• Lillyros

Pergotime start sep 2014?

Hej!
    Ska börja på första pergotime kur nu i sep, finns det fler som vill följas åt?
    Har en flicka på 4 år...har försökt nu i två år snart att bli gravid, med ett missfall i maj 2013!

• Svar på tråden Pergotime start sep 2014?
  • Lillyros

Blev inget sex ikväll!!! Mitt i äl...pallar inte sambon trycket! Jag förstår honom! Så jävla osexigt detta!!!!!! Jag blir ledsen och är så trött på hela denna cirkusen! Varför funkar det bara inte! Tär på oss båda....

• Gweny
    Lillyros skrev 2014-10-18 22:55:04 följande:

Blev inget sex ikväll!!! Mitt i äl...pallar inte sambon trycket! Jag förstår honom! Så jävla osexigt detta!!!!!! Jag blir ledsen och är så trött på hela denna cirkusen! Varför funkar det bara inte! Tär på oss båda....

Fy lider med dig, har haft samma problem här hemma också några gånger. Det känns kämpigt månad efter månad att ha detta över sig. 
  • Snobi

Äl+14 här och tempen har gått ner ordentligt. Bara att vänta på mensen då. Blir så ledsen trots att jag har försökt vara inställd på att det inte skulle ta sig på första försöket :(

• KnytetsMamma
    Men det är väl inte kört bara för att det inte blev sex igår?! Ni kanske får till det idag istället eller ni fick kanske till det i förrgår?!
  • HopeRope

Känner också igen detta, frustrationen blir enorm men man kan inte visa det. För då blir det ännu mer press. Man vet att det bästa är att vara lite laid back samtidigt som man bara vill skrika men spruta bara lite i mig!! Huvva, hoppas ni kan få till det idag.
  • Lilltrollet

Jag säger inte till mannen när jag har äl för att inte ge mer press än nödvändigt, det har faktiskt funkat riktigt bra :)

Testade neg idag, cd 28. Förra graviditeten plussade jag på cd 30 så ska väl inte ge upp än

• Sophie16

ville bara ge dig en kram ! det är många par som har samma problem, men kanske färre som pratar om det. jag är ärlig o säger att det är skit jobbigt att ha sex på beställning. det går inte alltid. för mig är det enkelt att bara ligga på ryggen o vänta på säd men stackars våre män måste verkligen kämpa o prestationsångesten är inte alltid så rolig. Män kan ha lättare att komma på egen hand - vid såna tillfällen så rekommenderar jag heminsemination. 
    Vi är riktigt trötta på det här - inte minst min man. Tar sig aldrig oavsett hur mkt vi kämpar. Vi har lämnat ansökan om IVF nu. Planen är att köra ett IVF försök i januari om vi inte har lyckats fram tills dess. Sen undrar jag om någon här har någon erfarenhet med ägglossnings spruta? som jag förstår det ; sätter den igång ägglossningen inom 24 timmar. o man tar ett ultraljud för hitta mogna ägg. 

Kanske borde vi försöka med sprutor tills januari?

Idag fick jag jätte konstig flytning. nästan lika tjockt og segt som spermier brukar vara när det rinner ut.. Någon som vet vad det kan betyda?

• Sophie16
    Lilltrollet skrev 2014-10-19 10:40:56 följande:

Ägglossning på gång Armin?

hmmm skulle ha haft ägglossning på söndag enligt gyn. Inget sex förren på tisdagen. på tisdag morgon var det positivit ägglossnings test. 12 timmar senare blankt negativt. hade sex på tisdag kväll ( trots negativ test 12 timmar senare) o onsdagen. Kan det vara ägglossning NU tror du? Kanske gammalt sperma som rinner ut - har aldrig fått ut gammalt sperma efter flera dagar dock. 

förvirrad är bara förnamnet. 

vad betyder slem propp då ? är det det jag hade idag tro?

• Sophie16
    Armin15 skrev 2014-10-19 11:39:27 följande:

hmmm skulle ha haft ägglossning på söndag enligt gyn. Inget sex förren på tisdagen. på tisdag morgon var det positivit ägglossnings test. 12 timmar senare blankt negativt. hade sex på tisdag kväll ( trots negativ test 12 timmar senare) o onsdagen. Kan det vara ägglossning NU tror du? Kanske gammalt sperma som rinner ut - har aldrig fått ut gammalt sperma efter flera dagar dock. 

förvirrad är bara förnamnet. 

vad betyder slem propp då ? är det det jag hade idag tro?

hmm ångrar min fråga. slem propp är väl innan man föder :) haha sån är det när man aldrig har varit gravid eller fött innan... man har NOLL KOLL om underlivet. 
Svar på tråden Pergotime start sep 2014?