Pergotime start sep 2014?
Hej!
Ska börja på första pergotime kur nu i sep, finns det fler som vill följas åt?
Har en flicka på 4 år...har försökt nu i två år snart att bli gravid, med ett missfall i maj 2013!
Hej!
Ska börja på första pergotime kur nu i sep, finns det fler som vill följas åt?
Har en flicka på 4 år...har försökt nu i två år snart att bli gravid, med ett missfall i maj 2013!
Jag fick dubbel chans, alltså två fina äggblåsor
Men noll bebis av första enkel kuren.
HOPPAS DET GÅR BÄTTRE FÖR ER ANDRA! Tack för all stöd.
Var på ultraljud nu på morgonen. Hade tre äggblåsor på 20, 16 och 15 mm. Inte bra sa läkaren och gav oss sexförbud och så ska jag nästa månad köra på halv tablett pergotime. Åh vad ledsen jag känner mig, efter all väntan så får vi inte ens försöka denna månad. Vill inte bli gravid med trillingar iof. Vad jag förstod på läkaren var det stor risk att det kunde bli så. Så då får vi väl bita i det sura äpplet och ge det mer tid...
Hon sa också att livmoderväggen var väldigt tunn, vad innebär det? Någon som känner igen sig?
Var på ultraljud nu på morgonen. Hade tre äggblåsor på 20, 16 och 15 mm. Inte bra sa läkaren och gav oss sexförbud och så ska jag nästa månad köra på halv tablett pergotime. Åh vad ledsen jag känner mig, efter all väntan så får vi inte ens försöka denna månad. Vill inte bli gravid med trillingar iof. Vad jag förstod på läkaren var det stor risk att det kunde bli så. Så då får vi väl bita i det sura äpplet och ge det mer tid...
Hon sa också att livmoderväggen var väldigt tunn, vad innebär det? Någon som känner igen sig?
Hej.
Är det någon som vet vad den idealiska storleken på en äggblåsa som lossnar är!?!
Mellan vilka intervall?
19-25mm?Vad säger era läkare???
Nej,nån som vet var man kolla med tidigt ultraljud för och se hur det ser ut nu efter äl menar jag? Läkaren jag brukar gå till kollar inte göra undersökning förrän mensen uteblivit!!
Fast jag tagit pergotime sa han så!
Hej.
Är det någon som vet vad den idealiska storleken på en äggblåsa som lossnar är!?!
Mellan vilka intervall?
19-25mm?Vad säger era läkare???
Jag hade en på 23 mm nu denna kur som jag blev gravid och då sa gyn att den bör släppa när som helst...men tror det är individuellt också.
Min läkare sa att de brukar släppa vid 22 mm.