• någonisverige

överdriver jag efter otrohet?

Vet inte om det är fel på mig? Överdriver jag, har jag för stort ego eller e jag onormal som efter 4 månader fortfarande inte kan släppa in honom helt o inte kan komma över hans affär?

Han har visat stor ånger, ber om förlåtelse ofta, säger att han älskar mig mer än livet så gott som dagligen o att han inte vet varför han gjorde det. Men jag har så svårt att sluta grubbla, svårt att komma över det och sveket känns inte mindre.

De hade ingen sex men han trodde att han var kär i henne, ömma kärleksfulla sms om längtan o framtid, några diskreta kyssar, köpte smycke till henne, hon var här hemma på en fest när inte jag var hemma och åt maten jag ha de lagat, satt i mitt kök, i min soffa, hon har åkt i min bil o lunchat med min man. Han ville inte bli "taggad" på fb o gillade inget jag satte upp under den tiden. Men allt hon skrev gillade han o alla hennes foto också. Var var jag då? Hans stora kärlek som han inte kan leva utan? Dessa tankar blir inte mindre, de bara snurrar o snurrar i mitt huvud o jag vet inte hur jag ska komma över det, hur jag ska sluta tänka bakåt o istället framåt med allt han säger o gör nu. Blir galen snart!! Hjälp snälla om ni har tips o råd. E jag en dramatjej?

Vi har ju 20 tillsammans o hela vårt liv har vi byggt upp tillsammans. Älskar jag honom på riktigt om jag inte kan ta till mig allt han säger nu? Han har gjort allt jag bett om- familjerådgivning, bytt jobb osv.

• Svar på tråden överdriver jag efter otrohet?
  • Fool
    MxMeNow skrev 2014-09-03 20:54:08 följande:
    Missade du ""? "Straffa" och en förklaring i form av ältandet.
    Fool skrev 2014-09-03 20:46:25 följande:

Anser du att 4 månader är tillräcklkligt lång tid att komma över en otrohet ?

Kan man inte släppa något och gå vidare ska man inte fortsätta ihop, som i det här fallet! Jag skulle aldrig stanna hos någon som varit otrogen för jag skulle älta och det skulle inte gynna någon. Vad vinner TS på att älta, gnälla och ta på sig offerkoftan men ändå välja att fortsätta ihop med sin man?
    Personligen håller jag med om att det är bättre att lämna , men många tycker att det är värt att ge sin partner en andra chans , oftast för barnens skull. Men om man nu bestämmer sig för att ge sin partner en andra chans så tror jag det tar mycket längre tid än fyra månader att komma över sveket , och ältandet är en naturlig del av läkeprocessen.

www.1177.se/Stockholm/Tema/Psykisk-halsa/Diagnoser-och-besvar/Barn-och-unga/Att-hamna-i-kris1/

sv.wikipedia.org/wiki/Psykisk_kris
  • Anonym
    MxMeNow skrev 2014-09-03 20:54:08 följande:

Missade du ""? "Straffa" och en förklaring i form av ältandet.Kan man inte släppa något och gå vidare ska man inte fortsätta ihop, som i det här fallet! Jag skulle aldrig stanna hos någon som varit otrogen för jag skulle älta och det skulle inte gynna någon. Vad vinner TS på att älta, gnälla och ta på sig offerkoftan men ändå välja att fortsätta ihop med sin man?

Ta på sig offerkoftan?! Den har jag inte på mig självmant. Straffar, ältar?! Bara gå vidare? Har du haft djupa relationer? Det gör ONT att bli sviken o du kanske bara rycker på axlarna o går vidare men för mig betyder människorna i mitt liv, mitt äktenskap, tilliten allt. Det som har skadats vill jag ska läka så vi kan bygga upp vårt liv igen. Det är det som jag behöver hjälp med av min man, i stunder när jag är nere. all sparka på någon som redan ligger är ganska fult!
  • Fool

TS , det låter på dig som om du inte är så intresserad av FR , finns det någon anledning till det ?

• Anonym
    Fool skrev 2014-09-03 21:36:14 följande:

TS , det låter på dig som om du inte är så intresserad av FR , finns det någon anledning till det ?

Jo, Jag är intresserad av FR vi går ju men mannen vill helst inte.
  • Fool
    Anonym skrev 2014-09-03 22:15:31 följande:
    Jo, Jag är intresserad av FR vi går ju men mannen vill helst inte.
    Ok , sorry drog förhastade slutsatser.

Det är kanske inte så konstigt att han helst inte vill gå på FR eftersom det innebär att han inte kan slingra sig ur att svara på jobbiga frågor när han är på FR som han kan göra hemma.

Har du tagit upp den frågan på FR ? Dvs att du tycker han försöker undvika att ta sitt ansvar genom att dra på sig offerkoftan ?
  • Anonym (otrogen fru)

Jo jag var det inget jag är stolt över men gjort är gjort

Efter 20 års äktenskap och drivit egna företag tillsammans i många år. Jag tröttnade på.min kära make. Höll på.jobba ihjäl sig och la inte märke på mig.

Detta hände för 3 år tbx

Första dagarna var hemska, maken berättade även för vår 20 årige son.. Jag fick titta på och säga förlåt

Vi gick på parterapi i ett halvår.. Nu har han äntligen släppt kontrollen. Han o jag förstod vad vi gjorde för fel.. Nu jobbar vi inte på samma jobb, vi har lärt oss att vara nyfikna på varandra på nytt sätt

Ja jag bad om att få flytta ut, han vägrade släppa mig. Vi försökte än funkar det

Lycka till

• någonisverige

Ja, o rådgivaren också. Han säger att han har svårt att vända något negativt till något positivt och att han inte vet hur. O så pratar vi om det o han förstår säger han o varje gång säger han att han ska försöka att inte bli defensiv näsravgång utan tänka på att det inte e en "attack" utan att jag e ledsen o behöver honom.

Efter några ganska bra dagar när jaginte säger något om det utan tvärt om uppmuntrar de bra sakerna o är "snäll" kommet det kanske en stund när jag blir ledsen, grubblar o säger något om det att det är därför jag är lite off så blir det så igen. Han suckar o så handlar det om att han känner sig så rutten o deppig för jag har "påmint" honom. Han vill helst sopa under mattan.

Efter fleeeeera timmar slutar det med att vi lägger av utan att må bättre men i morgon då ska vi försöka må bättre. O det gör vi ibland men först några dagar av oro o ångest för båda...

• Anonym
    Anonym (otrogen fru) skrev 2014-09-03 23:53:29 följande:

Jo jag var det inget jag är stolt över men gjort är gjort

Efter 20 års äktenskap och drivit egna företag tillsammans i många år. Jag tröttnade på.min kära make. Höll på.jobba ihjäl sig och la inte märke på mig.

Detta hände för 3 år tbx

Första dagarna var hemska, maken berättade även för vår 20 årige son.. Jag fick titta på och säga förlåt

Vi gick på parterapi i ett halvår.. Nu har han äntligen släppt kontrollen. Han o jag förstod vad vi gjorde för fel.. Nu jobbar vi inte på samma jobb, vi har lärt oss att vara nyfikna på varandra på nytt sätt

Ja jag bad om att få flytta ut, han vägrade släppa mig. Vi försökte än funkar det

Lycka till

Så skönt att höra att det är bra för er nu o att ni e nyfikna på varandra igen. Men 3 år?? ältande, pratade o frågade din man om det länge?
  • Anonym (epoq)

Det handlar inte om ifall du överdriver. Det handlar om hur du mår, och det handlar om ifall du kommer kunna bygga upp tilliten igen.

• Anonym (otrogen fru)

Ja tyvärr så kom han kom på mig samma kväll

Ställde mig mot väggen

Sen var det riktigt jobbigt fick typ i gå ut själv dottern var med överallt. Jag hade sagt att jag skulle träffa min bästa väninna han knackade hos henne o jag var ej där..

Vi grät tillsammans månader

Han undrade varför...

Sakta har han börja lita på mig

Svar på tråden överdriver jag efter otrohet?