• Lillyros

Pergotime start sep 2014?

Hej!
    Ska börja på första pergotime kur nu i sep, finns det fler som vill följas åt?
    Har en flicka på 4 år...har försökt nu i två år snart att bli gravid, med ett missfall i maj 2013!

• Svar på tråden Pergotime start sep 2014?
  • Lillyros

Jag har tagit positivt äl test oxå...i fredags tror jag:)

monn skrev 2014-11-17 14:56:55 följande:

Spännande! Jag har också den appen! Har du tagit ägglossningstest eller bara tempat?

• Lillyros

Så har jag med haft! Olika månader typ...hoppas de är något positivt!

Solros78 skrev 2014-11-17 18:25:05 följande:

Alltså jag har fånigt ont i bröstvårtorna. De skaver mot tröjan hela tiden. Vad är det liksom? Kom typ i fredags-lördags dvs precis i samband med äl. Men aldrig upplevt det så här förut. Och det borde ju gå över nu efter äl tycker jag.

• Lillyros

Åh va tråkigt! Vad blir det efter spolningen då? Ivf?

Gweny skrev 2014-11-17 18:29:51 följande:

Min mens kom igång, hjälpte inte mina kurer pergotime. Känns verkligen hopplöst. Nu blir det spolningen om några dagar, sen samla kraft och ta nya tag, för 100e gången, känns det som.

• Solros78
    Lynnig skrev 2014-11-17 19:20:07 följande:
    Så hade jag när vi var gravida förra gången . Och ständigt styva... ;) håller tummarna
    Just så, ständigt styva. Rätt störigt faktiskt. Och jag kan ju inte hoppas på graviditetsymtom när de dyker upp samtidigt som äl...
  • Solros78

Min mens kom igång, hjälpte inte mina kurer pergotime. Känns verkligen hopplöst. Nu blir det spolningen om några dagar, sen samla kraft och ta nya tag, för 100e gången, känns det som.

Vad tråkigt! Hoppas spolningen gör underverk!
  • Lillyros

Igår fick jag ett riktigt melt down!!!!! Tänkte ju att få till det en sista gång denna äl....men han va trött! Då bröt jag ihop och förklarade för honom hur jag känner! Att jag inte tänker proppa i min massa hormoner om han inte är med på detta till 100%

Han hade inte riktigt fattat att de var så få dagar i en cykel man har möjlighet att bli gravid...jag sa att jag mått fruktansvärt dåligt och de tyckte han ju inte va så bra!

Jag ifrågasatte om han verkligen ville detta å de ville han såklart...jag sa att vi måste ju typ se detta som ett "jobb" för vi blir ju tydligen inte gravida så lätt! Å han gick med på att jag talar om för honom när äl är!

Så till nästa (för det känns inte hoppfullt denna månaden) tänkte jag höra med min gyn om äl spruta...så man vet exakt när ägget lossnar och att jag vill ha vul så man vet vad som är på G!

För jag orkar inte detta mer snart!

Tänkt va det hade sparat på energi om man sluppit detta! Och det tär på oss som par!

Vet inte om de känns bättre idag...svullen i ögonen är jag iaf:/

Hade ju känningar i magen både söndag å igår!!! Faaaaaaaaaaaaaaaaan va värdelöst de känns! (Sorry)

• Solros78
    Lillyros skrev 2014-11-18 06:57:20 följande:

Igår fick jag ett riktigt melt down!!!!! Tänkte ju att få till det en sista gång denna äl....men han va trött! Då bröt jag ihop och förklarade för honom hur jag känner! Att jag inte tänker proppa i min massa hormoner om han inte är med på detta till 100%

Han hade inte riktigt fattat att de var så få dagar i en cykel man har möjlighet att bli gravid...jag sa att jag mått fruktansvärt dåligt och de tyckte han ju inte va så bra!

Jag ifrågasatte om han verkligen ville detta å de ville han såklart...jag sa att vi måste ju typ se detta som ett "jobb" för vi blir ju tydligen inte gravida så lätt! Å han gick med på att jag talar om för honom när äl är!

Så till nästa (för det känns inte hoppfullt denna månaden) tänkte jag höra med min gyn om äl spruta...så man vet exakt när ägget lossnar och att jag vill ha vul så man vet vad som är på G!

För jag orkar inte detta mer snart!

Tänkt va det hade sparat på energi om man sluppit detta! Och det tär på oss som par!

Vet inte om de känns bättre idag...svullen i ögonen är jag iaf:/

Hade ju känningar i magen både söndag å igår!!! Faaaaaaaaaaaaaaaaan va värdelöst de känns! (Sorry)

Usch vad jobbigt men vad bra att ni pratade ordentligt och att han är med på banan!
  • Lillyros

Ja jag hoppas han fatta! Hade massa glatta flytningar igår å idag...kanske inte är försent...va tror ni? Dag 19 idag...

Solros78 skrev 2014-11-18 08:02:54 följande:

Usch vad jobbigt men vad bra att ni pratade ordentligt och att han är med på banan!

• Sophie16

Jag har varit full 2 ggr sedan vi börja försöka. Jag dricker inte längre. Drack jätte mkt innan - så det är en bra rehab. Jag har tagit glas vin under mensen kanske 3 ggr.

Riskerar inget. Hoppas jag får mitt efterlängtade (friska) barn en vacker dag.

Lillyros skrev 2014-11-14 18:53:51 följande:

Ja ok, jag känner väl så att något måste man ju få njuta av...med alkoholen alltså....blir ju inte direkt många glas! Slutade röka oxå inför pergotime kurerna...så känner mig jävligt stolt för det!

Känner att jag skulle vilja ha de så att vi kunde prata om äl dagarna! Men alla personer och förhållanden är ju olika! Efter 8 år med min sambo vet jag hur han fungerar! Han måste klappas med hårs:) haha

• Sophie16

Hej. Jag inte varitinloggad på ett tag. Hur gick det hos doktorn? Vad sa doktorn om sprutan? Vad händer efter spolning ?

Svar på tråden Pergotime start sep 2014?