• Lillyros

Pergotime start sep 2014?

Hej!
    Ska börja på första pergotime kur nu i sep, finns det fler som vill följas åt?
    Har en flicka på 4 år...har försökt nu i två år snart att bli gravid, med ett missfall i maj 2013!

• Svar på tråden Pergotime start sep 2014?
  • KnytetsMamma
    Armin15 skrev 2014-09-29 07:42:10 följande:
    Min förnekelse bubbla sprack - rosa flytningar var starten på mensen. Jag fick min mens nyss
    Bättre lycka nästa kur!!!
  • Solros78
    Armin15 skrev 2014-09-29 07:41:16 följande:

Jag fick dubbel chans, alltså två fina äggblåsor

Men noll bebis av första enkel kuren.

smile4.gif HOPPAS DET GÅR BÄTTRE FÖR ER ANDRA! Tack för all stöd.

Vad tråkigt!
  • FruForel

Var på ultraljud nu på morgonen. Hade tre äggblåsor på 20, 16 och 15 mm. Inte bra sa läkaren och gav oss sexförbud och så ska jag nästa månad köra på halv tablett pergotime. Åh vad ledsen jag känner mig, efter all väntan så får vi inte ens försöka denna månad. Vill inte bli gravid med trillingar iof. Vad jag förstod på läkaren var det stor risk att det kunde bli så. Så då får vi väl bita i det sura äpplet och ge det mer tid...

Hon sa också att livmoderväggen var väldigt tunn, vad innebär det? Någon som känner igen sig?

• Fru Karlsson
    FruForel skrev 2014-09-29 08:56:26 följande:

Var på ultraljud nu på morgonen. Hade tre äggblåsor på 20, 16 och 15 mm. Inte bra sa läkaren och gav oss sexförbud och så ska jag nästa månad köra på halv tablett pergotime. Åh vad ledsen jag känner mig, efter all väntan så får vi inte ens försöka denna månad. Vill inte bli gravid med trillingar iof. Vad jag förstod på läkaren var det stor risk att det kunde bli så. Så då får vi väl bita i det sura äpplet och ge det mer tid...

Hon sa också att livmoderväggen var väldigt tunn, vad innebär det? Någon som känner igen sig?

Oj herregud,av enkelkur?? 1 tablett? Alltså jag får smått panik nu,vill bli gravid men hade velat kollas upp innan för det förekommer som sagt även om chansen är liten! Nu har ju vi kört på vid äl dagarna nu och jag har reagerat mycket på medicinen och haft mycket äl värk,men nu vet jag inte.Är sjukt orolig nu! Dåligt av läkaren tycker jag att inte ha det som rutin att följa upp!

Tråkigt och låta detta försök för er gå förbi men fler än ett på en gång orkar man ju inte,inte när man redan har ett!
  • ronja111

Hej.

Är det någon som vet vad den idealiska storleken på en äggblåsa som lossnar är!?!

Mellan vilka intervall?

19-25mm?Vad säger era läkare???

*hoppet är det sista som sviker*
  • Fru Karlsson

Nej,nån som vet var man kolla med tidigt ultraljud för och se hur det ser ut nu efter äl menar jag? Läkaren jag brukar gå till kollar inte göra undersökning förrän mensen uteblivit!!

Fast jag tagit pergotime sa han så!

• Solros78
    FruForel skrev 2014-09-29 08:56:26 följande:

Oj! Men borde liksom inte den på 20 släppa långt innan de andra två då?

Vad jättetrist med sexförbud!
  • Solros78
    ronja111 skrev 2014-09-29 09:23:43 följande:

Hej.

Är det någon som vet vad den idealiska storleken på en äggblåsa som lossnar är!?!

Mellan vilka intervall?

Min läkare sa att de brukar släppa vid 22 mm.
  • KnytetsMamma
    ronja111 skrev 2014-09-29 09:23:43 följande:
    Hej.

Mellan vilka intervall?
    Jag hade en på 23 mm nu denna kur som jag blev gravid och då sa gyn att den bör släppa när som helst...men tror det är individuellt också.
  • ronja111
    KnytetsMamma skrev 2014-09-29 09:53:37 följande:

Jag hade en på 23 mm nu denna kur som jag blev gravid och då sa gyn att den bör släppa när som helst...men tror det är individuellt också.

Solros78 skrev 2014-09-29 09:43:01 följande:

Min läkare sa att de brukar släppa vid 22 mm.

Okej..Tack!

Är så rädd att min inte hann växa till sig från VUL då den bara var ca 15mm..

Kan max ha varit 19-20mm då den borde släppt..

Ska ta blodprov på onsdag för att se så att jag haft

lossning.
Svar på tråden Pergotime start sep 2014?