• Lillyros

Pergotime start sep 2014?

Hej!
    Ska börja på första pergotime kur nu i sep, finns det fler som vill följas åt?
    Har en flicka på 4 år...har försökt nu i två år snart att bli gravid, med ett missfall i maj 2013!

• Svar på tråden Pergotime start sep 2014?
  • Solros78

Hos gyn idag, väldigt trevlig läkare. Som vanligt svårt att hitta min vänstra äggstock men till slut så. Kontentan att jag har några väldigt små blåsor, en på elva mm och en jättestor, på över 30 mm. Så den stora verkar vara den stora från förra månaden som fortfarande är kvar men inte blir något mer med. Inget problem med det menade hon. Men den på elva borde ju bli bra men då kanske senare äl den här månaden än förra, då var ju äggblåsan 16 mm på cd tolv mot idag 11 mm på cd 11. Så det verkar inte risk för flera ägg i alla fall, skönt!

Har en tid hos min vanliga gyn på tisdag och det är ju möjligt att äl inte hinner ske innan dess. Förhoppningsvis slipper vi ha sex fredag -lördag då det känns extremt komplicerat då vi ska bo i sällskap med jättemånga ute på landet. Men jag testar på med ältest så får vi se när det blir.

• Gweny

Rhoddan>> Grattis, ingen tvekan där.    Hoppas jag med får 3e gången gillt.

• Juliii86
    rhoddan skrev 2014-10-15 06:16:09 följande:
    Kan inte tro att det är sant! Men på det här testet är jag gravid :) :) :) :)
    men gud vad roligt!! stort grattis PlusSkrattande
    Vill du alltid ha sista ordet, talar du snart med dig själv
  • Juliii86
    Armin15 skrev 2014-10-15 08:05:53 följande:

Har försökt ligga kvar. Men problemet är att det rinner när han drar ut den. Spelar då ingen roll att jag ligger kvar medan han duschar. Men ska försöka med kudden nästa pergotime kur.

Gör ett försök men annars så är det ingen fara att en del av sperma kommer ut men jag förstår dig precis jag är också lika rädd för att det rinner ut och sen tänker jag att det finns miljoner sperma som simmar och det kanske bara behövs en simmare eller 2 eller 3. kram
    Vill du alltid ha sista ordet, talar du snart med dig själv
  • Lillyros

En fråga! Tog temp igår som var 36.6, idag var den 36,8....hoppade över sexet igår för att spara på krafterna till idag:) har känt av äl jätte mycket...tror ni vi missade den JUST igår då? Hade sex måndag och tisdag...(jag är så fruktansvärt trött på detta räknande och funderande!!!!!!!!!') man blir ju tokig!

• Solros78
    Lillyros skrev 2014-10-15 08:41:18 följande:

De är ju bara det att på indikatorn är detta test negativt!!! Stickan är från ett clearblue äl test med dubbel hormon indikator! Jaja mu har vi myst 2 dagar på rad så idag blir det vila;) så får vi påt imorgon igen haha!

Jag föreslår att du till nästa månad byter till cb digital rosa. Jag hade väldiga problem med de lila och många med mig.
  • Lillyros

Får nog prova det! Trodde ju jag köpte den bästa liksom:/

Solros78 skrev 2014-10-16 08:07:56 följande:

Jag föreslår att du till nästa månad byter till cb digital rosa. Jag hade väldiga problem med de lila och många med mig.

• Solros78
    Lillyros skrev 2014-10-16 08:35:07 följande:

Får nog prova det! Trodde ju jag köpte den bästa liksom:/

Trodde jag också när jag testade den...
  • Lillyros

Eller så kanske de går bättre om man bara slappnar av å lyssnar på kroppen? Känns som man blir mer besviken om det inte går...trots att man testat hit och dit!blir galen på detta! Hur går de för dig? Tråden går så fort ibland:)

Solros78 skrev 2014-10-16 09:46:38 följande:

Trodde jag också när jag testade den...

Svar på tråden Pergotime start sep 2014?