Pergotime start sep 2014?
Hej!
Ska börja på första pergotime kur nu i sep, finns det fler som vill följas åt?
Har en flicka på 4 år...har försökt nu i två år snart att bli gravid, med ett missfall i maj 2013!
Hej!
Ska börja på första pergotime kur nu i sep, finns det fler som vill följas åt?
Har en flicka på 4 år...har försökt nu i två år snart att bli gravid, med ett missfall i maj 2013!
Fast det blir det ju! :)
Får nog ringa och fråga om det till nästa kur...om de inte blev något denna månaden.
Går ni på sjukhuset och får pergotime eller privat? Bor själv i Östergötland och om jag skulle få hjälp från landstinget skulle det bli svindyrt eftersom vi har barn sen innan så jag sökte privat och fick allt utan kostnad :)
Vi går på Rmc :)
Det låter knepigt att ni får gå gratis privat men behöver finansiera ev behandlingar via landstinget. Hur kommer det sig?
Går ni på sjukhuset och får pergotime eller privat? Bor själv i Östergötland och om jag skulle få hjälp från landstinget skulle det bli svindyrt eftersom vi har barn sen innan så jag sökte privat och fick allt utan kostnad :)

Det låter ju fruktansvärt :( men va skönt att ni ändå får hjälp, jag har hört mycket gott om de privata vårdgivarna här i området :) om det går så långt som ivf så har jag hört att det ibland går att göra bruttolönavdrag - kan kanske vara värt att kolla upp?
Nej, vi har inga barn sen tidigare, utan det är första gången någon av oss försöker få barn.
Eftersom vi har en dotter sen tidigare anses vi inte få kostnadsfri hjälp från landstinget, så första läkarbesöket skulle kosta 1500 kronor och sen tror jag själva pergotime-behandlingen skulle kosta runt 4000 kronor.....har ni barn sen innan?
Ja, det är trist att det kanske faller på ekonomin om man ska kunna få barn. Nu hade vi tur som lyckades bli gravida mha pergotime, ska på kub-ultraljud på onsdag. Lycka till!!!
Ahh ni har redan lyckats,så härligt :) tack för lyckönskning, :)
Ja, det är trist att det kanske faller på ekonomin om man ska kunna få barn. Nu hade vi tur som lyckades bli gravida mha pergotime, ska på kub-ultraljud på onsdag. Lycka till!!!

Vad tror ni?
Hjärtan=sex
Sedan har jag tempat
Och så fick sambon prestations ångest idag! Får nog till de imorgon...om de behövs!
Känns mycket i magen idag...liksom öm när jag sätter mig ner för hastigt! Är de kanske idag de släpper? Åååååå!!!!
Jag har läst att det är flera som inte "behöver" göra vul, men som sagt - med tanke på min reaktion - framför allt eftersom det blev FLER på halv kur, så skulle det kännas rät läskigt ???? du kan inte be om ett?