Pergotime start sep 2014?
Hej!
Ska börja på första pergotime kur nu i sep, finns det fler som vill följas åt?
Har en flicka på 4 år...har försökt nu i två år snart att bli gravid, med ett missfall i maj 2013!
Hej!
Ska börja på första pergotime kur nu i sep, finns det fler som vill följas åt?
Har en flicka på 4 år...har försökt nu i två år snart att bli gravid, med ett missfall i maj 2013!
Cd 19 här och fortfarande varken äl-flytningar eller glad gubbe. Börjar kännas som att det inte kommer funka för mig. Å andra sidan har jag ofta uppemot 38 dagars cykel med tecken på äl (dock utan att något ägg släppt) runt dag 23. Får hoppas att det fortfarande kan bli en riktig äl med pergotime.
Välkomna alla nya! Tänk vad många vi ändå är som kämpar på i det tysta..
Alla nya: välkommen :)
Armin15: vi håller tummarna!
Idag har jag haft ont/ känningar i tjejmagen! Hoppas d är äl som är pågång. Igår efter vi myst så fick jag väldigt ont. Har inte haft det tidigare men men hoppas det är ett gott tecken :)
Alltså ju mer man GOOGLAR/LÄSER desto GALNARE blir man?!?!?! :-P
Kan någon hjälpa?
I måndags (dag13) hade jag ägglossnings sekret. Tänkte att nu är det dags.
Gick till gyn på tisdagen (dag14) då var äggblåsan ca15mm.
Läkaren säger på dag 14 av bedömning på äggblåsan, att snart är det ägglossning, kanske till helgen..
Men jag trodde ju jag hade det då...!
Jaha..
Hem o tog äl-test - lika starka streck!!
Så då innebär det att jag ska ha ägglossning inom 24-36h.
Men! Överallt där jag läser står det att blåsan bara växer 1-2mm per dag!
Och att de ska bli mellan 20-25mm upp till 30 innan de släpper...
Kan äggblåsan ha släppt trots att den var så liten som 19mm?!
Jag menar LH stegringen kan väl inte vara missvisande?
Har inte haft stegring sedan i onsdags...
Snälla hjälp!Blir galen!
Nu är äl över och tagit min första kur pergotime klart,har skrivit här innan tror jag om inte annars så har vi ett gemensamt barn på 3 år och försökt med syskon i två år.
Fick dock ingen tid för undersökning för och kolla hur äggen ser ut då läkaren bara är på plats onsdagar och torsdagar.Ringde typ i panik i onsdags och såklart var det fullbokat.Är så orolig att jag släppt mer än ett ägg och vi vill bara ha ett i taget;)
Han sa det var jätteliten risk för tvillingar med enkelkur men man vet aldrig och jag är så orolig.
Hade dessutom en fruktansvärd äl smärta i Lördags i samband med att ägget släppte som jag aldrig haft förut.Vill inget hellre bli gravid men nu får man gå och oroa sig för detta istället.Varför ska det vara så svårt!? Nu när äl är över är det ju försent och kolla,eller? är det vanligt att det släpper fler ägg med pergotime enkelkur?
Nu är äl över och tagit min första kur pergotime klart,har skrivit här innan tror jag om inte annars så har vi ett gemensamt barn på 3 år och försökt med syskon i två år.
Fick dock ingen tid för undersökning för och kolla hur äggen ser ut då läkaren bara är på plats onsdagar och torsdagar.Ringde typ i panik i onsdags och såklart var det fullbokat.Är så orolig att jag släppt mer än ett ägg och vi vill bara ha ett i taget;)
Han sa det var jätteliten risk för tvillingar med enkelkur men man vet aldrig och jag är så orolig.
Hade dessutom en fruktansvärd äl smärta i Lördags i samband med att ägget släppte som jag aldrig haft förut.Vill inget hellre bli gravid men nu får man gå och oroa sig för detta istället.Varför ska det vara så svårt!? Nu när äl är över är det ju försent och kolla,eller? är det vanligt att det släpper fler ägg med pergotime enkelkur?
Hej!
Jag har följt tråden ett tag utan att skriva. Jag och min man har försökt att bli gravida i drygt 1 1/2 år utan att lyckas. Vi fick tid för ett tag sedan på fertilitetsenhet och därigenom fått Pergotime. Vi verkar vara oförklarligt barnlösa, eller vad de kallar det :). Min man har ett barn sen innan så jag var nervös att det skulle vara fel på mig. Skönt när proverna visade att så inte var fallet! däremot har jag själv upplevt att jag inte alltid haft ägglossning, vilket läkaren såg som en rimlig förklaring i förhållande till hur menscykel ser ut (den är kort) samt att jag inte hade haft ägglossning när jag var där och gjorde ultraljud.
I alla fall så tog jag sista tabletten i min första Pergotime-kur igår. Ska på ultraljud imorgon bitti för att se om det blir några ägg. Sen är det väl bara att sexa och vänta! ;) Vågar inte hoppas för mycket. Efter såhär lång tid har man lärt sig den hårda vägen att inte ta ut något i förskott. Antar att ni förstår hur jag menar.. :/ Ska med nöje fortsätta att följa denna tråd och hoppas så innerligt att det ska fungera för er alla! Kram
Hej, jag hänger gärna med här för jag ska börja med pergotime i oktober efter att jag har ätit mina två paket provera. Har haft en ganska så lång paus med läkarhjälp då det har varit lite upp och ner med mitt liv men nu äntligen kan jag ta tag i det. Jag tog mitt första provera kur den 12 september och nästa blir den 10 okt.
Läkaren gjorde ett ultraljud och såg att jag har blåsor på ena äggstocken men han sa att det inte riktigt var PCO dum som jag är så glömde jag fråga vad det annars kan vara? varför har jag dessa blåsor? När jag väl får mitt nästa besök hos läkaren ska jag fråga vad han tror det kan vara. Är det någon annan som har haft liknande?
Har ni samma symtom efter äl varje månad?
Jag har märkt senaste året att jag flera gånger haft ont i brösten från äl till mens i princip. Vilket tydligen är rätt normalt utifrån hormonnivåernas förändringar. Men nu när jag tycker att jag verkligen borde haft äl, både ältest och symtom tydde extremt på det, så är brösten helt mjuka. Kan det betyda att jag inte haft äl ändå??
Jag fick dubbel chans, alltså två fina äggblåsor
Men noll bebis av första enkel kuren.
HOPPAS DET GÅR BÄTTRE FÖR ER ANDRA! Tack för all stöd.
Min förnekelse bubbla sprack - rosa flytningar var starten på mensen. Jag fick min mens nyss
Jag fick dubbel chans, alltså två fina äggblåsor
Men noll bebis av första enkel kuren.
HOPPAS DET GÅR BÄTTRE FÖR ER ANDRA! Tack för all stöd.