Pergotime start sep 2014?
Hej!
Ska börja på första pergotime kur nu i sep, finns det fler som vill följas åt?
Har en flicka på 4 år...har försökt nu i två år snart att bli gravid, med ett missfall i maj 2013!
Hej!
Ska börja på första pergotime kur nu i sep, finns det fler som vill följas åt?
Har en flicka på 4 år...har försökt nu i två år snart att bli gravid, med ett missfall i maj 2013!
Gällande ägg dem sätter in, så är det främst 1 ägg, just för dem vill undvika risker för flerbörd. Dock i några undantagsfall, kan dem sätta in 2 st ägg, om det är någon speciell anledning eller att paret försökt väldigt många gånger osv. Så visst förekommer det, men sällan.
Jag är lite nyfiken om man har gjort 2 misslyckade försök, om dem kan tänka sig sätta in 2st på 3e och sista försöket?!
Då kanske min blir regelbunden med när jag börjar med pergotimen!
Har du problem med vikten som jag? Fått sagt att försöka gå ner lite. Julen var inte lätt att gå ner under, sen började jag med Provera på juldagen. Och just innan mensen skulle komma (förutom att humörer som svajade och mannen fick sig några arga blickar..haha) så kände jag ett otroligt chokladsug! Men jag sprang till vågen hela tiden vid jul och nyår och gick tack och lov inte upp nått. Men har ju innan tappat 5kg så jag försöker hålla fokus på vad vi får ut av detta snart förhoppningsvis. Så 5kg till hoppas jag på!
De har inte kollat dig alls med VUL, bara lämnat blodprov för att se om det blivit någon ÄL?
Hur har du/ni alla andra här gjort med jobbet, har ni berättat till era chefer?
Vi valde att berätta för våra (jag och mannen) och tack och lov det får jag säga nu.
Hur har du/ni alla andra här gjort med jobbet, har ni berättat till era chefer?
Vi valde att berätta för våra (jag och mannen) och tack och lov det får jag säga nu.
Bara några få vänner vet om. Vill inte berätta för fler, slippa "goda råd" och att familjerna ska tycka det är jobbigt med.
Nu när IVF börjar får jag nog berätta för chefen iallafall, då det kan bli snabbt man måste iväg på besök/insättning osv. Det är klassat som sjukdom, så i värsta fall får man ju sjukskriva sig.
Bara några få vänner vet om. Vill inte berätta för fler, slippa "goda råd" och att familjerna ska tycka det är jobbigt med.
Nu när IVF börjar får jag nog berätta för chefen iallafall, då det kan bli snabbt man måste iväg på besök/insättning osv. Det är klassat som sjukdom, så i värsta fall får man ju sjukskriva sig.
Jag har berättat för min chef. Känns bra och jag har hans fulla stöd :) Säger bara att jag behöver vara ledig och han ifrågasätter inte det. Blir kanske lite mer nu i och med ivf.
Hur går det pergotimestina? För tidigt för symptom?
Jag har precis tagit min första spruta! Kändes knappt inget ;)
Jag har inte berättat för min chef, har nog inte heller några planer på det! .
Så vidare inte det blir dax för IVF!
ELIN87 nej dom har faktiskt inte kollat någonting, jag har fått hitta all info på nätet och forum faktiskt! Nu ska jag tillbaka och kommer faktiskt skälla ut gyn läkaren totalt för jag har ju ingen aning om äggen släpper ordentligt osv. Varken blodprov eller VUL har gjorts på 3 försök.
Men jag kommer vara garanterat hårdare denna gången jag ska dit!
Genom er tjejer och era bekymmer och tips så kommer jag verkligen sätta den hårda och tuffa sidan till när jag.är där!
Jag har iofs inte några problem med vikten jag är 170 lång och väger ca 64 kg och det ska nog inte vara något problem .
däremot har jag ibs så jag har alltid fel magen och detta gör så att jag känner mig gravid varje gång:) hahahahah
Vi valde att berätta då vi jobbar skift båda två och visste att det skulle bli en del läkarbesök på vår arbetstid. Och de tog det OTROLIGT bra! Det har aldrig varit några problem med ledighet, som nu när jag hade ont efter spolningen och behövde vara hemma en dag så fick jag ledigt. Vi behövde åka runt för att leta reda på Pergotime som är slut precis överallt nästan -inga problem! Är verkligen som att vad vi än behöver så hjälper de oss. Väldigt skönt :)
Jag har berättat för min chef. Känns bra och jag har hans fulla stöd :) Säger bara att jag behöver vara ledig och han ifrågasätter inte det. Blir kanske lite mer nu i och med ivf.