• Lillyros

Pergotime start sep 2014?

Hej!
    Ska börja på första pergotime kur nu i sep, finns det fler som vill följas åt?
    Har en flicka på 4 år...har försökt nu i två år snart att bli gravid, med ett missfall i maj 2013!

• Svar på tråden Pergotime start sep 2014?
  • Fru Karlsson
    Lillyros skrev 2014-09-29 21:03:20 följande:

Ja den känslan är inge vidare!

Jag minns när jag väl blev gravid med min dotter....att jag hade blivit glad om jag så födde ett får!!! Hahaha (förlåt) men man blir ju så tacksam:)

Varför ska vissa ha det så krångligt?

Självklart så vill jag inget annat men ni förstår väll att det inte blir "normal" graviditet eller förlossning,inget blir normalt.Och tvillingar föds ofta för tidigt och får ligga i kuvös. Tycker inte jag låter kul! Inget illa menat;) Men blir nog inte gravid!
  • Lilltrollet

Jag känner många som fått tvillingar, inga av dem har legat i kuvös :)

Dock hoppas jag på en i taget av andra anledningar.

Jag kan tycka att längtan är lika stark nu med andra barnet men ändå lite annorlunda. Jag är i alla fall mamma redan. Men hoppas på två barn till ;)

• Skinny Mie

Tjejer! Måste fråga er, när man äter Pergotime, är det lättare att inbilla sig symtom då och bli skengravid?

Har 6-7 dgr kvar till BiM (är på dag 22)men har de senaste 3 dagarna haft hemsk mensvärk både i nedre delen av magen samt i ryggslutet. Brösten ömmar så jag får ont av Bh-n, plus en obeskrivlig klåda på bröstvårtorna... Kan tillägga att jag också är totalt överkänslig för allt..

Brukar aldrig ha mensvärk så här innan iallafall...

Någon?

• Lillyros

Idag kom min mens! På dag 33 så cykeln var kortare denna månad! Detta betyder ju iaf att NU kan jag äntligen börja på min första kur!!!!!

Min gynekolog sa att jag kunde börja på cykeldag 3-5...vilken dag började ni på?

• KnytetsMamma
    Lillyros skrev 2014-09-30 07:20:40 följande:
    Idag kom min mens! På dag 33 så cykeln var kortare denna månad! Detta betyder ju iaf att NU kan jag äntligen börja på min första kur!!!!!
    Min gynekolog sa att jag kunde börja på cykeldag 3-5...vilken dag började ni på?
    Jag trodde att man alltid åt pergotime på dag 5-9 men jag har kanske fel?! Lycka till i alla fall och hoppas att du får fina äggblåsor :)

Jag kan fortfarande inte riktigt ta till mig att jag faktiskt är gravid, har ringt MVC och bokat in ett första möte där den 17/10, då ska vi även planera in det tidiga ultraljudet och kub-testet. 
  • Solros78
    Lillyros skrev 2014-09-29 21:32:45 följande:

Om jag råkat säga nån gång hur jag känner...får man ofta till svar att "du har ju en" men längtan blir ju inte mindre! Efter snart 2 år!

Men vi får hoppas och tro de blir allas vår tur snart...oavsett om de är första andra eller tredje:)

Alltså jag kan väl i och för sig känna att jag unnar barnlösa att lyckas före mig. Men jag har nu kämpat i 1.5 år och två missfall för en trea, då är längtan ganska stark och sorgen över att det inte blir starkare hela tiden.
  • Lillyros

Jag missunnar ingen att få barn .... Absolut inte! Min kompis har försökt i 1 1/2 år så det är jätte roligt! Känner nog som du, att längtan blir starkare, har ju ett missfall i bagaget förra året i maj.....slutade med p-piller dec 2012.

Man känner nog olika, jag är iaf super taggad inför person nu:)

Solros78 skrev 2014-09-30 07:40:07 följande:

Alltså jag kan väl i och för sig känna att jag unnar barnlösa att lyckas före mig. Men jag har nu kämpat i 1.5 år och två missfall för en trea, då är längtan ganska stark och sorgen över att det inte blir starkare hela tiden.

• Lillyros

Kanske är olika, jag får väl gå på det som min gynekolog sa!

Så himla roligt att du är gravid! Väldigt peppande! Tummen upp!!:) känner mig super taggad inför min kur!

KnytetsMamma skrev 2014-09-30 07:25:38 följande:

Jag trodde att man alltid åt pergotime på dag 5-9 men jag har kanske fel?! Lycka till i alla fall och hoppas att du får fina äggblåsor :)

Jag kan fortfarande inte riktigt ta till mig att jag faktiskt är gravid, har ringt MVC och bokat in ett första möte där den 17/10, då ska vi även planera in det tidiga ultraljudet och kub-testet. 

• Såg fågeln

Jag var på vul igår och dem fann inte min vänster äggstock så fanns en blåsa på höger sida. Kan det finnas mer på vänster? Den på höger sida va 14.5mm. :)

• Solros78
    Såg fågeln skrev 2014-09-30 08:01:43 följande:

Jag var på vul igår och dem fann inte min vänster äggstock så fanns en blåsa på höger sida. Kan det finnas mer på vänster? Den på höger sida va 14.5mm. :)

Min gyn har alltid megasvårt att hitta min vänstra äggstock men till slut hittade han den nu senast och det var där jag hade fina äggblåsor.

Men 14.5 mm är väl inte dåligt beroende på vilken cd du är på.
Svar på tråden Pergotime start sep 2014?