• någonisverige

överdriver jag efter otrohet?

Vet inte om det är fel på mig? Överdriver jag, har jag för stort ego eller e jag onormal som efter 4 månader fortfarande inte kan släppa in honom helt o inte kan komma över hans affär?

Han har visat stor ånger, ber om förlåtelse ofta, säger att han älskar mig mer än livet så gott som dagligen o att han inte vet varför han gjorde det. Men jag har så svårt att sluta grubbla, svårt att komma över det och sveket känns inte mindre.

De hade ingen sex men han trodde att han var kär i henne, ömma kärleksfulla sms om längtan o framtid, några diskreta kyssar, köpte smycke till henne, hon var här hemma på en fest när inte jag var hemma och åt maten jag ha de lagat, satt i mitt kök, i min soffa, hon har åkt i min bil o lunchat med min man. Han ville inte bli "taggad" på fb o gillade inget jag satte upp under den tiden. Men allt hon skrev gillade han o alla hennes foto också. Var var jag då? Hans stora kärlek som han inte kan leva utan? Dessa tankar blir inte mindre, de bara snurrar o snurrar i mitt huvud o jag vet inte hur jag ska komma över det, hur jag ska sluta tänka bakåt o istället framåt med allt han säger o gör nu. Blir galen snart!! Hjälp snälla om ni har tips o råd. E jag en dramatjej?

Vi har ju 20 tillsammans o hela vårt liv har vi byggt upp tillsammans. Älskar jag honom på riktigt om jag inte kan ta till mig allt han säger nu? Han har gjort allt jag bett om- familjerådgivning, bytt jobb osv.

• Svar på tråden överdriver jag efter otrohet?
  • någonisverige

[quote=73935824][quote-nick]Judda

Judda

Fortsätt i familjeterapin även om det är jobbigt. Kanske måste ni få det ännu tuffare en period för att sen kunna ta er ut på andra sidan? Ofta är det ju så.

När jag läste din historia kom jag genast att tänka på en av mina favoritfilmer. Vet inte om det passar er, men själv tycker jag att man kan bli hjälpt av budskapet i en film eller sång. Den heter iaf "Sex lektioner i kärlek" eller "Playing by heart". Gammal film från 1998 med bl a Sean Connery i en av rollerna. Han försöker i filmen förklara för sin fru hur han kunde bli kär i en annan kvinna många år tidigare, (under deras äktenskap alltså.) Väldigt bra film och kanske ngt att relatera till.

Önskar er stort lycka till! Hoppas att ni tar er ur krisen tillsammans.

[/quote]

Tack för filmtips o allt annat. Ska försöka hitta filmen.

• någonisverige
    Anonym (undrar) skrev 2014-09-05 13:30:04 följande:

Hm.. det där med att de inte haft sex hade jag tagit med några nypor salt. Verkligen. Det hade jag haft enormt svårt att tro på. En karl som är så förälskad som din man verkar ha varit i denna kvinna gör väl nästan allt för att få ha sex med henne.

Hm..Vet inte vad jag ska säga men allt som han och hon har sagt hittills tyder på att de inte har haft sex. Jag känner att jag litar på det. Han ringde henne utan att hon visste att jag lyssnade. Men om man vill kan man sedan tänka, han kanske varnade henne innan han ringde. Nej, jag kan inte måla upp andra scenarior nu utan måste gå på vad jag känner o tror.

Men skulle det komma fram senare, hade jag inte fixat det. Det hade varit droppen, inte baraom de har haft sex utan att han har ljugit om det. Men som sagt jag tror faktiskt honom.
  • någonisverige
    Utflykt i verkligheten skrev 2014-09-05 10:46:52 följande:

Hur känns det idag? Du har ju fått lite olika syninklar på det hela och sovit på saken misstänker jag.

Känns lite bättre idag.... Just nu. Känns som "ett steg fram o ett halvt bak" om o om igen. Man kommer lite framåt. Detta forumet är guld värt. Har ingen annan att prata med. Ingen vet.
  • Fool
    någonisverige skrev 2014-09-05 16:11:35 följande:
    Hm..Vet inte vad jag ska säga men allt som han och hon har sagt hittills tyder på att de inte har haft sex. Jag känner att jag litar på det. Han ringde henne utan att hon visste att jag lyssnade. Men om man vill kan man sedan tänka, han kanske varnade henne innan han ringde. Nej, jag kan inte måla upp andra scenarior nu utan måste gå på vad jag känner o tror.

Men skulle det komma fram senare, hade jag inte fixat det. Det hade varit droppen, inte baraom de har haft sex utan att han har ljugit om det. Men som sagt jag tror faktiskt honom.
    Svårt att veta sånt , mitt ex hade snackat ihop sig med sin lover om en story ifall  jag skulle ringa honom... och rent statistiskt så tror jag de allra flesta ljuger om sånt iaf initiallt ibland från början till slut.

Sen rent psykologiskt så tror jag personer som inte varit helt ärliga är klar mer känsliga för "utfrågningar" än de som lagt alla korten på bordet eftersom det finns en risk att de försäger sig eller att det ploppar fram någon pusselbit som inte riktigt stämmer med storyn.

Har hans story varit konsistent eller har den förändrats med tiden ?

Sorry TS  vill inte sätta en massa tvivel i skallen på dig , vill bara påpeka att det finns en möjlighet att det kan vara så , inte att det ÄR så.
  • någonisverige
    Fool skrev 2014-09-05 16:47:25 följande:

Svårt att veta sånt , mitt ex hade snackat ihop sig med sin lover om en story ifall  jag skulle ringa honom... och rent statistiskt så tror jag de allra flesta ljuger om sånt iaf initiallt ibland från början till slut.

Sen rent psykologiskt så tror jag personer som inte varit helt ärliga är klar mer känsliga för "utfrågningar" än de som lagt alla korten på bordet eftersom det finns en risk att de försäger sig eller att det ploppar fram någon pusselbit som inte riktigt stämmer med storyn.

Har hans story varit konsistent eller har den förändrats med tiden ?

Sorry TS  vill inte sätta en massa tvivel i skallen på dig , vill bara påpeka att det finns en möjlighet att det kan vara så , inte att det ÄR så.

Hela tiden samma story o jag har verkligen hjärntvättat honom på alla möjliga sätt 1000 ggr!
  • Fool
    någonisverige skrev 2014-09-05 16:54:24 följande:
    Hela tiden samma story o jag har verkligen hjärntvättat honom på alla möjliga sätt 1000 ggr!
    Ok , då  finns det kanske större chanser att han varit ärlig

I mitt ex fall var hon oxå konsistent , drog samma story hela tiden , problemet var att storyn i sig inte var speciellt övertygande och kändes väldigt censurerad.  Dock klantade hon sig genom att visa upp något inlägg hon hade gjort i ett annat forum liknande FL då hon ville använda det som något slags bevis för att jag var allmänt paranoid och dum i huvudet. Det hon inte riktigt hade räknat med var att det självklart skulle trigga min nyfikenhet på vad mer hon hade skrivit , och när man grävde lite djupare så framgick det en helt annan bild än den hon hade målat upp , inte direkt så att hon hade skrivit sanningen på inläggen men tillräckligt mycket för att fatta att hennes story inte gick ihop.

När jag efter lite detektivarbete konfronterade henne med det så blånekade hon in i det sista , det var inte förrän jag bad henne skriva på skilssmässopapprena som hon till slut erkände att storyn inte alls stämde med den gamla vanliga ursäkten "jag ville inte såra dig" och drog en ny story som även den kändes falsk men som hon såklart vidhöll var sanningen "på riktigt".

Insåg då att det var ganska lönlöst att ens försöka få fram sanningen öht utan att det antagligen skulle bli så att man fick avslöja den ena efter den andra lögnen som lager på en lök , vem  fan orkar hålla på med det.

Har den andra kvinnan oxå en partner ?
    Och om hon har det är han medveten om vad som hänt ?
  • någonisverige

[quote

Och om hon har det är han medveten om vad som hänt ?[/quote]

Ja hon har familj o tror inte hennes vet något. Jag vet inte om hon har sagt nått själv.

Gud, så jobbigt det måste ha varit för dig då o jag hade gjort samma sak alltså grävt vidare.nu förstår jag, Fool, varför du har så kloka saker att skriva. Du har själv varit med om det. Tack för att du dela delade dig

• Tecum
    någonisverige skrev 2014-09-04 19:55:16 följande:

Det är det jag inte gör alltså pikar o ständigt påminner honom. Jag är "snäll" kärleksfull o visar att jag uppskattar allt bra, fint osv han gör. Jag säger att jag älskar honom o vill vara med honom. Men ibland börjar det snurra mer o då blir det flera dagar av jobbiga diskussioner o suckar o så mår vi skit igen. Det jag önskar är att han förstår mig när det är så. Att han ger mig hopp o försöker lyfta situationen istället för att sucka o lägga hans ångest på mig. Då känns det som att jag, som vanligt, måste sätta mina känslor åt sidan för att han ojoj har det värre. Menar du att jag sla tycka synd om honom då o få dåligt samvete för att han har skuldkänslor? Det får jag men det gör att jag mår ännu sämre o det är ännu längre väg tillbaka.

Idag sa vi att vi lägger ner det o så fokuserar vi på bra saker igen. Ok, nu gör vi det. Bra saker men det jag har känt i 2-3 dagar igen får jag trycka ner o nästa gång jag är nere får jag väl dra på masken o prata med en väninna. Glider vi inte ifrån varandra då?

Men eftersom du drar upp detta när du har dåliga dar så påminns han om sitt misstag, och då han upplever att allt är sagt och gjort som kan göras i ämnet vet han inte vad han ska göra mer.

Alltså, jag förstår att du mår dåligt, det är inte det. Och du behöver inte tycka synd om honom eller ta på dig hans skuldkänslor. Men jag förstår fortfarande inte vad du vill att han ska göra? Han har ju sagt att han älskar dig, vill ha dig och fortsätta relationen. Hur många gånger måste han upprepa det? Du kanske har behov av att höra det gång på gång, vilket är förståeligt som situationen är, men han kanske inte är den som vill upprepa sig eller är ordens man? Ni får försöka hitta något slags jämviktsläge där.

När du mår dåligt, har du provat att dra till med någon annan orsak och isf, reagerar han annorlunda och mer tröstande då?

är du mår dåligt, prova åtminstone ibland att prata med en väninna istället. Jag inbillar mig att det hjälper er bägge. 
  • Fool
    någonisverige skrev 2014-09-05 17:45:29 följande:

[quote

Och om hon har det är han medveten om vad som hänt ?[/quote]

Ja hon har familj o tror inte hennes vet något. Jag vet inte om hon har sagt nått själv.

Gud, så jobbigt det måste ha varit för dig då o jag hade gjort samma sak alltså grävt vidare.nu förstår jag, Fool, varför du har så kloka saker att skriva. Du har själv varit med om det. Tack för att du dela delade dig

Troligen har hon inte sagt något. Men varför valde du att inte avslöja henne ?

Ja , det var otroligt jobbigt men det är det nog för de flesta. Är nog någon som måste upplevas för att förstå fullt ut. Synd att så många inte fattar exakt hur destruktivt det är för alla , ink den som varit otrogen. Då kanske fler skulle tänka sig för.... eller kanske inte.... människor är som sagt experter på att ljuga för sig själva.

Lite ironiskt att samma försvarsmekanismer som är till för att skydda oss kan hjälpa oss göra så korkade saker.
  • någonisverige

[quote=73937414][quote-nick]Tecum skrev 2014-09-05 19:10:09 följande:[/quote-nick

Hur många gånger måste han upprepa det? Du kanske har behov av att höra det gång på gång, vilket är förståeligt som situationen är, men han kanske inte är den som vill upprepa sig eller är ordens man? Ni får försöka hitta något slags jämviktsläge där.

När du mår dåligt, har du provat att dra till med någon annan orsak och isf, reagerar han annorlunda och mer tröstande då?

e. [/quote]

Tror att det är så men så. Ska försöka mad något annat...

Svar på tråden överdriver jag efter otrohet?