• Anonym (Arg)

Min styvson antastade min dotter.

Min 12-årige styvson antastade ett av mina barn, 7 år, när han trodde hon sov. Jag kan nu inte känna att jag är en bra styvmorsa- jag irriterar mig över allt pojken gör och min man ser inte alls problemet utan det är visst överspelat nu. För mig är det inte det! Det har blivit en socanmälan av det men där blir det inget mer än en snabb diskussion med pojken om att man inte får göra så. För mig är det mer allvarligt för det finns fler barn här som jag är rädd att han utnyttjat. (Inga könsorgan var inblandade som tur är men det är allvarligt ändå anser jag). Pappan och mamman curlar och jag får fnatt på hela situationen. Jag och min man har en treårig dotter ihop och jag lämnar inte d ensamma en enda sekund, pappan blir arg och tycker att jag överdriver och blir arg för han vill inte att pojkstackarn ska behöva ta ansvar för sitt agerande alls. Det är ju överspelat. Själv pyr jag av irritation och jag kan inte alls hantera situationen. För mig är det helt galet att det öht hänt för sånt SKA inte hända. Han har kränkt mina barn på så många sätt i flera år och det här sexuella övergreppet var droppen s fick bägaren att rinna över. Jag är dessutom gravid igen så nu känner jag mest oro över att det finns ett till barn som kommer vara i farozonen. Jag har blivit förbjuden att prata det a hänt med någon. Det kliar liksom i mig. Ge mig moraliska pekfingrar eller konstruktiva ideer. Något! Vad som helst duger ;)

• Svar på tråden Min styvson antastade min dotter.
  • Anonym (Oj)
    sextiotalist skrev 2014-09-11 18:39:51 följande:

Vad händer om han ger sig på flickorna i mammas hem då, visst ja, det är flickorna som ska offras, för det är aldrig hans fel, som gör något, utan den som är orsaken till det hela är självklart pappans nya kvinna. 

Soc som har träffat föräldrarna verkar inte ha problem med att han vistas med systern. De har ju ändå träffat föräldrarna och pojken. Vi har vår info från en hysterisk styvmamma som tycker uppenbart illa om sin styvson, som är glad över att inte ha honom hemma så mycket. Och som dessutom ändrar sin historia lite som det passar. Det är ingen som offras här. Pojken behöver samtal för att förstå rätt och fel. Och han behöver kärlek. Flickorna utgår jag ifrån att de också får det.
  • Anonym (Oj)
    Anonym (sign) skrev 2014-09-11 18:49:38 följande:

Men snälla du, vad har pojkstackarn gjort? Jo han har kysst sin bonus-syster på munnen när hon sov. Dumt gjort , javisst, men att få det till ett övergrepp är ju bara ren och skär hysteri. och/eller illvilja. Till och med ett sexuellt övergrepp, det är ju så dumt att man baxnar.

• Anonym (X)
    Anonym (sign) skrev 2014-09-11 18:49:38 följande:
    Men snälla du, vad har pojkstackarn gjort? Jo han har kysst sin bonus-syster på munnen när hon sov. Dumt gjort , javisst, men att få det till ett övergrepp är ju bara ren och skär hysteri. och/eller illvilja. Till och med ett sexuellt övergrepp, det är ju så dumt att man baxnar.
    han stoppade tungan i munnen på henne när hon SOV. och det var vara droppen som fick bägaren att rinna över. han har ju gjort andra saker innan. ingen kan få det till att han är en normalfungerande 12åring, vem vet vad han kan hitta på härnäst? ingriper ingen är det stor risk att det blir värre och utvecklas till grav, psykisk störning, vem är det bra gör egentligen? för syskonen, för familjen som helhet OCH för pojken så måste något radikalt göras. mannen verkar vara en total-mes, riktigt farligt att han låter pojken tro att han inte gjort något fel.
  • Anonym (sign)
    Miss Skywalker skrev 2014-09-11 18:47:48 följande:

Jösses din man låter som ett riktigt våp ts. Ganska avtändande.. Den grabben kommer aldrig att få ta några konsekvenser om det nu skulle hjälpa öht för han visar ju psykopat tendenser..

Det jag tror pojken behöver  för att må bra är att slippa sin hysteriska bonusmorsa.
  • Anonym (sign)
    Anonym (X) skrev 2014-09-11 18:55:37 följande:
    han stoppade tungan i munnen på henne när hon SOV. och det var vara droppen som fick bägaren att rinna över. han har ju gjort andra saker innan. ingen kan få det till att han är en normalfungerande 12åring, vem vet vad han kan hitta på härnäst? ingriper ingen är det stor risk att det blir värre och utvecklas till grav, psykisk störning, vem är det bra gör egentligen? för syskonen, för familjen som helhet OCH för pojken så måste något radikalt göras. mannen verkar vara en total-mes, riktigt farligt att han låter pojken tro att han inte gjort något fel.
    Men var det så förfärligt då? Om man ser ur ett barns perspektiv så är det ju inget sexuellt. Tycker att det här börjar likna ett hysteriskt drev likt det Eva Lundgren (hette hon det?)professorn som gick ut med att "män är djur" och så småningom fick sparken från Uppsala Universitet,
  • Ess
    Anonym (sign) skrev 2014-09-11 19:00:56 följande:
    Men var det så förfärligt då? Om man ser ur ett barns perspektiv så är det ju inget sexuellt. Tycker att det här börjar likna ett hysteriskt drev likt det Eva Lundgren (hette hon det?)professorn som gick ut med att "män är djur" och så småningom fick sparken från Uppsala Universitet,
    Så hårt som du jobbar för att normalisera det som hänt, så börjar man undra vad du själv utsätter dina egna och styvbarn för.
    Eller drömmer om att göra, om det kommer ett barn nära dig.
  • Anonym (X)
    Anonym (sign) skrev 2014-09-11 19:00:56 följande:
    ja, jag tycker det är förfärligt och inte friskt. jag är utbildad inom barn och ungdoms-psykiatri och bedömer inte det som normalt beteende.
  • Anonym (O)
    Anonym (Arg) skrev 2014-09-11 13:43:36 följande:

Jag arbetar som timmis inom vården och jag står med på bostaden, min man flyttade in i min bostad som vi fortfarande bor kvar i. Jag är inte beroende av någon för att klara mig. Krisar det finns det alltid hjälp att få.

Det var mamman som förbjöd mig att prata om saken med någon annan än henne, min man eller utbildade personer med tystnadsplikt. (Skola och bup har tystnadsplikt men även anmälningsplikt)

Skönt att höra! Jag befarade nästan det värsta, att du som sagt var på alla plan helt beroende av din man.

Du är bra som står upp för din dotter, hoppas på det bästa för dig!
  • Anonym (sign)
    Ess skrev 2014-09-11 19:07:00 följande:
    Så hårt som du jobbar för att normalisera det som hänt, så börjar man undra vad du själv utsätter dina egna och styvbarn för.
    Eller drömmer om att göra, om det kommer ett barn nära dig.

Du tycker kanske att pedofili och sexuella övergrepp är något spännande som berikar ditt liv eftersom du tycks vilja se det där det inte finns.
    Än en gång, pojken pussade sin bonus-syster på munnen. Olämpligt,  ja kanske, men banne mig inget övergrepp. Det dummaste av hela den här historien var väl ändå att göra det hela till en stor sak.

• Anonym (ta ansvar)

Jag tycker tråden fokuserar på pojken för mycket och inte alls på problemlösning.

Vill du skydda dina  barn till viket pris som helst, vill du ha ett genomgripande barnperspektiv för alla barn i din familj, bio som bonusbarn så borde ni verkligen separera.

Ni har möten på soc, bup, det är ett tvillingbarn som innan detta av andra orsaker riskerade att bli deprimerad mm så är inte er familj hållbar i längden. Blir pojken utredd på bup kanske han får en diagnos, då börjar ett annat jobb för hans föräldrar som du antagligen inte kommer orka med så varför ska ni fortsätta.

Visst att älska, att vara kär, ha gemensamma barn, vara gravid men ni måste båda ta ert föräldraansvar. Jag tycker ni tar ert ansvar genom att skiljas åt, för du gillar inte hans barn, kommer troligtvis aldrig göra, ha svårt att acceptera att han gör det trots att sonen enligt mig uppenbart har någon form av psykiatrisk diagnos.

Hur ska ni få ordning på ert gemensamma liv med harmoni för samtliga?
    Andra människor skiljer sig för mindre dramatiska saker, för att de träffat nån ny, är uttråkade, saknar passion och sedan säger att det var det bästa även för barnen.

12-åringnens mamma vill väl inte stigmatisera sin son genom att detta kommer ut, jag försvarar inte sonen men sonen, dina barn, pappan blir inte  gladare över att han börjar bli mobbad, misshandlad av främlingar och dylikt. Ja sådant händer.

Ni verkar inte förstå varandra, verkar inte respektera varandra och vara rätt fattiga på kärlek.

Svar på tråden Min styvson antastade min dotter.