• Lillyros

Pergotime start sep 2014?

Hej!
    Ska börja på första pergotime kur nu i sep, finns det fler som vill följas åt?
    Har en flicka på 4 år...har försökt nu i två år snart att bli gravid, med ett missfall i maj 2013!

• Svar på tråden Pergotime start sep 2014?
  • KnytetsMamma

Jag har kört nästan helt utan test eftersom jag de två gånger jag ätit pergotime INTE fått positivt äl-test men ändå haft ägglossning, då känns det bara som ett stressmoment istället. Bättre att försöka ha sex varannan dag från att man fått okej av läkaren. Visserligen lätt för mig att säga som ju blivit gravid snabbt båda gångerna men tror ändå att kroppen kan känna av stressen kring testerna.

• Solros78
    Lillyros skrev 2014-10-16 10:54:27 följande:

Eller så kanske de går bättre om man bara slappnar av å lyssnar på kroppen? Känns som man blir mer besviken om det inte går...trots att man testat hit och dit!blir galen på detta! Hur går de för dig? Tråden går så fort ibland:)

Fast två gånger i somras var jag helt säker på äl men testen var ändå negativa så kroppen kan lura en.
  • Solros78
    KnytetsMamma skrev 2014-10-16 11:16:45 följande:

Jag har kört nästan helt utan test eftersom jag de två gånger jag ätit pergotime INTE fått positivt äl-test men ändå haft ägglossning, då känns det bara som ett stressmoment istället. Bättre att försöka ha sex varannan dag från att man fått okej av läkaren. Visserligen lätt för mig att säga som ju blivit gravid snabbt båda gångerna men tror ändå att kroppen kan känna av stressen kring testerna.

Men det är ju jättemärkligt. Vilka ältest har du kört då?
  • KnytetsMamma
    Solros78 skrev 2014-10-16 12:22:16 följande:
    Men det är ju jättemärkligt. Vilka ältest har du kört då?
    Då har jag kört vanliga stickor, testat både morgon och eftermiddag men inte lyckats pricka in rätt.
  • Solros78
    KnytetsMamma skrev 2014-10-16 12:49:22 följande:
    Då har jag kört vanliga stickor, testat både morgon och eftermiddag men inte lyckats pricka in rätt.
    Ok för jag har aldrig upplevt att cb digital missat.
  • Sophie16

Lillyros jag har också tröttnat på att hela tiden vara upptagen av att observere kroppen o producera. En fråga till er alla på tråden. Om ni hade råd för privat IVF hade ni gjort det? Och isåf efter hur många kurer med pergotime ? Vi funderar på göra det efter 3 kuren med pergo. Är inn på min andra. Så om mensen kommer nu. Kör vi pergo sista gången ; sen ger vi upp o går privat.

• rhoddan

Tusen tack för alla gratulationer! Jag gjorde ett till test idag som visade samma sak :) skönt!

Angående äl. Jag har inte använt ältest. Vi garderade istället under hela perioden då äl kan vara. Om jag har räknat rätt så skedde befruktningen på en dag då vi inte hade sex så man behöver nog inte pricka in äl på dagen bara man har myst dagarna innan och efter :)

Sperma rinner ut för mig också. Tycker det känns jobbigt när det inte stannar men har fått höra av många att detta inte gör mindre chans till att bli gravid :)

• Solros78
    Armin15 skrev 2014-10-16 17:25:28 följande:

Lillyros jag har också tröttnat på att hela tiden vara upptagen av att observere kroppen o producera. En fråga till er alla på tråden. Om ni hade råd för privat IVF hade ni gjort det? Och isåf efter hur många kurer med pergotime ? Vi funderar på göra det efter 3 kuren med pergo. Är inn på min andra. Så om mensen kommer nu. Kör vi pergo sista gången ; sen ger vi upp o går privat.

Jag förstår inte varför ivf skulle hjälpa. Om jag väl har äl borde väl chanserna vara desamma. Nej jag kommer inte köra ivf.
  • Sophie16

Ja den kliniken jag har kollat upp kostar 32 tusen för 1 försök. Jag tycker inte det är så dyrt. Det är ju större chans med IVF. Dem har ett paket för 52 tusen ; med fler försök, infrysning etc. Det tycker jag också är ett rimligt pris.

Att bli gravid vid exakt rätt tidspunkt är bara 20% chans. IVF har högre chans.

monn skrev 2014-10-16 17:53:41 följande:

Armon15: Har du någon aning om vad privat IVF kostar?

Svar på tråden Pergotime start sep 2014?