Pergotime start sep 2014?
Hej!
Ska börja på första pergotime kur nu i sep, finns det fler som vill följas åt?
Har en flicka på 4 år...har försökt nu i två år snart att bli gravid, med ett missfall i maj 2013!
Hej!
Ska börja på första pergotime kur nu i sep, finns det fler som vill följas åt?
Har en flicka på 4 år...har försökt nu i två år snart att bli gravid, med ett missfall i maj 2013!
Igår kväll hade jag ont i magen och stack till. Äl tro? Vi har täckt upp bra(även nu på morgonen)
, så bara hoppas och vänta nu!
Hur lyckas ni på morgonen? För visst hade ni väl barn sen innan?
Hej!
Jag har följt tråden ett tag utan att skriva. Jag och min man har försökt att bli gravida i drygt 1 1/2 år utan att lyckas. Vi fick tid för ett tag sedan på fertilitetsenhet och därigenom fått Pergotime. Vi verkar vara oförklarligt barnlösa, eller vad de kallar det :). Min man har ett barn sen innan så jag var nervös att det skulle vara fel på mig. Skönt när proverna visade att så inte var fallet! däremot har jag själv upplevt att jag inte alltid haft ägglossning, vilket läkaren såg som en rimlig förklaring i förhållande till hur menscykel ser ut (den är kort) samt att jag inte hade haft ägglossning när jag var där och gjorde ultraljud.
I alla fall så tog jag sista tabletten i min första Pergotime-kur igår. Ska på ultraljud imorgon bitti för att se om det blir några ägg. Sen är det väl bara att sexa och vänta! ;) Vågar inte hoppas för mycket. Efter såhär lång tid har man lärt sig den hårda vägen att inte ta ut något i förskott. Antar att ni förstår hur jag menar.. :/ Ska med nöje fortsätta att följa denna tråd och hoppas så innerligt att det ska fungera för er alla! Kram
Hej!
Jag har följt tråden ett tag utan att skriva. Jag och min man har försökt att bli gravida i drygt 1 1/2 år utan att lyckas. Vi fick tid för ett tag sedan på fertilitetsenhet och därigenom fått Pergotime. Vi verkar vara oförklarligt barnlösa, eller vad de kallar det :). Min man har ett barn sen innan så jag var nervös att det skulle vara fel på mig. Skönt när proverna visade att så inte var fallet! däremot har jag själv upplevt att jag inte alltid haft ägglossning, vilket läkaren såg som en rimlig förklaring i förhållande till hur menscykel ser ut (den är kort) samt att jag inte hade haft ägglossning när jag var där och gjorde ultraljud.
I alla fall så tog jag sista tabletten i min första Pergotime-kur igår. Ska på ultraljud imorgon bitti för att se om det blir några ägg. Sen är det väl bara att sexa och vänta! ;) Vågar inte hoppas för mycket. Efter såhär lång tid har man lärt sig den hårda vägen att inte ta ut något i förskott. Antar att ni förstår hur jag menar.. :/ Ska med nöje fortsätta att följa denna tråd och hoppas så innerligt att det ska fungera för er alla! Kram
Jag väntar spänt på morgondagen då jag ska göra ultraljud för att kolla om pergotime funkar för mig. Ska bli spännande och se om vi får sex förbud eller ej. Äl är enligt kalender på onsdag.
Hej, jag hänger gärna med här för jag ska börja med pergotime i oktober efter att jag har ätit mina två paket provera. Har haft en ganska så lång paus med läkarhjälp då det har varit lite upp och ner med mitt liv men nu äntligen kan jag ta tag i det. Jag tog mitt första provera kur den 12 september och nästa blir den 10 okt.
Läkaren gjorde ett ultraljud och såg att jag har blåsor på ena äggstocken men han sa att det inte riktigt var PCO dum som jag är så glömde jag fråga vad det annars kan vara? varför har jag dessa blåsor? När jag väl får mitt nästa besök hos läkaren ska jag fråga vad han tror det kan vara. Är det någon annan som har haft liknande?
"BIM" i fredags. ( om man ens kan förutse BIM när man har så oregelmässig mens) men eftersom gynekologen såg 2 st mogna ägg som skulle släppa för 2 V sedan; så utgår jag att jag ska ha BIM den här helgen... Idag fick jag rosa flytning...
återstår att se om det blir mens av det eller tidig gravidsymptom. Jag vill inte acceptera att mensen ska komma - jag har fortf hoppet uppe. Uppdaterar er när jag har kommit längre. Som tidigare nämnt; gravidtestar på onsdag ; om inte mensen gör en ful överraskning innan
Ni som har barn från förr har ni haft rosa flytning som tidig grav.symptom?
Läste i andra trådar att det var fler som hade.