• Lillyros

Pergotime start sep 2014?

Hej!
    Ska börja på första pergotime kur nu i sep, finns det fler som vill följas åt?
    Har en flicka på 4 år...har försökt nu i två år snart att bli gravid, med ett missfall i maj 2013!

• Svar på tråden Pergotime start sep 2014?
  • Sophie16

Lite hjälp här tack.

Min gyn sa att vi skulle ligga på söndagen.

Jag var tvungen att åka till London så det blev inget ligg.

På måndagen tog jag Ägglossningstest på kvällen ca 18:00; den vár blankt negativ.

Dagen efter på morgonen kl 7:45 två sträck, där test strecket var kanske 80% stark som kontrollstrecken. Vi bestämmer oss för mysa när vi kommer hem frän jobbet.

Kl 19 är den blankt negativ. Vi ligger ändå.

Idag (morgonurin) är den blankt negativ.

Hur ska jag tolka allt detta? Missade vi ägglossningen??

• Sophie16

Har försökt ligga kvar. Men problemet är att det rinner när han drar ut den. Spelar då ingen roll att jag ligger kvar medan han duschar. Men ska försöka med kudden nästa pergotime kur.

Juliii86 skrev 2014-10-14 21:45:49 följande:

för mig rinner det inte, jag måste alltså kissa för att det ska komma ut men det är ju olika. men det du kan göra som de andra säger att ligga kvar en stund och ha en kunde under rumpan. du behöver inte oroa dig över att det rinner ut. tänk på att det finns gott om sperma som simmar där inne :)

• KnytetsMamma
    Armin15 skrev 2014-10-15 08:05:53 följande:
    Har försökt ligga kvar. Men problemet är att det rinner när han drar ut den. Spelar då ingen roll att jag ligger kvar medan han duschar. Men ska försöka med kudden nästa pergotime kur.
    Jag tror verkligen inte det spelar någon roll att det rinner ur, det gör det ur mig också, rätt mycket dessutom, men med tanke på hur många miljoner spermier till finns i en utlösning tror jag bestämt att det är några som hinner in. Jag har ju blivit gravid 3 gånger och det har runnit ur mycket varje gång vi haft sex.
  • Solros78
    rhoddan skrev 2014-10-15 06:16:09 följande:

phpRQREn080961.jpg

Kan inte tro att det är sant! Men på det här testet är jag gravid :) :) :) :)

Grattis!!
  • Lillyros

Detta är Stickan från ett negativt äl test....stod negativt på den där indikatorn iaf...fick ju glad gubbe på den i förrgår... Har jag äl ändå idag med? (Förvirrad)

• Sophie16

Ägglossning eller grav test? Oavsett vilket så är det ett gott tecken!

Lillyros skrev 2014-10-15 08:22:43 följande:
  • Sophie16

Den ser ut att vara positiv för mig

Lillyros skrev 2014-10-15 08:24:37 följande:

Detta är Stickan från ett negativt äl test....stod negativt på den där indikatorn iaf...fick ju glad gubbe på den i förrgår... Har jag äl ändå idag med? (Förvirrad)

• Lillyros

De är ju bara det att på indikatorn är detta test negativt!!! Stickan är från ett clearblue äl test med dubbel hormon indikator! Jaja mu har vi myst 2 dagar på rad så idag blir det vila;) så får vi påt imorgon igen haha!

Armin15 skrev 2014-10-15 08:26:36 följande:

Den ser ut att vara positiv för mig

• rhoddan

Tusen tack! Vågar inte riktigt tro det och ska ta fler test men när? :P

Jag är på bim dagen om jag har räknat rätt.

Det här är 3 kuren enkel dos.

För ett år sedan slutade jag med p-piller. Sex månader senare fick jag veta att jag hade pcos. I juni i år började jag första kuren.

Jag har inte haft några direkta symtomer. Men känt känningar i tjejmagen. Varit lite tröttare men inte märkbart. Tät i näsan på natten. Brösten kliade under någon dag. Tidigare har jag haft ömma bröst då jag fått mens denna gång har jag inte alls haft ömma bröst. Kroppen är bra olika! Denna kur har jag inte haft koll på äl men vi har garderat oss och myst mycket. :)

Håller tummarna för er alla!!

Svar på tråden Pergotime start sep 2014?