• Lillyros

Pergotime start sep 2014?

Hej!
    Ska börja på första pergotime kur nu i sep, finns det fler som vill följas åt?
    Har en flicka på 4 år...har försökt nu i två år snart att bli gravid, med ett missfall i maj 2013!

• Svar på tråden Pergotime start sep 2014?
  • Lillyros

Ok! Då blir det att vänta då;) det är man ju rätt bra på;)

Har stickningar i magen...lite pirr i brösten av och till...fast de har jag haft innan med! Men man hoppas ju alltid de ska vara något positivt! Känner väl efter för mycket:)

Solros78 skrev 2014-10-20 08:30:16 följande:

Jag lämnar blodprov på ett labb och det tar tre dagar ungefär innan läkaren kan se svaret.

• Lilltrollet

Bim -3 idag och neg på testet.. Börjar tappa hoppet samtidigt som jag inte har några mens-känningar alls. Brukar ha det från bim -6 ungefär.
    Kan det inte bara bli tors?! ;)

• helnil_
    I have a kid skrev 2014-10-19 22:51:40 följande:

FRÅGA till er här inne som äter/ätit pergotime

Har ni fått ägglossning varje kur ?

( bekräftat av blodprov) ?

Jag har ätit 7 kurer pergotime MEN bara fått äl på 3

P.g.a av för låg dos!

Jag har bara tagit en kur hittills, enkel och den gav ingen ägglossning. Om någon vecka ska jag ta dubbel kur. Har alla dina kurer varit enkelkurer? Tänker om du inte får höja upp dosen om du inte alltid får ägglossning?
  • helnil_

Har en fundering till er alla.. Min barnmorska trodde att jag skulle få en mensliknande blödning trots att jag inte fick ägglossning sist med pergo. Vilken dag skulle ni väntat till för att se om ni fick mens naturligt? Ska ju annars ta provera, är så frustrerande att vänta. Imorgon är cd 29. Jag får väldigt sällan mens naturligt, tre gånger per år ungefär så tvivlar på att jag kommer få det naturligt nu när jag inte ens fick äl.

• Lillyros

Gud va svårt det är att räkna ut allt! Har typ samma fråga, min cykel är på 32 dagar...ibland upp mot 39. Får man nu en "normal" cykellängd?

Har en vän med samma problem som du! Har du barn sen innan?

helnil_ skrev 2014-10-20 19:39:48 följande:

Har en fundering till er alla.. Min barnmorska trodde att jag skulle få en mensliknande blödning trots att jag inte fick ägglossning sist med pergo. Vilken dag skulle ni väntat till för att se om ni fick mens naturligt? Ska ju annars ta provera, är så frustrerande att vänta. Imorgon är cd 29. Jag får väldigt sällan mens naturligt, tre gånger per år ungefär så tvivlar på att jag kommer få det naturligt nu när jag inte ens fick äl.

• I have a kid
    helnil_ skrev 2014-10-20 19:35:40 följande:
    Jag har bara tagit en kur hittills, enkel och den gav ingen ägglossning. Om någon vecka ska jag ta dubbel kur. Har alla dina kurer varit enkelkurer? Tänker om du inte får höja upp dosen om du inte alltid får ägglossning?
    Okej! Fick flera äggblåsor av 1 tablett först, då sänkte dom till halvtablett i 2 månader men gav ingen äl. Prövade med 1 tablett igen ingen äl. Så fick jag 2 tabletter ( dock får jag 2-3 ägg ) Just nu har 3 ägg lossnat :) så NU ska det fan bli ett plus :)

• I have a kid
    monn skrev 2014-10-20 12:17:49 följande:

Jag tänker som du, på infertiliteten flera gånger om dagen. Det ligger liksom som en skugga över allt jag gör :(

Håller tummarna :) har själv lossat 3 ägg nyligt .)
  • I have a kid
    KnytetsMamma skrev 2014-10-20 09:36:02 följande:
    Jag har ätit två enkelkurer, fått ägglossning på båda eftersom jag blev gravid på båda, första kuren slutade tyvärr i ma och nu är jag gravid i vecka 8 och hoppas att allt går vägen denna gång.
     Håller tummarna :)  hur kändes det när du blev gravid på pergotime ? alltså innan du plussade ?
  • Lilltrollet

I have a kid - jag svarar också på din fråga ang symptom, det är säkert lite olika så kanske bra med fler svar. :) jag kände inget alls innan mer än lite vanlig "mensvärk". Anade absolut ingenting. Mina symptom, framförallt illamående kom runt v 6-7.

Svar på tråden Pergotime start sep 2014?