• Lillyros

Pergotime start sep 2014?

Hej!
    Ska börja på första pergotime kur nu i sep, finns det fler som vill följas åt?
    Har en flicka på 4 år...har försökt nu i två år snart att bli gravid, med ett missfall i maj 2013!

• Svar på tråden Pergotime start sep 2014?
  • HopeRope

I väntan på mensen... Brukar ha en cykel på 26 dagar, är idag på dag 28 och inte minsta skymt av mens.. Denna gång är det dåligt att den inte kommer eftersom jag precis provat min första pergokur och fick sexförbud pga för många ägg. Så det finns inte en rimlig chans på att vi ska vara gravida. Så nu bara väntar jag så jag får prova nästa kur, då med halva dosen pergotime men då måste mensen komma!

På kliniken vi är ska vi försöka tre gånger med pergotime, ska få spolning också. Sen kanske prova någon spruta. Efter det skulle vi bli erbjudna IVF. Jag upplevde att det skulle ske ganska direkt efter dessa försök. Allt verkar vara så olika var man bor i Sverige, vilket landsting.

• Solros78
    Armin15 skrev 2014-10-16 22:58:50 följande:

Ja den kliniken jag har kollat upp kostar 32 tusen för 1 försök. Jag tycker inte det är så dyrt. Det är ju större chans med IVF. Dem har ett paket för 52 tusen ; med fler försök, infrysning etc. Det tycker jag också är ett rimligt pris.

Att bli gravid vid exakt rätt tidspunkt är bara 20% chans. IVF har högre chans.

Nej ivf i min ålder är också bara 20 procent.

www.karolinska.se/SOMA/Soma1/Notiser/IVF-i-siffror/IVF-i-siffror/
  • Sophie16

Så ni hade inte sex inte ens 5 dgr innan ägglossning? Även om det er flera mogna ägg så är de par som har skitit i sexförbjudet o lyckats fånETT

Jag hade bara vul första gången, hade 2 ägg. Fick noll barn.. Denna gången tog jag inget gul

HopeRope skrev 2014-10-16 23:02:02 följande:

I väntan på mensen... Brukar ha en cykel på 26 dagar, är idag på dag 28 och inte minsta skymt av mens.. Denna gång är det dåligt att den inte kommer eftersom jag precis provat min första pergokur och fick sexförbud pga för många ägg. Så det finns inte en rimlig chans på att vi ska vara gravida. Så nu bara väntar jag så jag får prova nästa kur, då med halva dosen pergotime men då måste mensen komma!

På kliniken vi är ska vi försöka tre gånger med pergotime, ska få spolning också. Sen kanske prova någon spruta. Efter det skulle vi bli erbjudna IVF. Jag upplevde att det skulle ske ganska direkt efter dessa försök. Allt verkar vara så olika var man bor i Sverige, vilket landsting.

• Solros78
    Armin15 skrev 2014-10-17 08:15:13 följande:

Det var en bra sida tack! Solros det finns fort kvinnor i din ålder som fixar det med eller utan hjälp. Jagnhåller tummar o tår! !!

Tack vad gulligt av dig! Jag tycker just nu att det är så extra jobbigt med en kollega som jag umgås mycket med på jobbet, hon är gravid med sitt fjärde barn, samma ålder som jag och började försöka långt efter mig. Klarar inte ens av att prata med henne om hennes graviditet, känns jättetrist. Däremot kollegan som väntar första barnet jämför jag mig inte alls med så henne pratar jag mycket med och gläds med henne...
  • Hearts76

Kikar in hos er då och då :) Är ju ex-pergotimare, nu har jag kört två kurer Lwtrozole istället. Tror evt att jag är gravid, pos tester i 3 dagar. Fick dock en Ovitrellespruta för första gången för att boosta äl, den kan enligt fass sitta i upp till 10 dagar och ge falskt plus (är på dag 13). Men sen googlar jag så klart, och ser att nån fått falskt plus i 11-12-13 dagar. Så inget hurra än :)

Förstår att du blir avis Solros, jag blir också det fast jag har tre barn. Tror det är all ångest som sitter i, från alla nederlag innan Pergo. Har knappt sovit på tre dygn nu... :S Jag är 38 år så det är klart man tänker på det också.

Hoppas på lycka för er snart och slänger in lite (evt) hormoner :)

• monn

Okej, 52000 för en sådan god chans hade jag inte tvekat faktiskt, får börja spara ????

Armin15 skrev 2014-10-16 22:58:50 följande:

Ja den kliniken jag har kollat upp kostar 32 tusen för 1 försök. Jag tycker inte det är så dyrt. Det är ju större chans med IVF. Dem har ett paket för 52 tusen ; med fler försök, infrysning etc. Det tycker jag också är ett rimligt pris.

Att bli gravid vid exakt rätt tidspunkt är bara 20% chans. IVF har högre chans.

• Gweny

Glöm inte att jämföra IVF-kliniker nära er. Hittade såklart inte listan nu, men kan vara värt att jämföra med väntetid, kostnad på 1 försök och packpris och sen vilken statistik på lyckade försök dem har. Finns på dem flestas hemsidor, men hade även sett en sammansatt lista, men inte nu såklart.

• HopeRope
    Armin15 skrev 2014-10-17 08:17:51 följande:

Så ni hade inte sex inte ens 5 dgr innan ägglossning? Även om det er flera mogna ägg så är de par som har skitit i sexförbjudet o lyckats fånETT

Jag hade bara vul första gången, hade 2 ägg. Fick noll barn.. Denna gången tog jag inget gul

Det slog oss såklart att strunta i sexförbud, men att riskera en trillinggraviditet var för mycket för oss. Kanske skulle vi utmanat.. tror väl ändå att vår tur kommer inom sinom tid.

Imorse hade jag fått bruna flytningar som betyder två dagar kvar till mens! Äntligen, Nu köööör vi! omgång 2 med pergotime!
Svar på tråden Pergotime start sep 2014?