• Lillyros

Pergotime start sep 2014?

Hej!
    Ska börja på första pergotime kur nu i sep, finns det fler som vill följas åt?
    Har en flicka på 4 år...har försökt nu i två år snart att bli gravid, med ett missfall i maj 2013!

• Svar på tråden Pergotime start sep 2014?
  • Lilltrollet

Vilken cykeldag trodde gyn du skulle ha äl på? Jag har fått äl på dag 18, och äl-flytningar några dagar innan. En äl-flytning påminner mycket om äggvita. :)

Det är inte lätt att ha koll på allt, jag vet inte hur slemproppen ser ut trots att jag varit gravid och fött barn :)

• Lillyros

Tack! De är skönt att skriva här! Ville köra varannan dag...men de sket sig ju igår! Vet inte hur de serut idag! Som sagt vill ju inte tjata för då blir de bara värre! 3 ligg denna äl känns inte som de räcker....suck

• Sophie16

Jag är på cd 21 idag. Han tog aldrig VUL dena gången. Sa att det teoretisk ska ske på CD 14. Jag fick "positivt ägglossning test cd 16. Den var inte lika stark som kontroll sträckan dock.. Dagen innan och 12 timmar efter var bege testerna negativt... Så vet inte om det var falskt positivt test.

Hur ofta tänker ni på er infertilitet? Det är min första morgontimme, sista kvällstanke o hinner tänka på det ett par ggr under dagen också. Är jag besatt?

Vi har aldrig lyckats hålla vårt löfte med sex varannan dag. :-/ jag skyller gärna på honom! för mig är det bara att sära o ta emot. Haha

Lilltrollet skrev 2014-10-19 12:03:35 följande:

Vilken cykeldag trodde gyn du skulle ha äl på? Jag har fått äl på dag 18, och äl-flytningar några dagar innan. En äl-flytning påminner mycket om äggvita. :)

Det är inte lätt att ha koll på allt, jag vet inte hur slemproppen ser ut trots att jag varit gravid och fött barn :)

• Lilltrollet

Jag tänker faktiskt inte så ofta på det nu när jag har ett barn. Innan var jag närmast besatt. Men självklart tänker jag på det och undrar varför det ska vara så himla svårt...

• Gweny
    Armin15 skrev 2014-10-19 10:04:26 följande:

ville bara ge dig en kram ! det är många par som har samma problem, men kanske färre som pratar om det. jag är ärlig o säger att det är skit jobbigt att ha sex på beställning. det går inte alltid. för mig är det enkelt att bara ligga på ryggen o vänta på säd men stackars våre män måste verkligen kämpa o prestationsångesten är inte alltid så rolig. Män kan ha lättare att komma på egen hand - vid såna tillfällen så rekommenderar jag heminsemination. 
    Vi är riktigt trötta på det här - inte minst min man. Tar sig aldrig oavsett hur mkt vi kämpar. Vi har lämnat ansökan om IVF nu. Planen är att köra ett IVF försök i januari om vi inte har lyckats fram tills dess. Sen undrar jag om någon här har någon erfarenhet med ägglossnings spruta? som jag förstår det ; sätter den igång ägglossningen inom 24 timmar. o man tar ett ultraljud för hitta mogna ägg. 

Kanske borde vi försöka med sprutor tills januari?

Idag fick jag jätte konstig flytning. nästan lika tjockt og segt som spermier brukar vara när det rinner ut.. Någon som vet vad det kan betyda?

Kan ju vara värt att prova sprutor fram till ni ska börja med IVF, vem vet, kanske det som ska till, läst om många som tagit det några gånger och provat iallafall. får se vad våran läkare tycker om jag ska prova det. Men är tveksam, då jag ändå fått äl av pergo.

som du skrev nedan, slempropp är när man är gravid, och släpper ofta X antal timmar innan förlossningen drar igång.

Håller med om att man har detta i tankarna ofta! Tar upp mycket av ens tankeverkstad, jättejobbigt.
  • Juliii86

Idag är det den sista Provera tablett och sen får man väl vänta på att mensen kommer igång. Om jag ska vara ärlig så ser jag inte riktigt fram emot mens-provera. Man blöder ju ganska så mycket och den där menssmärtan är inte så rolig heller men men det så det är.

På tal om att ha sex vid ÄL känner jag igen mig. Anledningen till att jag skrev om tidigare att vi tog en paus var att det blev för mycket press att lyckas pricka in ÄL. Då använde jag ÄL tester och då sa jag alltid till sambo. Min sambo fick alltid prestationsångest så då kände jag att det är ingen ide att hålla på så här. Så då slutade jag använda ÄL tester och körde när vi kände oss för. Efter två årstid orkade jag inte mer och berättade för sambo att jag vill verkligen ha barn så jag tog kontakten med min läkare så nu är vi här igen. Nu har jag återigen beställt äl tester men denna gången ska jag inte berätta det för honom utan köra som vanligt. Förhoppningsvis så kanske det går vägen. Det känns som om vi kommer lyckas denna gången. 7 år utan att lyckas gör mig mycket ledsen då man hör andra lyckas på egen hand utan några problem alls. Man blir självklart glad för dem men innerst inne gör det ont i hjärtat.

Jag tänker ialla fall inte ge upp mer det har jag bestämt mig för och jag vet att vi alla här kommer lyckas! Ge inte upp tjejer vi är starka och vi måste tro på oss själva. Vad det än som händer finns det alltid lösningar.

Jag tror på er!

Vill du alltid ha sista ordet, talar du snart med dig själv
  • Solros78

På temat hur mycket man tänker på de här frågorna.

Jag har nog en känsla av sorg kring min ickegravida status dygnet runt. Känns liksom som en klump i magen hela tiden även om jag så klart inte tänker aktivt på det hela tiden. Men det känns som att jag just nu sldrig är 110 procent lycklig.

• Solros78

Ni vars män har svårt med press. Har ni diskuterat olika hjälpmedel, massera med (fertilitetsvänligt) glidmedel, se på någon erotisk film osv? Lite gå utanför era vanliga förspel helt enkelt?

Jag förstår ju inte hur man kan ha sex utan att förmedla att det är äl, slutar ni alltid med vanligt samlag annars när ni har sex?

• Lilltrollet

Hur menar du solros? Vi har sex lika ofta oavsett äl eller inte så vi är överens om att han inte behöver veta exakt när den är :)

• Lillyros

Imorgon ska jag lämna blodprov! Så man vet om man haft äl eller inte! Känns ändå fattigt med 3 ligg under denna perioden!

Sambon har haft problem med magen nu i två dagar oxå...får be till högre makter eller bara ladda om!

Svar på tråden Pergotime start sep 2014?