• Lillyros

Pergotime start sep 2014?

Hej!
    Ska börja på första pergotime kur nu i sep, finns det fler som vill följas åt?
    Har en flicka på 4 år...har försökt nu i två år snart att bli gravid, med ett missfall i maj 2013!

• Svar på tråden Pergotime start sep 2014?
  • KnytetsMamma

Jag kände inget speciellt innan jag plussade, kanske något mer kissnödig och lite mer andfådd men annars inga symtom. Håller tummarna för dig, när är BiM?

I have a kid skrev 2014-10-21 08:49:36 följande:
     Håller tummarna :)  hur kändes det när du blev gravid på pergotime ? alltså innan du plussade ?

• monn

Tack :) jag skall ej göra vul så jag vet inte om några ägg lossnar, har ej fått utslag på testerna än!

I have a kid skrev 2014-10-21 08:47:12 följande:

Håller tummarna :) har själv lossat 3 ägg nyligt .)

• Solros78

Gjort vul idag på cd 17 och trots att jag hade en blåsa på ca 11 mm cd 11 så tyder vare sig ältest eller vul idag på äl. Snacka om att känna sig blåst! Om man inte ens får äl med pergo, när ska man få det då liksom...?

Vi fortsätter med samma dos nästa månad, så det blir tre månader i rad men han tyckte det var ok, att det var lite olika meningar om det där med uppehåll. Han nenade att jag hade sån kraftig äl förra månaden så jag reagerar ju på medicinen, så därför behöver jag inte höja dosen.

Nu är ju bara total osäkerhet kring när mensen kommer, ska utomlands på charter snart så hade hoppats på sen äl och därmed slippa mensen utomlands men nu vet jag ju inte alls.

En fördel med att jag inte kan hoppas nu är att jag slipper förstöra semestern med deppande när mensen kommer, även om man nu deppar lite konstant istället...

• Gweny
    Solros78 skrev 2014-10-21 15:26:45 följande:

Gjort vul idag på cd 17 och trots att jag hade en blåsa på ca 11 mm cd 11 så tyder vare sig ältest eller vul idag på äl. Snacka om att känna sig blåst! Om man inte ens får äl med pergo, när ska man få det då liksom...?

Vi fortsätter med samma dos nästa månad, så det blir tre månader i rad men han tyckte det var ok, att det var lite olika meningar om det där med uppehåll. Han nenade att jag hade sån kraftig äl förra månaden så jag reagerar ju på medicinen, så därför behöver jag inte höja dosen.

Nu är ju bara total osäkerhet kring när mensen kommer, ska utomlands på charter snart så hade hoppats på sen äl och därmed slippa mensen utomlands men nu vet jag ju inte alls.

En fördel med att jag inte kan hoppas nu är att jag slipper förstöra semestern med deppande när mensen kommer, även om man nu deppar lite konstant istället...

Uch tråkigt det inte verkar fungera! Kommer du få prova sprutor sen istället då?
  • Gweny
    Lilltrollet skrev 2014-10-21 16:07:06 följande:

Vi kan deppa tillsammans då Solros, här började mensen idag... :(

Blää vad tråkigt!!!
  • sofie8702
    Solros78 skrev 2014-10-21 15:26:45 följande:

Gjort väntar ag på cd 17 och trots att jag hade en blåsa på ca 11 mm cd 11 så tyder vare sig ältest eller vul idag på äl. Snacka om att känna sig blåst! Om man inte ens får äl med pergo, när ska man få det då liksom...?

Förstår hur du känner, fick inte heller någon ägglossning denna kuren. skit drygt är de ja väntar fortfarande på mensen så ja kan börja om är på dag 36.
  • Solros78
    Lilltrollet skrev 2014-10-21 16:07:06 följande:

Vi kan deppa tillsammans då Solros, här började mensen idag... :(

Nej vad jobbigt! Ja det är verkligen tröstlöst detta...
  • Solros78
    Gweny skrev 2014-10-21 16:45:56 följande:
    Uch tråkigt det inte verkar fungera! Kommer du få prova sprutor sen istället då?
    Nej vi har bara pratat om fortsatt pergotime. Vad vore syftet med sprutor?
  • Solros78
    sofie8702 skrev 2014-10-21 16:48:15 följande:
    Förstår hur du känner, fick inte heller någon ägglossning denna kuren. skit drygt är de ja väntar fortfarande på mensen så ja kan börja om är på dag 36.
    Ja nu när det inte blev någon äl kunde ju gärna mensen komma redan idag!
Svar på tråden Pergotime start sep 2014?