• Lillyros

Pergotime start sep 2014?

Hej!
    Ska börja på första pergotime kur nu i sep, finns det fler som vill följas åt?
    Har en flicka på 4 år...har försökt nu i två år snart att bli gravid, med ett missfall i maj 2013!

• Svar på tråden Pergotime start sep 2014?
  • Sophie16

Ok. Men för mig känns det som jag är beroende av var enda liten droppe. Läste i en tråd en kvinna som menar att "heminsemination" skall undvika det. Men det är ju mer oromantisk än sex på beställning - som är sjukt jävla påfrestande.

Solros78 skrev 2014-10-14 20:38:49 följande:

Ja det rinner ut en del, detgör det för alla. Och påverkar inte gravidchanserna.

• Juliii86
    Armin15 skrev 2014-10-14 20:31:33 följande:

Tjejer får jag fråga en väldig privat fråga? När din man har kommit i dig o drar ut den när han är färdig. Rinner typ hälften av hans soldater ut?? Det är så irriterande. Hur undviker man det ? Nån som kan ge råd?

för mig rinner det inte, jag måste alltså kissa för att det ska komma ut men det är ju olika. men det du kan göra som de andra säger att ligga kvar en stund och ha en kunde under rumpan. du behöver inte oroa dig över att det rinner ut. tänk på att det finns gott om sperma som simmar där inne :)
    Vill du alltid ha sista ordet, talar du snart med dig själv
  • helnil_
    Gweny skrev 2014-10-14 14:32:48 följande:

Var precis på toaletten och där kom menskärringen till mig....

Vad trist :( själv väntar jag ju på mensen, vet inte om jag kommer få någon automatiskt, det dröjer nog 1-1,5 vecka till innan jag vet. Vi får hålla tummarna att det funkar för oss nästa månad!
  • Sopan01
    Gweny skrev 2014-10-14 17:54:04 följande:
    Ja blir 3e kuren nu, sen möte med läkaren igen. Typiskt med folk vid äl! Ni får smyga. smile5.gif får ni sexförbud då? Här skulle det göras nån gång mellan dag 6-12, sen kunde man mysa på igen. smile5.gif
    Tyvärr är den enda dag som läkaren kan (i december) på cd 18 för mig.. Så fick lova att inte ha sex innan dess. Jag har ju dock ofta ÄL dag 19 så kanske kan hoppas litegrann den månaden ändå.

Lycka till med nästa kur!!!
  • rhoddan

Kan inte tro att det är sant! Men på det här testet är jag gravid :) :) :) :)
  • Snobi
    rhoddan skrev 2014-10-15 06:16:09 följande:

Grattis! :D
  • KnytetsMamma
    Stort grattis, ingen tvekan där inte!!! Hur nära BIM är du?
  • Lillyros

Yess! Grattis!!:)

• Lillyros

Go morgon! Hade ju lite äl känningar igår...gasig, magknip och spänningar i magen...sker ägglossnkngen just då? Eller efter? Eller före? Vad är vanligast?

• Sophie16

STORT GRATTIS!!! Kände du nåt innan plusset? Hur närs bim? Vilket försök med pergotime? Hur länge har ni försökt?

Svar på tråden Pergotime start sep 2014?