Pergotime start sep 2014?
Hej!
Ska börja på första pergotime kur nu i sep, finns det fler som vill följas åt?
Har en flicka på 4 år...har försökt nu i två år snart att bli gravid, med ett missfall i maj 2013!
Hej!
Ska börja på första pergotime kur nu i sep, finns det fler som vill följas åt?
Har en flicka på 4 år...har försökt nu i två år snart att bli gravid, med ett missfall i maj 2013!
Oj,hoppas jag bara blir gravid med ett nudå för nu är äl över och liksom försent. Hjälp! :/
Enligt kalendern som jag fört nu så är det 30 okt...min mens började ju idag! Du då?
Lillyros>> jo jag har sen innan, men inte min sambo, vill ju så gärna dela detta med honom. När har du BIM?
kattungen>> vad bra att dem var borta, bara att vänta nu då....suck, det är man expert på. vi borde ha nära varandra, när har du BIM?
Tyvärr så är jag inte så kunnig på det här. Det jag menar var att han såg små vätskefyllda blåsor men det inte var tecken på PCO, han sa inte heller att det var ett ägg på väg att släppa eller något liknande. Då undrar man ju vad annars kan det vara? Det enda han sa att jag ska ta två provera och sedan pergotime. Konstigt. Men men ska höra med honom vad han menade sist. Jag bara hoppas på att det ska ta sig för jag har snart försökt i 7 år och jag vill inget annat än ha en liten knodd och många fler :)I morgon är det äntligen dags för VUL för min del. Cd 12 i morgon. Det är första kuren pergotime för min del och har upplevt en del biverkningar. Känns som att jag fått lightversioner av de flesta biverkningarna men inget som varit jättejobbigt. Har intalat mig själv att biverkningarna är tecken på att tabletterna verkar.
Känner mig ganska hoppfull idag då ägglossningstestet i morse visade på hög fertilitet (blinkande smiley på CB digitala).
Håller tummarna för positiva besked i morgon!
Hej jag hoppar in här.
Hade mens 4-9 september och tog pergotime dag 5-9 asså den 8-12 september. Hade oskyddat sex 19,20 och 21 september (cykeldag 16,17 och 18) hade kraftiga smärtor cykeldag 19-21 (22-24 september)
Sitter nu och väntar in BIM som är den 7e oktober. Mår illa när jag äter och känner mig yr samt har ont i tjejmagen och ovanför/i brösten. Hoppas verkligen på ett plus, men denna väntan tar kål på mig :P
Men nu är det bara en vecka kvar ^^
Jag vill såklart inte skrämma dig, men jag har ägglossning. Dock inte varje månad, kanske var tredje. Men rackarns vad jag känner av ägglossning nu! Och vi som inte får sexa oskyddat. Har lite svårt att ta in det.. Det verkar väl ändå som jag blev ovanligt överstimulerad av pergotime. Tur jag har kort cykel, om nu inte tabletterna ställer till det, så jag får börja om med pergotime snart. Fast bara med 1/2 tablett :). Jag äter dag 5-9, ordinerat. Om den dosen inte heller skulle funka pratade läkaren om sprutor. Har någon provat? Vad innebär det?
Jag har själv inte barn sen innan, aldrig varit gravid. Min man har ett. För mig börjar min ålder att bli ett stressmoment också, är 34 och önskar gärna hinna få minst två barn före 40 i alla fall. Men allt tar ju sån tid!
FridaNC>> hoppas det ser bra ut för dig! Jag har fått äl, fast inga biverkningar alls faktiskt.
boomsan>> välkommen och hoppas du får ett fint plus.
Lillyros & kattungen>> ok, jag har BIM 15/10. nervös väntan nu.
FridaNC>> hoppas det ser bra ut för dig! Jag har fått äl, fast inga biverkningar alls faktiskt.
boomsan>> välkommen och hoppas du får ett fint plus. ![]()
Lillyros & kattungen>> ok, jag har BIM 15/10. nervös väntan nu.
Håller tummarna för alla i tråden och hoppas på många fina
i oktober :)
Själv kan jag fortfarande inte fatta att jag är gravid, inga symtom alls nästan och det oroar mig. Ska i alla fall på första besöket på MVC den 17/10 och sen hoppas jag på ett tidigt vul med tanke på mitt ma i juli.
Min barnmorska lovade mig tidigt vul vid nästa graviditet efter mitt missfall! Känns ju tryggt att få ett i vecka 8-10 typ..och ett kub kanske? Så man är mer säker...
Håller tummarna för alla i tråden och hoppas på många fina i oktober :)
Själv kan jag fortfarande inte fatta att jag är gravid, inga symtom alls nästan och det oroar mig. Ska i alla fall på första besöket på MVC den 17/10 och sen hoppas jag på ett tidigt vul med tanke på mitt ma i juli.