• Anonym (Arg)

Min styvson antastade min dotter.

Min 12-årige styvson antastade ett av mina barn, 7 år, när han trodde hon sov. Jag kan nu inte känna att jag är en bra styvmorsa- jag irriterar mig över allt pojken gör och min man ser inte alls problemet utan det är visst överspelat nu. För mig är det inte det! Det har blivit en socanmälan av det men där blir det inget mer än en snabb diskussion med pojken om att man inte får göra så. För mig är det mer allvarligt för det finns fler barn här som jag är rädd att han utnyttjat. (Inga könsorgan var inblandade som tur är men det är allvarligt ändå anser jag). Pappan och mamman curlar och jag får fnatt på hela situationen. Jag och min man har en treårig dotter ihop och jag lämnar inte d ensamma en enda sekund, pappan blir arg och tycker att jag överdriver och blir arg för han vill inte att pojkstackarn ska behöva ta ansvar för sitt agerande alls. Det är ju överspelat. Själv pyr jag av irritation och jag kan inte alls hantera situationen. För mig är det helt galet att det öht hänt för sånt SKA inte hända. Han har kränkt mina barn på så många sätt i flera år och det här sexuella övergreppet var droppen s fick bägaren att rinna över. Jag är dessutom gravid igen så nu känner jag mest oro över att det finns ett till barn som kommer vara i farozonen. Jag har blivit förbjuden att prata det a hänt med någon. Det kliar liksom i mig. Ge mig moraliska pekfingrar eller konstruktiva ideer. Något! Vad som helst duger ;)

• Svar på tråden Min styvson antastade min dotter.
  • Anonym (X)
    Anonym (sign) skrev 2014-09-12 21:54:54 följande:

Vilken obehaglig tråd detta är. Men är det på riktigt, hoppas inte det. Ju mer jag läser desto mer förfärlig framstår Ts.  Hoppas verkligen att hon inte är på riktigt. 

Håller med om att det är en obehaglig tråd, att så många tycker övergrepp är ok och en bagatell är riktigt otäckt.
  • Anonym (T)

Övergrepp!?

En fundering hur kan någon stoppa en tunga djupt ner i halsen på någon som sover?

Anses detta som sexuellt övergrepp hade pojken varit intagen nu.

Hade en granne som sexuellt förgrep sig på sin bio syster denne grabb var borta länge från familjen.

Är det nu så att ts eller ts barn tsm med ts man och barn inte vill eller kan bearbeta detta så är det ju så att ts får skiljas.

Din man TS kommer alltid vara pappa till detta barn.

Föräldrar ska stötta,lyssna,hjälpa,älska sina barn. Inte vända barnet ryggen då det behöver hjälp.

• Anonym (Oj)
    Ess skrev 2014-09-12 22:00:12 följande:

Varför ska ts bry sig om pojken?

Hon ska bry sig om sina egna barn, precis som hon gör. Hennes enda ansvar är att skydda sina barn från en person de mår dåligt av. 

Pojkens behov ligger på hans föräldrar. 

Hon borde bry sig därför att hon har valt att leva ihop med barnet och barnets pappa som en familj. Jag förstår att du tycker att man kan ta in ett barn i sitt hem och sedan inte alls engagera sig i det. Jag förstår inte ens hur det praktiskt är möjligt. Ska hämtningar på fritids alltid ligga på bioföräldern? Tvättar man familjens kläder ihop, diskar man var för sig eller hur ser det ut i din värld? Om barnet är ledset på natten och vill att man ska komma ska man då hänvisa till den andre föräldern? Om barnet visar en teckning som det gjort hänvisar man då till deras bioförälder?

Sen förstår jag att du inte har någon närmare relation till dina bonusbarn. Det vore intressant att höra hur de beskriver dig. Med den kyla du beskriver dem så kan de inte hysa några varmare känslor för dig heller.
  • Anonym (sign)
    Anonym (T) skrev 2014-09-12 22:13:13 följande:

Föräldrar ska stötta,lyssna,hjälpa,älska sina barn. Inte vända barnet ryggen då det behöver hjälp.

Detta gäller för Ts del bara för hennes egna barn. Förstår inte hur man kan leva med en man och säga sig älska honom med de känslor Ts verkar ha för en del av honom , dvs hans barn
  • Anonym (Oj)
    Anonym (sign) skrev 2014-09-12 21:54:54 följande:

Vilken obehaglig tråd detta är. Men är det på riktigt, hoppas inte det. Ju mer jag läser desto mer förfärlig framstår Ts.  Hoppas verkligen att hon inte är på riktigt. 

• Anonym (T)
    Anonym (sign) skrev 2014-09-12 22:17:11 följande:

Detta gäller för Ts del bara för hennes egna barn. Förstår inte hur man kan leva med en man och säga sig älska honom med de känslor Ts verkar ha för en del av honom , dvs hans barn

Håller med. Hur ska man fortsatt vara sambo med någon vars barn man är rädd för och hatar???

Om nu ts är så rädd o anser att detta är ett sexuellt övergrepp så ska hon ta med sig barnen o lämna.

Men hon väljer att stanna kvar och föraktar sin sambo pga att han högt till sitt barn inte talar om att denne har problem mm

Skulle ALDRIG vända mitt barn ryggen och inte bonus heller.

Däremot söka hjälp!

Hjälper inte det så får vi separera.
  • Anonym (Oj)

Övergrepp!?

En fundering hur kan någon stoppa en tunga djupt ner i halsen på någon som sover?

Hade en granne som sexuellt förgrep sig på sin bio syster denne grabb var borta länge från familjen.

Är det nu så att ts eller ts barn tsm med ts man och barn inte vill eller kan bearbeta detta så är det ju så att ts får skiljas.

Absolut
  • Anonym (X)

Övergrepp!?

flickan mådde dåligt av det, och var inte med på det. tycker det är rätt tydligt att det är ett övergrepp, ja.

www.psykologiguiden.se/www/pages/&PSQ=353

"
    Det finns flera saker som skiljer ett övergrepp från en handling som inte är ett övergrepp. Det viktigaste är förstås hur händelsen har upplevts. Har man som barn känt att man är maktlös mot någon som är större, starkare eller äldre, och har man upplevt det hela som obehagligt eller rent av smärtsamt. Ja, då handlar det nog om ett övergrepp. Har det dessutom förekommit hot eller våld, då råder det ingen tvekan om saken"
  • Ess
    Anonym (Oj) skrev 2014-09-12 22:13:43 följande:
    Hon borde bry sig därför att hon har valt att leva ihop med barnet och barnets pappa som en familj. Jag förstår att du tycker att man kan ta in ett barn i sitt hem och sedan inte alls engagera sig i det. Jag förstår inte ens hur det praktiskt är möjligt. Ska hämtningar på fritids alltid ligga på bioföräldern? Tvättar man familjens kläder ihop, diskar man var för sig eller hur ser det ut i din värld? Om barnet är ledset på natten och vill att man ska komma ska man då hänvisa till den andre föräldern? Om barnet visar en teckning som det gjort hänvisar man då till deras bioförälder?

Sen förstår jag att du inte har någon närmare relation till dina bonusbarn. Det vore intressant att höra hur de beskriver dig. Med den kyla du beskriver dem så kan de inte hysa några varmare känslor för dig heller.
    Jag förutsätter att föräldern klarar sina åtaganden gentemot barnet även som sambo. Vilket hade inneburit lämning och hämtning på förskola/fritids.
    När barnet är där så tar föräldern den största delen av hushållssysslorna och även matlagning.
    Om barnet är så litet att det är ledset på natten så förutsätter jag att föräldern går upp och ser till barnet, annars hade jag väckt honom.

Det är inga bonusbarn, utan min mans barn x och y. 
    Jag vet inte vad det varit för intressant med det, när man inte klickar som personer så är det vanligtvis ömsesidigt. Jag har svårt att tänka mig att dom legat vakna på natten och saknat mig om jag och mannen gått skilda vägar.
    Hade dom gjort illa mina/våra barn så hade dom inte varit välkomna hit mer, milt uttryckt.
  • Anonym (sign)
    Anonym (X) skrev 2014-09-12 22:30:24 följande:
    flickan mådde dåligt av det, och var inte med på det. tycker det är rätt tydligt att det är ett övergrepp, ja.

www.psykologiguiden.se/www/pages/&PSQ=353

"
    Det finns flera saker som skiljer ett övergrepp från en handling som inte är ett övergrepp. Det viktigaste är förstås hur händelsen har upplevts. Har man som barn känt att man är maktlös mot någon som är större, starkare eller äldre, och har man upplevt det hela som obehagligt eller rent av smärtsamt. Ja, då handlar det nog om ett övergrepp. Har det dessutom förekommit hot eller våld, då råder det ingen tvekan om saken"
    Men vänta lite, är allt vad du kallar för övergrepp just sexuella övergrepp som Ts vill hävda?
Svar på tråden Min styvson antastade min dotter.