• Lillyros

Pergotime start sep 2014?

Hej!
    Ska börja på första pergotime kur nu i sep, finns det fler som vill följas åt?
    Har en flicka på 4 år...har försökt nu i två år snart att bli gravid, med ett missfall i maj 2013!

• Svar på tråden Pergotime start sep 2014?
  • KnytetsMamma
    Armin15 skrev 2014-09-25 08:45:34 följande:
    STORT GRATTTTTIIISSSS!!!!!!! Så fu blev gravid med båda kurerna. Hade du någon paus mellan försöken m pergotime? Jag har molande värk. Är så rädd att det är mensen. Kvarstår att se efter helgen.
    Japp, blev gravid med båda kurerna. Tyvärr slutade kuren i maj i ma, var på tidigt vul i vecka 9 men då visade det sig att fostret dött i vecka 6+5 så efter några veckor fick jag ta cytotec för att sätta igång missfallet eftersom kroppen inte själv fattade att den skulle stöta bort det. Så det var fruktansvärt jobbiga veckor men sen fick  jag ta en kur provera igen och sen pergo och lyckades alltså bli gravid igen Glad
  • Skinny Mie

Grattis!!!!

KnytetsMamma skrev 2014-09-24 16:14:25 följande:

Nu tror jag att jag vågar tro på det 

• Skinny Mie

Själv har jag haft ont i magen idag, är gasig till tusan och haft jätte konstigt humör.. Gråtmild, arg, irriterad, trött men ändå inte långt till skratt?? Har de senaste två dagar haft stickningar i bröstvårtorna också..ont när kläder ligger emot och klåda till och från..

Men är "bara" på cd18...inte kan man känna nåt än väl? Antar att det är ren och skär inbillning. :(

• Såg fågeln

Idag tog jag 5e tabletten med pergotime Haft lite små ont och nu bubblar det i nedre delen av magen. Någon som haft så?

• Gweny

Jag fick tydligt äl-sekret idag, sällan jag har det. Hoppas på riktig äl och vårat mys leder till jackpot.

• sofie8702

Hej jag hoppar också in här. Har tagit min andra kur nu och är på dag 12. Blev gravid med min första men de slutade i MA tyvärr. Men hoppas de tar sig lika snabbt denna gången och att de håller hela vägen.

• KnytetsMamma
    Gweny skrev 2014-09-26 23:01:16 följande:
    Jag fick tydligt äl-sekret idag, sällan jag har det. Hoppas på riktig äl och vårat mys leder till jackpot. smile5.gif
    Spännande, vilken cd är du på?
  • KnytetsMamma
    sofie8702 skrev 2014-09-26 23:16:30 följande:
    Hej jag hoppar också in här. Har tagit min andra kur nu och är på dag 12. Blev gravid med min första men de slutade i MA tyvärr. Men hoppas de tar sig lika snabbt denna gången och att de håller hela vägen.
    Välkommen!! Låter ungefär som jag, blev gravid på första kuren men det slutade i ma i juli, åt klart andra kuren i slutet av augusti och plussade i onsdags så håller tummarna att det tagit sig för dig igen :)
  • rhoddan
    Gweny skrev 2014-09-24 21:45:13 följande:

ok, dåså.  Hoppas vi får fina plus frampå nu då. hur långa cykler har du? mina har varit väldigt långa, men nu med pergotime fick jag ner den till 32 dagar sist.

Jag använder mig inte heller av äl-tester längre, speciellt inte när det kan vara missvisande när man har PCO.  

Tar bara multivitamin med folsyra och sambon tar det för män, den med mest zink i.

Ja hoppas verkligen :) Nu med pergotime så har jag också kring 32 dagar. Hade dock en längre i augusti när jag inte åt pergotime.

Precis jag känner också så :)

Okej jag tar också det sedan har jag börjat äta lite lchf kost :)
  • rhoddan
    Gweny skrev 2014-09-26 23:01:16 följande:

Jag fick tydligt äl-sekret idag, sällan jag har det. Hoppas på riktig äl och vårat mys leder till jackpot.

Åh va bra! Hoppas nu! Myser ni varje dag eller varannan? ;P

Jag är på cd 14 idag vi kör varannan nu :)
Svar på tråden Pergotime start sep 2014?