• Lillyros

Pergotime start sep 2014?

Hej!
    Ska börja på första pergotime kur nu i sep, finns det fler som vill följas åt?
    Har en flicka på 4 år...har försökt nu i två år snart att bli gravid, med ett missfall i maj 2013!

• Svar på tråden Pergotime start sep 2014?
  • Mlie

Är det någon som mår illa efter ÄL? Jag har denna veckan känt mig lite halvt illamående. Man vågar ju inte hoppas på något så därför undrar jag om det kan vara hormonerna som gör det? Har ändå haft rätt ont i magen efter sista tabletten Pergotimen fram till ÄL.

• KnytetsMamma

Tror BF blir 3 eller 4 juni så det ligger väldigt nära dotterns födelsedag som är den 6 juni.

Gweny skrev 2014-09-24 16:58:35 följande:
    Grattis igen! när är BF?

• rhoddan
    KnytetsMamma skrev 2014-09-24 18:37:27 följande:

Tror BF blir 3 eller 4 juni så det ligger väldigt nära dotterns födelsedag som är den 6 juni.

Stort grattis! Du ger oss andra hopp! Lycka till och hoppas allt går bra nu! :)
  • rhoddan

Gweny-- jaha ja men då stämmer det ju. Jag åt på cd 3-7 :)

Jag har slutat med ältest jag försöker känna av kroppen och sedan litar jag på blodprovet som jag tar :)

Någon som äter/ gör något annat speciellt för att öka chansen till att bli gravid? :)

• KnytetsMamma
    rhoddan skrev 2014-09-24 19:11:38 följande:
    Stort grattis! Du ger oss andra hopp! Lycka till och hoppas allt går bra nu! :)
    Absolut finns chansen att bli gravid för er andra också, vi har lyckats bli gravida på första försöket spontant utan pergotime och det ledde till vår dotter, sen har jag nu ätit två enkeldoser pergotime och blivit gravid båda gångerna så det går!!!
  • Minfey

Grattis KnytetsMamma!

Idag har jag haft molande och ilande värk i mitten av magen precis ovanför blygdbenet och det har ilat neråt! Läste att någon i en annan tråd känt så när ägget fäste, känns dock för tidigt då ÄLtestet visade positivt i södag. Har hört att det ska ta 7-9 dagar för ägget att fästa så känns högst otroligt om det inte går fortare efter en spolning :S Någon som vet?

• Lillyros

Å va kul! Grattis!

KnytetsMamma skrev 2014-09-24 16:14:25 följande:

Nu tror jag att jag vågar tro på det 

• Gweny
    rhoddan skrev 2014-09-24 19:17:36 följande:

Gweny-- jaha ja men då stämmer det ju. Jag åt på cd 3-7 :)

Jag har slutat med ältest jag försöker känna av kroppen och sedan litar jag på blodprovet som jag tar :)

Någon som äter/ gör något annat speciellt för att öka chansen till att bli gravid? :)

ok, dåså.  Hoppas vi får fina plus frampå nu då. hur långa cykler har du? mina har varit väldigt långa, men nu med pergotime fick jag ner den till 32 dagar sist.

Jag använder mig inte heller av äl-tester längre, speciellt inte när det kan vara missvisande när man har PCO.  

Tar bara multivitamin med folsyra och sambon tar det för män, den med mest zink i.
  • Inte bara att skaffa

Tagit en kur pergotime nu. Ska ha mens om 5 dagar. Hoppas in i det sista att den ej kommer men känner av pms....

Hade en fin blåsa som var redo om ett par dagar och 2 lite mindr som inte verkade bli något av.

Började med 2 st tabletter direkt enl ord.

Ska ev få hormonsprutor vid nästa vul.

Försökt 14 mån. Har inga barn.

• Sophie16

STORT GRATTTTTIIISSSS!!!!!!! Så fu blev gravid med båda kurerna. Hade du någon paus mellan försöken m pergotime? Jag har molande värk. Är så rädd att det är mensen. Kvarstår att se efter helgen.

KnytetsMamma skrev 2014-09-24 16:14:25 följande:

Nu tror jag att jag vågar tro på det 

Svar på tråden Pergotime start sep 2014?