• Anonym (Arg)

Min styvson antastade min dotter.

Min 12-årige styvson antastade ett av mina barn, 7 år, när han trodde hon sov. Jag kan nu inte känna att jag är en bra styvmorsa- jag irriterar mig över allt pojken gör och min man ser inte alls problemet utan det är visst överspelat nu. För mig är det inte det! Det har blivit en socanmälan av det men där blir det inget mer än en snabb diskussion med pojken om att man inte får göra så. För mig är det mer allvarligt för det finns fler barn här som jag är rädd att han utnyttjat. (Inga könsorgan var inblandade som tur är men det är allvarligt ändå anser jag). Pappan och mamman curlar och jag får fnatt på hela situationen. Jag och min man har en treårig dotter ihop och jag lämnar inte d ensamma en enda sekund, pappan blir arg och tycker att jag överdriver och blir arg för han vill inte att pojkstackarn ska behöva ta ansvar för sitt agerande alls. Det är ju överspelat. Själv pyr jag av irritation och jag kan inte alls hantera situationen. För mig är det helt galet att det öht hänt för sånt SKA inte hända. Han har kränkt mina barn på så många sätt i flera år och det här sexuella övergreppet var droppen s fick bägaren att rinna över. Jag är dessutom gravid igen så nu känner jag mest oro över att det finns ett till barn som kommer vara i farozonen. Jag har blivit förbjuden att prata det a hänt med någon. Det kliar liksom i mig. Ge mig moraliska pekfingrar eller konstruktiva ideer. Något! Vad som helst duger ;)

• Svar på tråden Min styvson antastade min dotter.
  • Anonym (Oj)
    förslag skrev 2014-09-12 09:19:30 följande:
    Jag förstod att det är den utsatta flickans tvillingsyster som mått dåligt och haft bupkontakt. Och att flickornas pappa tog upp detta på ett av den flickans bupmöte.
    Det har varit lite motstridiga uppgifter.
  • förslag
    Anonym (Oj) skrev 2014-09-12 09:25:52 följande:

Det har varit lite motstridiga uppgifter.

När man är upprörd skriver man med känslor och då är det lätt hänt att det blir lite hoppigt och rörigt. Jag hade varit mer misstänksam om hela historien med alla detaljer varit utskrivna från början för DET verkar ologiskt i.o.m. att detta är en upprörd mamma.
  • Anonym (Oj)
    förslag skrev 2014-09-12 09:33:18 följande:
    När man är upprörd skriver man med känslor och då är det lätt hänt att det blir lite hoppigt och rörigt. Jag hade varit mer misstänksam om hela historien med alla detaljer varit utskrivna från början för DET verkar ologiskt i.o.m. att detta är en upprörd mamma.
    Det håller jag med om. Fast huruvida ts direkt ringde till Bup eller det kom fram på ett möte borde ju inte vara så komplicerat. Förmodligen ringde väl ts först och sedan diskuterades det igen.
  • förslag

Till ts: jag känner med dig. Nu är din situation mycket mer allvarlig än min, men även jag lever i en styvfamilj där mitt bonusbarn skapar otrygghet hos min äldsta. Dock handlar detta om halvsyskon och härskartekniker och mobbning istället för sexuella övergrepp. Jag är även glad över att ha maken helt med på att det äldre barnet behöver hjälp. Men oavsett olikheterna så vill jag att du ska veta att du inte är ensam om problemet att ha bonusbarn som "ger sig på" ens biobarn och alla jobbiga känslor som kommer med det. Jag kan såklart inte veta hur det känns i din situation som som sagt är allvarligare än min, men känner du för att diskutera mer privat så kan du inboxa mig.

• Anonym
    Anonym (Oj) skrev 2014-09-12 09:37:30 följande:

Det håller jag med om. Fast huruvida ts direkt ringde till Bup eller det kom fram på ett möte borde ju inte vara så komplicerat. Förmodligen ringde väl ts först och sedan diskuterades det igen.

Jag förstod att ts direkt ringde bup som hänvisade till soc. Ts kontaktade inte soc utan det gjorde en annan person inom bup då ts och hennes ex träffade denne p.g.a. dotterns hotande depression. Då var det pappan som tog upp det.
  • förslag
    Anonym skrev 2014-09-12 09:52:13 följande:

Jag förstod att ts direkt ringde bup som hänvisade till soc. Ts kontaktade inte soc utan det gjorde en annan person inom bup då ts och hennes ex träffade denne p.g.a. dotterns hotande depression. Då var det pappan som tog upp det.

Glömde att välja bort att vara anonym.
  • Anonym (Arg)

Oj.

Hej och hå, hur kan du tolka det som att alla tycker att jag är ett problem?

Jag har pappans stöd meeeeen han tycker inte om när det uppdagas saker som hans son gjort. Mamman och jag har en klurig relation där hon ofta vänder sig till mig för att få hjälp och råd när hon inte kan hantera situationen med sonen. Däremot tyckte hon inte om att jag ringde bup dagen efter jag fått höra om händelsen för det skulle hon gjort ansåg hon- det vet jag av erfarenhet att hon inte skulle gjort.

Vi har en stökig familj men det rättfärdigar inte ett sånt agerande- från någon- någonsin! Samtycke är en jävla fiffig grej. Att stoppa sin tunga i ett mindre barns mun ÄR inte ok. Aldrig- någonsin!

Det pappan gjort när de pratade om saken var att avbagatellisera händelsen för sånt kan ju hända. Det han säger till mig är en helt annan femma för han tyckte det var otroligt fel. Däremot är det lite så att när sonen gjort något så är det överspelat i samma sekund det pratats om det och sen ska ämnet aldrig mer tas upp.

Du får självklart säga att jag är boven i dramat men ingenstans tyckte soc att jag var den elaka utan de ansåg att jag gjort helt rätt- HELT RÄTT! Barnens pappa känner sig trygg med att barnen är hos mig med den här lösningen- annars skulle han söka ensam vårdnad och jag skulle hålla med honom. Och jag tänker inte välja bort

Mina barn för att en av dom blivit utsatt för ett övergrepp, vilket av alternativen skulle DU valt? Bli av med dina barn eller prioritera deras välmående?

• Anonym (Arg)
    förslag skrev 2014-09-12 09:47:14 följande:

Till ts: jag känner med dig. Nu är din situation mycket mer allvarlig än min, men även jag lever i en styvfamilj där mitt bonusbarn skapar otrygghet hos min äldsta. Dock handlar detta om halvsyskon och härskartekniker och mobbning istället för sexuella övergrepp. Jag är även glad över att ha maken helt med på att det äldre barnet behöver hjälp. Men oavsett olikheterna så vill jag att du ska veta att du inte är ensam om problemet att ha bonusbarn som "ger sig på" ens biobarn och alla jobbiga känslor som kommer med det. Jag kan såklart inte veta hur det känns i din situation som som sagt är allvarligare än min, men känner du för att diskutera mer privat så kan du inboxa mig.

Tack! Jag vet precis hur det är. Alla år som gått med dessa manipulationer som faktiskt blivit bättre, ett tag. Nu är det tillbaka på ruta ett. Alla gånger barnen fått skäll för att de gjort som de blivit tillsagda av sin idol, sin styvbror. Det var så skönt när det var lugnt på den fronten. Det beteendet har funnits i alla miljöer, mot andra- innan jag och mina barn kom in i bilden.
  • Anonym (Usch!)
    Anonym (Oj) skrev 2014-09-12 09:09:22 följande:

Därför att om man väljer att leva med en man som har barn så är det ens skyldighet att se till att det fungerar för ALLA. Det är bara dåligt att dela upp familjen i dina barn och mina barn. Är det en familj eller inte?

Det är ju ingen som har bett henne att ansvar för situationen. Hon får inte ens vara med på möten och liknande och beskriver att det är hysch-hysch och att hon inte får veta. De andra verkar ju mer se henne som ett problem. Så hur vet vi att det är ts bedömning som är den rätta?

Ts man flyttade in i hennes bostad med sin son. Ts har gett honom valet att skiljas och då ha sin son de där extra fyra dagarna men han valde inte det alternativet. Han är således inte tvingad till att ha sonen mindre utan har gjort ett eget val. Att du skulle ha barn med sexuellt störda beteenden kring dina barn är ju ett val du får stå för isf men de flesta lämpliga föräldrar väljer faktiskt bort det scenariot.
  • Anonym (klok)

Jag har inte läst alla inlägg, bara det TS har skrivit. 
    Det enda jag kan tänka här är att du måste skydda dina barn. Här pratar vi inte om barn som puttar varandra eller säger elaka saker, här har vi ett litet barn som gjorde sexuella grejer mot ett annat litet barn och iaf en förälder inte tar ansvar. Hade det varit min flicka hade den pojken ALDRIG någonsin kommit i närheten av henne. Pojken är 12, vad kommer han att hitta på när han är 16-17?? Det finns inga ursäkter och och nej det är ingen liten grej. Skydda dina barn, de ska inte utsättas för detta. 

Svar på tråden Min styvson antastade min dotter.