• Anonym (Arg)

Min styvson antastade min dotter.

Min 12-årige styvson antastade ett av mina barn, 7 år, när han trodde hon sov. Jag kan nu inte känna att jag är en bra styvmorsa- jag irriterar mig över allt pojken gör och min man ser inte alls problemet utan det är visst överspelat nu. För mig är det inte det! Det har blivit en socanmälan av det men där blir det inget mer än en snabb diskussion med pojken om att man inte får göra så. För mig är det mer allvarligt för det finns fler barn här som jag är rädd att han utnyttjat. (Inga könsorgan var inblandade som tur är men det är allvarligt ändå anser jag). Pappan och mamman curlar och jag får fnatt på hela situationen. Jag och min man har en treårig dotter ihop och jag lämnar inte d ensamma en enda sekund, pappan blir arg och tycker att jag överdriver och blir arg för han vill inte att pojkstackarn ska behöva ta ansvar för sitt agerande alls. Det är ju överspelat. Själv pyr jag av irritation och jag kan inte alls hantera situationen. För mig är det helt galet att det öht hänt för sånt SKA inte hända. Han har kränkt mina barn på så många sätt i flera år och det här sexuella övergreppet var droppen s fick bägaren att rinna över. Jag är dessutom gravid igen så nu känner jag mest oro över att det finns ett till barn som kommer vara i farozonen. Jag har blivit förbjuden att prata det a hänt med någon. Det kliar liksom i mig. Ge mig moraliska pekfingrar eller konstruktiva ideer. Något! Vad som helst duger ;)

• Svar på tråden Min styvson antastade min dotter.
  • Anonym (Arg)
    Ess skrev 2014-09-11 20:34:47 följande:

Nä du har helt rätt, självklart är det helt okej. Tror att jag själv ska gå ut på stan och hävda min rätt att ta på vem jag vill när jag vill och vart jag vill. 

Opponerar dom sig så är det ju bara att säga, -jag kände bara lite och det tog du ingen skada av..............

OBS IRONI!!

Hahaha! :'D
  • sextiotalist

När jag läser vissa svar som skrivs i den här tråden, så är jag så tacksam att jag jag alltid har respekterat min sons integritet och framför allt, att han har med sig att man aldrig kliver över en annan människas integritetszoner.

Detta med att respektera andras integritet och inte tillåta andra att kliva över ens integritetszon förmedlar man redan när barnet är litet.
    Nej, mormor får inte en puss bara för att hon vill det, nej, man behöver inte sitta i andras knä bara för att en person tycker det är mysigt.
    Nej, man pussar inte / petar inte / sticker tungan i halsen  på andra när de sover. Man ska aldirg behöva bli utsatt för detta och än mindre i sitt hem, oavsett om man är 7-åring eller vuxen.

Slumpen, igår dök denna artikel upp

http://www.aftonbladet.se/wendela/familj/article19515558.ab

• sextiotalist
    sextiotalist skrev 2014-09-12 07:35:18 följande:

När jag läser vissa svar som skrivs i den här tråden, så är jag så tacksam att jag jag alltid har respekterat min sons integritet och framför allt, att han har med sig att man aldrig kliver över en annan människas integritetszoner.

Detta med att respektera andras integritet och inte tillåta andra att kliva över ens integritetszon förmedlar man redan när barnet är litet.
    Nej, mormor får inte en puss bara för att hon vill det, nej, man behöver inte sitta i andras knä bara för att en person tycker det är mysigt.
    Nej, man pussar inte / petar inte / sticker tungan i halsen  på andra när de sover. Man ska aldirg behöva bli utsatt för detta och än mindre i sitt hem, oavsett om man är 7-åring eller vuxen.

Att tilägga, det är inte mobbing att inte tillåta ett barn göra vad man vill hemma, med syskon, styvsyskon och annat. Att begränsa ett barn som är gränslöst, är inte mobbing.
  • Anonym
    Anonym (Arg) skrev 2014-09-11 20:19:18 följande:

Jag var helt inne på skilsmässa när det här uppdagades.

Det bra är mycket bättre än det som är dåligt. Jag förstår ditt resonemang helt, vi får se hur det blir.

Jag sa till honom att jag tyckte att han skulle välja att ta hand om sin son istället för i långa loppet kommer pojken känna att han blivit bortvald. Min man ville inte förlora oss och han ville inte förlora att få bo med sina andra biobarn. Han tycker att sonen gjort fel så vi är inte oense om det.

Att jag ska hålla tyst förstår jag självklart varför men jag har barn som inte alltid håller tyst.

Att man inte ska kunna bo ihop för att barn har diagnoser- jag och mina döttrar har adhd- det var det som gjorde att hon var på gränsen till deprimerad. Skolan funkade inte och klasskompisarna orkade inte med hennes flackande och oförmåga att göra klart det hon påbörjat även när det drabbade kamraterna. Allt har inte med hemmiljön att göra :)

Han borde redan förlorat er då han helt struntar i din dotter och dina känslor för henne.
  • Anonym
    Anonym (Oj) skrev 2014-09-11 17:55:49 följande:
    Har det eskalerat? Har det hänt något mer?
    Det var inte en enstaka incident.
  • Anonym (Oj)
    sextiotalist skrev 2014-09-12 07:35:18 följande:

Jag tänker inte att det är så att det pojken har gjort är okej på något sätt. Men jag tycker inte att det är så allvarligt att man behöver måla upp honom som ett monster som man absolut behöver skydda andra barn ifrån. Soc verkar ha gjort samma bedömning. Det är farligt att stigmatisera tolvåringar.
  • Anonym
    Anonym (Oj) skrev 2014-09-12 08:20:41 följande:

Jag tänker inte att det är så att det pojken har gjort är okej på något sätt. Men jag tycker inte att det är så allvarligt att man behöver måla upp honom som ett monster som man absolut behöver skydda andra barn ifrån. Soc verkar ha gjort samma bedömning. Det är farligt att stigmatisera tolvåringar.
    Visst. Men nu är det Ts dotter det handlar om. Och hon ska kunna slippa att bli antastad i sitt eget hem. Och Ts ska skita i pojken och skydda SITT barn.
  • Anonym (Oj)
    Anonym skrev 2014-09-12 08:13:18 följande:
    Det var inte en enstaka incident.
    Eskalera betyder väl ändå att det trappas upp.Det finns väldigt lite exempel på vad han egentligen gör. Det är mest ts bedömning av hans handlingar som beskrivs inte vad han har gjort. Sen får jag uppfattningen om att det är ett ganska oroligt hem överhuvudtaget. Det är svårt med diagnoser och har man en ADHD diagnos redan som sjuåring så brukar problemen vara ganska stora och uppenbara. Så jag utgår från att det inte är så att allt som händer i det hemmet är pojkens fel. Det är säkert så att han inte uppför sig så bra i alla lägen. Men så som ts uttrycker sig om honom så verkar inte hon heller göra det.
  • Anonym
    Anonym (Oj) skrev 2014-09-12 08:27:03 följande:
    Eskalera betyder väl ändå att det trappas upp.Det finns väldigt lite exempel på vad han egentligen gör. Det är mest ts bedömning av hans handlingar som beskrivs inte vad han har gjort. Sen får jag uppfattningen om att det är ett ganska oroligt hem överhuvudtaget. Det är svårt med diagnoser och har man en ADHD diagnos redan som sjuåring så brukar problemen vara ganska stora och uppenbara. Så jag utgår från att det inte är så att allt som händer i det hemmet är pojkens fel. Det är säkert så att han inte uppför sig så bra i alla lägen. Men så som ts uttrycker sig om honom så verkar inte hon heller göra det.
    Men pojken har  haft långvariga problem som bioföräldrarna inte tagit tag i. Så i detta fall anser jag att Ts ska ta sitt föräldraansvar för sitt barn. I sin egen säng ska även en flicka kunna vara trygg.
  • Anonym (Oj)
    Anonym skrev 2014-09-12 08:26:26 följande:
    Visst. Men nu är det Ts dotter det handlar om. Och hon ska kunna slippa att bli antastad i sitt eget hem. Och Ts ska skita i pojken och skydda SITT barn.
    Säkert. Och det har du mer koll på än soc som träffat pojken och pojkens föräldrar?
Svar på tråden Min styvson antastade min dotter.