• någonisverige

överdriver jag efter otrohet?

Vet inte om det är fel på mig? Överdriver jag, har jag för stort ego eller e jag onormal som efter 4 månader fortfarande inte kan släppa in honom helt o inte kan komma över hans affär?

Han har visat stor ånger, ber om förlåtelse ofta, säger att han älskar mig mer än livet så gott som dagligen o att han inte vet varför han gjorde det. Men jag har så svårt att sluta grubbla, svårt att komma över det och sveket känns inte mindre.

De hade ingen sex men han trodde att han var kär i henne, ömma kärleksfulla sms om längtan o framtid, några diskreta kyssar, köpte smycke till henne, hon var här hemma på en fest när inte jag var hemma och åt maten jag ha de lagat, satt i mitt kök, i min soffa, hon har åkt i min bil o lunchat med min man. Han ville inte bli "taggad" på fb o gillade inget jag satte upp under den tiden. Men allt hon skrev gillade han o alla hennes foto också. Var var jag då? Hans stora kärlek som han inte kan leva utan? Dessa tankar blir inte mindre, de bara snurrar o snurrar i mitt huvud o jag vet inte hur jag ska komma över det, hur jag ska sluta tänka bakåt o istället framåt med allt han säger o gör nu. Blir galen snart!! Hjälp snälla om ni har tips o råd. E jag en dramatjej?

Vi har ju 20 tillsammans o hela vårt liv har vi byggt upp tillsammans. Älskar jag honom på riktigt om jag inte kan ta till mig allt han säger nu? Han har gjort allt jag bett om- familjerådgivning, bytt jobb osv.

• Svar på tråden överdriver jag efter otrohet?
  • molly50
    någonisverige skrev 2014-09-18 12:28:56 följande:

Nu är det lite jobbigt med mina känslor igen... Borde inte samlivet fungera iallafall? Han säger att han vill men att han känner prestationskrav därför går det inte. Att han är så deppig över det han har gjort därför undviker han att ha sex. .jag känner mig avvisad o blir ledsen.

Han vill att vi först ska bli ännu mer trygga i vardagen.

Om han mår så dåligt över det han har gjort så behöver han ju prata om det.
    Går ni på familjerådgivning,eller hur var det?
    Annars är det ett tips jag kan ge.
    Ni behöver nog båda prata igenom det här ordentligt och gärna med någon utomstående som kan ge er sina synpunkter och tips och råd om vad ni kan göra.
    Mattias och Hannah.
  • Phalaenopsis
    någonisverige skrev 2014-09-18 12:28:56 följande:

Nu är det lite jobbigt med mina känslor igen... Borde inte samlivet fungera iallafall? Han säger att han vill men att han känner prestationskrav därför går det inte. Att han är så deppig över det han har gjort därför undviker han att ha sex. .jag känner mig avvisad o blir ledsen.

Han vill att vi först ska bli ännu mer trygga i vardagen.

Han sätter sig själv i främsta rummet och bryr sig inte om ifall det drabbar dig - igen. Hade han velat kunde han tillfredsställt dig på många sätt. Mer FR!
  • någonisverige
    Phalaenopsis skrev 2014-09-19 13:25:27 följande:

Han sätter sig själv i främsta rummet och bryr sig inte om ifall det drabbar dig - igen. Hade han velat kunde han tillfredsställt dig på många sätt. Mer FR!

Vi går på FR o varje gång vi e där pratar vi om hans ångest över det han har gjort osv.. På ett sätt känns det bra men samtidigt tycker jag emellanåt "jaha nu handlat det om honom igen"...
  • Fool
    någonisverige skrev 2014-09-19 15:24:31 följande:
    Vi går på FR o varje gång vi e där pratar vi om hans ångest över det han har gjort osv.. På ett sätt känns det bra men samtidigt tycker jag emellanåt "jaha nu handlat det om honom igen"...
    Han verkar vara en riktig drama queen , ge han en snickersFlört

Tycker du ska säga ifrån nästa gån han tar över shown på FR , säg precis vad du tycker.... typ... måste ALLT handla om dig och vad du känner ? Det är ju lixom det som är syftet med FR , att man ska kunna diskutera problem och få hjälp att reda ut dem , och hans drama queen fasoner är ju helt klart ett problem.
  • någonisverige
    Fool skrev 2014-09-19 15:56:33 följande:

Han verkar vara en riktig drama queen , ge han en snickers

Tycker du ska säga ifrån nästa gån han tar över shown på FR , säg precis vad du tycker.... typ... måste ALLT handla om dig och vad du känner ? Det är ju lixom det som är syftet med FR , att man ska kunna diskutera problem och få hjälp att reda ut dem , och hans drama queen fasoner är ju helt klart ett problem.

Det har jag gjort o han tycker också det blir för mycket snack om honom men FR tjejen verkar tycka om att prata om honom. Hon leder alltid in samtalet till honom. Kanske skulle vi be om någon annan kontakt?!
  • när glömma

Jag har själv blivit bedragen och fortfarande efter 2 år så har jag tankar och frågor. Vi har varit gifta länge, är det fortfarande, så det går att lösa om båda vill. Det är inten tröst för dig, jag menar att det tar tid.

Häromdagen läste jag en bok,  Olle Wadström, "sluta älta och grubbla"
    Hanförklarar att ältandet ger tröst,  som ger mer ältande,  som ger tröst, det är en tennismatch i tankarna.  Jag fick en annan syn på mitt ältande. Rekommenderas att läsa.

Finns en internetsida:  www.terapisnack.com där du kan läsa om otrohet.
    Det är en bra sida med många seriösa inlägg. Här på FL kan det bli sandlåda

Lycka till!

• någonisverige
    när glömma skrev 2014-09-20 07:21:44 följande:

Jag har själv blivit bedragen och fortfarande efter 2 år så har jag tankar och frågor. Vi har varit gifta länge, är det fortfarande, så det går att lösa om båda vill. Det är inten tröst för dig, jag menar att det tar tid.

Häromdagen läste jag en bok,  Olle Wadström, "sluta älta och grubbla"
    Hanförklarar att ältandet ger tröst,  som ger mer ältande,  som ger tröst, det är en tennismatch i tankarna.  Jag fick en annan syn på mitt ältande. Rekommenderas att läsa.

Finns en internetsida:  www.terapisnack.com där du kan läsa om otrohet.
    Det är en bra sida med många seriösa inlägg. Här på FL kan det bli sandlåda

Lycka till!

Tack för tipset. Ska kolla. Jag måste försöka tänka på något annat sätt för som det är nu går det inte.. Inte bara att jag mår dåligt av att tänka på det men att det alltid blir långa långa bråk när jag tar upp något som jag känner. 

Hela hans kroppsspråk visar Åh, nej inte nu igen fast lite kyligt och sedan går han in i "försvar" och han slutar aldrig och märker mina ord, sedan tar jag åt mig och blir ledsen och svara..och så går det runt och runt.... igår höll vi på från 22-02!!! 

Riktigt dåligt för oss... på alla sätt :(
  • Haskel
    någonisverige skrev 2014-09-20 07:44:43 följande:
    Tack för tipset. Ska kolla. Jag måste försöka tänka på något annat sätt för som det är nu går det inte.. Inte bara att jag mår dåligt av att tänka på det men att det alltid blir långa långa bråk när jag tar upp något som jag känner. 

Hela hans kroppsspråk visar Åh, nej inte nu igen fast lite kyligt och sedan går han in i "försvar" och han slutar aldrig och märker mina ord, sedan tar jag åt mig och blir ledsen och svara..och så går det runt och runt.... igår höll vi på från 22-02!!! 

Riktigt dåligt för oss... på alla sätt :(
    Hej TS! 
    Beklagar dina erfarenheter och din jobbiga sits.

För att kunna släppa det som hänt, gå vidare och kanske bli stärkt av erfarenheten, måste du förstå din man. Vidare bör du även förstå dig själv.
    Har du försökt att sätta dig in i din mans situation, försökt förstå varför han gjorde som han gjorde?
    I grund och botten gjorde din man två fel, han blev attraherad och fick känslor för en annan kvinna.
    Innerst inne vet du att det inte går att beskylla din man för. Då det inte är något vi människor styr över. Självklart borde han ha brutit med kvinnan, när han "fick känslor". Men du vet säkert själv hur det känns att bli förälskad/attraherad/bekräftad. Det är krafter som få rår på.

Utan att beskylla dig, så undrar jag hur ert förhållande såg ut när det hela begav sig. Var du och ert förhållande "fantastiskt", eller gick det mesta på slentrian. Hur mådde du och han, fanns ni verkligen alltid för varandra?
    Detta frågar jag inte för att beskylla/du ska beskylla dig själv. Utan enbart för att de kan ge viss förståelse. Innerst inne tror jag, att din största fråga är "VARFÖR?".

Försök vidare tänka dig in i din mans situation i nuläget. Fundera över hur du själv vill/önskar bli bemött, när du själv gjort fel.

Som svar på din fråga: Nej, du är ingen "dramaqueen", dina känslor är helt naturliga. Men förr eller senare måste man fatta ett beslut. "Ska jag fortsätta älta detta, eller ska jag gå vidare?"

//Haskel
  • någonisverige
    Haskel skrev 2014-09-20 10:02:51 följande:

Hej TS! 

Beklagar dina erfarenheter och din jobbiga sits.

För att kunna släppa det som hänt, gå vidare och kanske bli stärkt av erfarenheten, måste du förstå din man. Vidare bör du även förstå dig själv.

Har du försökt att sätta dig in i din mans situation, försökt förstå varför han gjorde som han gjorde?

I grund och botten gjorde din man två fel, han blev attraherad och fick känslor för en annan kvinna.

Innerst inne vet du att det inte går att beskylla din man för. Då det inte är något vi människor styr över. Självklart borde han ha brutit med kvinnan, när han "fick känslor". Men du vet säkert själv hur det känns att bli förälskad/attraherad/bekräftad. Det är krafter som få rår på.

Utan att beskylla dig, så undrar jag hur ert förhållande såg ut när det hela begav sig. Var du och ert förhållande "fantastiskt", eller gick det mesta på slentrian. Hur mådde du och han, fanns ni verkligen alltid för varandra?

Detta frågar jag inte för att beskylla/du ska beskylla dig själv. Utan enbart för att de kan ge viss förståelse. Innerst inne tror jag, att din största fråga är "VARFÖR?".

Försök vidare tänka dig in i din mans situation i nuläget. Fundera över hur du själv vill/önskar bli bemött, när du själv gjort fel.

Som svar på din fråga: Nej, du är ingen "dramaqueen", dina känslor är helt naturliga. Men förr eller senare måste man fatta ett beslut. "Ska jag fortsätta älta detta, eller ska jag gå vidare?"

//Haskel

Ja, varför är det som snurrar mest och hur kunde han. Jag kan inte säga att vi hade det bästa förhållandet hela tiden. Jag drog mig undan o spretade ut bland vänner och hemma var det mest tyst o vi levde parallella liv. Inte för att försvara mig men han hade aldrig någon ork eller vilja att gör något, prata osv. de senaste åren. Det är/var alltid jag som lyfte stämningen hemma, har kontakt med vänner, hållet i hushållet mm. Ju mer jag gjorde desto mer drog han sig undan o störde sig på mig att jag skulle vara så "duktig" och "hur orkar hon".

Han uppfattar saker jag gör o säger som att mitt liv går ut på att underminera honom. Han ser inte sitt eget ansvar. Jag ifrågasatte ofta detta o han blev mer o mer distanserad. Men, det eskalerade när hon dök upp. Hon hade ju inga krav o han hade inget ansvar. Det är lätt att "kära ner sig" då. Det som är mest besynnerligt är att det var han o inte jag som var otrogen. Tom FR har tänkt på det. Han säger gång på gång att det inte fanns någon anledning till att han drogs till henne mer än att han inte uppskattade det han har hemma. Att han istället tänkte "orkar inte ta tag i det hemma o detta kräver ingen ansträngning."

Jag vet innerst inne att jag måste släppa det men jag måste få hjälp av honom. Jag försöker dagligen med det..
Svar på tråden överdriver jag efter otrohet?