• Lillyros

Pergotime start sep 2014?

Hej!
    Ska börja på första pergotime kur nu i sep, finns det fler som vill följas åt?
    Har en flicka på 4 år...har försökt nu i två år snart att bli gravid, med ett missfall i maj 2013!

• Svar på tråden Pergotime start sep 2014?
  • Gweny

Jag kommer få en tid för spolning nu på cykeldag, väntar på mail om dag. Sen efter det kommer min läkare skicka remiss för IVF. att det ska vara så förbannat svårt, kan det inte bara funka. 

Och igår kväll, så smsade sambons lillasyrra precis,som är singel att hon är oplanerat gravid och vet inte vad hon ska göra....ja men visst, självklart, suck!!!   

• Juliii86
    Lillyros skrev 2014-11-18 06:57:20 följande:

Igår fick jag ett riktigt melt down!!!!! Tänkte ju att få till det en sista gång denna äl....men han va trött! Då bröt jag ihop och förklarade för honom hur jag känner! Att jag inte tänker proppa i min massa hormoner om han inte är med på detta till 100%

Han hade inte riktigt fattat att de var så få dagar i en cykel man har möjlighet att bli gravid...jag sa att jag mått fruktansvärt dåligt och de tyckte han ju inte va så bra!

Jag ifrågasatte om han verkligen ville detta å de ville han såklart...jag sa att vi måste ju typ se detta som ett "jobb" för vi blir ju tydligen inte gravida så lätt! Å han gick med på att jag talar om för honom när äl är!

Så till nästa (för det känns inte hoppfullt denna månaden) tänkte jag höra med min gyn om äl spruta...så man vet exakt när ägget lossnar och att jag vill ha vul så man vet vad som är på G!

För jag orkar inte detta mer snart!

Tänkt va det hade sparat på energi om man sluppit detta! Och det tär på oss som par!

Vet inte om de känns bättre idag...svullen i ögonen är jag iaf:/

Hade ju känningar i magen både söndag å igår!!! Faaaaaaaaaaaaaaaaan va värdelöst de känns! (Sorry)

Vad tråkigt att höra men bra ialla fall att du prata med honom vad du känner! Vet hur du känner dig för jag har haft det likadant förut tills jag sa till honom att vi måste kämpa mer. Massa styrke kramar! Hoppas att det blir bättre tills nästa omgång.
    Gweny skrev 2014-11-18 10:54:15 följande:

Jag kommer få en tid för spolning nu på cykeldag, väntar på mail om dag. Sen efter det kommer min läkare skicka remiss för IVF. att det ska vara så förbannat svårt, kan det inte bara funka. 

Och igår kväll, så smsade sambons lillasyrra precis,som är singel att hon är oplanerat gravid och vet inte vad hon ska göra....ja men visst, självklart, suck!!!   

styrke kramar till dig ockå! :(

Igår tog jag ju ett CB test efter att jag kom hem från jobbet då vart det tok negativ! Inte det blekaste streck som syntes. Imorses tog jag ett testlagret "då jag tror att jag har BIM idag" vart det helt blankt. Tog ett CB när jag kom hem från jobbet så syntes ett jätte svagt streck..inte riktigt blått men man ser att ett streck. Vet inte hur jag ska tolka det? Ska vänta några till med att testa med samma märke så får vi se om det blir starkare. Just nu vågar jag inte hoppas så jag väntar hellre lite till innan jag kan hurra och bli glad.

• Lillyros

Ja de känns bättre...bokade även in möte för ivf på carlanderska i Göteborg i januari! Hoppas jag slipper men jag pallar inte mer hemma nu känns de som!

Enda är väl om jag får mer pergo fast med äl spruta...så man är mer säker på när de släpper!

Har jätte ont i magen idag...kan typ inte sätta mig ner...funderade på om jag kan ha blivit överstimulerad...har ju inte vart på något vul! De vill jag ha tills nästa månad!

Juliii86 skrev 2014-11-18 17:13:34 följande:

Vad tråkigt att höra men bra ialla fall att du prata med honom vad du känner! Vet hur du känner dig för jag har haft det likadant förut tills jag sa till honom att vi måste kämpa mer. Massa styrke kramar! Hoppas att det blir bättre tills nästa omgång.styrke kramar till dig ockå! :(

Igår tog jag ju ett CB test efter att jag kom hem från jobbet då vart det tok negativ! Inte det blekaste streck som syntes. Imorses tog jag ett testlagret "då jag tror att jag har BIM idag" vart det helt blankt. Tog ett CB när jag kom hem från jobbet så syntes ett jätte svagt streck..inte riktigt blått men man ser att ett streck. Vet inte hur jag ska tolka det? Ska vänta några till med att testa med samma märke så får vi se om det blir starkare. Just nu vågar jag inte hoppas så jag väntar hellre lite till innan jag kan hurra och bli glad.

• Juliii86
    Lillyros skrev 2014-11-18 17:22:48 följande:

Ja de känns bättre...bokade även in möte för ivf på carlanderska i Göteborg i januari! Hoppas jag slipper men jag pallar inte mer hemma nu känns de som!

Enda är väl om jag får mer pergo fast med äl spruta...så man är mer säker på när de släpper!

Har jätte ont i magen idag...kan typ inte sätta mig ner...funderade på om jag kan ha blivit överstimulerad...har ju inte vart på något vul! De vill jag ha tills nästa månad!

Vad bra att du känner dig bättre. Ok, hoppas att det går bra på mötet. Förstår dig! Det kommer lösa sig ska du se, vi finns här om det skulle vara så.

Ja, det känns tryggare när man får VUL så man ser mer exakt hur det ligger till. Säger du till läkaren så kommer han säkerligen ge dig VUL för man vill vara på säkra sidan.

Hm, har du ringt läkaren frågat om vad det kan vara? Jag fick något sådant, att det var någon slags mensvärk och två dagar efter högg det till sen försvann det helt plötsligt. Vissa säger att det kan vara ägget som fäste sig men vet faktiskt. Kanske kan vara det?
  • Lilltrollet

Hej igen! Jag behövde en liten paus här ifrån efter förra mensen, nu är jag på bim -3. Tänkte tjuvtesta imorgon. Det som väger för är att jag har noll menskänningar, det brukar jag ha nästan en vecka innan annars. Ska försöka läsa ikapp under kvällen :)

• KnytetsMamma
    Juliii86 skrev 2014-11-18 17:13:34 följande:
    Vad tråkigt att höra men bra ialla fall att du prata med honom vad du känner! Vet hur du känner dig för jag har haft det likadant förut tills jag sa till honom att vi måste kämpa mer. Massa styrke kramar! Hoppas att det blir bättre tills nästa omgång.

styrke kramar till dig ockå! :(

Spännande, har du nån bild?
  • Juliii86
    KnytetsMamma skrev 2014-11-18 20:21:27 följande:
    Spännande, har du nån bild?
    Ja, jag har en bild men det går tyvärr inte se strecket på bilden :( Man ser den lättare i Live. Vet inte om jag vågar lägga upp den för det kommer se ut som negativ...
  • pergotimestina

Jag hoppar in här i tråden :) har börjat med min kur pergotime den 29/10 -2/11 fick ägglossning med tester den 8/11 som höll sig positiva i 4 dagar:)

Finns det någon här med erfarenhet som isåfall vet när min bim ska vara ??;) hahah

• Lynnig
    pergotimestina skrev 2014-11-18 20:43:30 följande:

Jag hoppar in här i tråden :) har börjat med min kur pergotime den 29/10 -2/11 fick ägglossning med tester den 8/11 som höll sig positiva i 4 dagar:)

Finns det någon här med erfarenhet som isåfall vet när min bim ska vara ??;) hahah

Jag har i denna cykel använd Prego så vet inte exakt. Men jag började med Prego dag 5 (1/11) ägglossningstest positivt på dag 16( kunde konstateras med ultraljud dag 17. Gjorde ett ultraljud dag 14, så då kunde de jämföra äggblåsor .

Jag räknar med BIM på en 31 dagars cykel, så jag haft tidigare när jag haft äl dag 16.

Hoppas till någon hjälp
  • pergotimestina

Jätte tacksam för svar men det blev inte så mkt klarare haha jag är helt kass på detta! Jag som aldrig har haft en "normal" mens och ägglossning:(

Känns lite som att vara nybörjare på att läsa kinesiska :/

Jag har hört iallafall att mensen oftast kommer 14 dagar efter en ägglossning , men detta kanske bara stämmer om man har en mens cykel på 28 dagar...

Men jag antar att med pergotime så får man en mer NORMAL mens cykel??

Svar på tråden Pergotime start sep 2014?