara att mysa på :))
  • Solros78
    KnytetsMamma skrev 2014-12-11 11:15:45 följande:
    Oj, vilken stor äggblåsa så tidigt. Trodde gyn att den skulle släppa denna cykel? Annars kanske det är en gammal äggblåsa från förra cykeln och det är äggblåsan på 12 mm som ska växa till och släppa och då hinner slemhinnan säkert växa till sig. Spännande!! Ska du tillbaka på fler vul eller är det fritt fram för sex nu?
    Det är lite oklart det där med storlekarna tycker jag. Vul på dag tolv förra månaden var mina blåsor 19 och 21 och jag fick äl dag 15 eller 16. Kändes som att de borde hunnit bli väldigt stora på den tiden.
  • omarosa87
    Solros78 skrev 2014-12-11 11:30:31 följande:

Det är lite oklart det där med storlekarna tycker jag. Vul på dag tolv förra månaden var mina blåsor 19 och 21 och jag fick äl dag 15 eller 16. Kändes som att de borde hunnit bli väldigt stora på den tiden.

Ojj. Men hur såg slemhinnan ut?
  • Solros78
    omarosa87 skrev 2014-12-11 11:36:14 följande:
    Ojj. Men hur såg slemhinnan ut?
    Har ingen koll på de siffrorna faktiskt.
  • Solros78

Blev så glad idag, fick en glad gubbe på ältest, utan pergo denna månad! Inte hadt några särskilda känningar som jag har vissa månader men det verkar kunna bli äl ändå.

Vi hade sex tisdag och onsdag, nu får det bli ikväll och sen funderar jag på om vi kunde få till något imorgon på dagen. Imorgon kväll känns för sent men det är ju meckigt med sex när barnen är vakna.

Förra året, den grav som blev mitt andra missfall, plussade jag den 27 dec, vilket är typ samma dag jag skulle kunna testa nu...

• Solros78
    I have a kid skrev 2014-12-12 11:50:03 följande:

Ger lite hopp till er alla i tråden :)

Plussade idag på 9e pergotime kuren :)

Oj wow, stort grattis!
  • Solros78

Skrev ju i morse att jag inte haft några särskilda älkänningar. Det har jag nu, typiska flytningar och framför allt tokont i magen! Kom som ett brev på posten när jag fick glad gubbe tydligen.

• Juliii86
    Solros78 skrev 2014-12-12 14:06:34 följande:

Skrev ju i morse att jag inte haft några särskilda älkänningar. Det har jag nu, typiska flytningar och framför allt tokont i magen! Kom som ett brev på posten när jag fick glad gubbe tydligen.

hoppas att det tar sig nu! lycka till Glad
  • helnil_

Stort grattis! Nu gav du mig faktiskt lite hopp!

I have a kid skrev 2014-12-12 11:50:03 följande:

Ger lite hopp till er alla i tråden :)

Plussade idag på 9e pergotime kuren :)

Svar på tråden Pergotime start sep 2014?