Pergotime start sep 2014?
Hej!
Ska börja på första pergotime kur nu i sep, finns det fler som vill följas åt?
Har en flicka på 4 år...har försökt nu i två år snart att bli gravid, med ett missfall i maj 2013!
Hej!
Ska börja på första pergotime kur nu i sep, finns det fler som vill följas åt?
Har en flicka på 4 år...har försökt nu i två år snart att bli gravid, med ett missfall i maj 2013!
Nej,nån som vet var man kolla med tidigt ultraljud för och se hur det ser ut nu efter äl menar jag? Läkaren jag brukar gå till kollar inte göra undersökning förrän mensen uteblivit!!
Fast jag tagit pergotime sa han så!
Åååh denna väntan. Jag har ömma bröst, ont i magen, jag har inte fått nån mens än men inget positivt gravtest. :-/ Så själv känner jag väl att det nog bara är att invänta mens och hoppas på bättre lycka nästa kur.
Jag vet bara att jag får ta blodprov för att se så ägglossning verkligen skett. Det kan du ju be om! Mitt brukar tas på dag 22.
Min förnekelse bubbla sprack - rosa flytningar var starten på mensen. Jag fick min mens nyss
Ja det kan man ju göra men gjorde det i början på utredningen i samband med de andra proverna så han vet att jag ägglossar så han tyckte inte det behövdes...
Ok,de brukar inte följa upp dig heller? Har man egen äl så brukar man inte göra det sa han men tycker ändå det borde göras då det är vanligt som flera här att fler än ett ägg lossar.Jag hoppas jag blir gravid för vill inget annat så ska försöka inte oroa mig:) Inte säkert de hjälper överhuvudtaget...
Oj herregud,av enkelkur?? 1 tablett? Alltså jag får smått panik nu,vill bli gravid men hade velat kollas upp innan för det förekommer som sagt även om chansen är liten! Nu har ju vi kört på vid äl dagarna nu och jag har reagerat mycket på medicinen och haft mycket äl värk,men nu vet jag inte.Är sjukt orolig nu! Dåligt av läkaren tycker jag att inte ha det som rutin att följa upp!
Tråkigt och låta detta försök för er gå förbi men fler än ett på en gång orkar man ju inte,inte när man redan har ett!
Hej! Det är jag som är FruForell, har hittat mina gamla användningsuppgifter nu :)
Ja, enkelkur av pergotime och tre ägg. Ska köra på halva dosen nästa gång.
Solros, jag tycker också det stora borde släppa först, sen kanske det inte ens blir något av de andra? Men vågar såklart inte chansa. Jag är ödmjuk inför forskningen och så lycklig att få chansen till hjälp att bli gravid. Och trillingar har jag ingen lust med ;)
Hade du egen äl innan pergo? Jag hsr tegelbunden egen äl.Min läkare sa det är jätteliten risk,men fattar inte varför man inte följer upp efter och innan äl.Trodde det var självklart vi skulle göra det
Ok,de brukar inte följa upp dig heller? Har man egen äl så brukar man inte göra det sa han men tycker ändå det borde göras då det är vanligt som flera här att fler än ett ägg lossar.Jag hoppas jag blir gravid för vill inget annat så ska försöka inte oroa mig:) Inte säkert de hjälper överhuvudtaget...